שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

אי הבהירות ואי הוודאות שולטים בשוק העבודה כמו גם בשווקים המסחריים והפיננסיים, מעסיקים אינם יודעים האם הם יכולים להחזיר עובדים לעבודה או להמשיך להעסיקם מהבית, או האם יאלצו לפטר אותם, או שמא יאלצו להמשיך להם את תקופת החופשה ללא תשלום (חל"ת).

ולמרות הכול, בתוך כל אי הבהירויות ואי הוודאות, הארגון חייב להמשיך לדאוג לשגשוגו בהווה, ובעיקר בעתיד.

ולשם כך יש צורך בשימור מידת המחוברות של העובדים לארגון. אחרי הכול, ארגון חפץ חיים חייב לזכור כל הזמן שהוא לא יוכל לשרוד לאורך זמן בלי העובדים שלו או לכל הפחות בלי עובדי המפתח שלו.

גם אם מדובר בהפחתת שכר (בהסכמת העובד), ולמעשה בפרט אם מורידים לעובד שכר או מצמצמים את היקף המשרה שלו, חשוב מאוד להמשיך לשמר אותו, כאילו אין משבר קורונה בעולם.

המשמעות היא שהמנהלים הישירים של העובדים, כמו גם מנהלי משאבי האנוש של הארגון, חייבים להשאר כל הזמן מחוברים לעובדים ברמת התקשורת השוטפת.

היום, יותר מתמיד, אינטראקציה זו הינה קריטית. והיא קריטית בפרט כאשר העובדים, או חלק מהם, ממשיכים לעבוד מהבית.

יש חברות שתמיד פעלו מול עובדים מרוחקים, בין אם העסיקו עובדים מעבר לים, או באיזורים גיאוגרפים מרוחקים בתוך הארץ, ובין אם העובדים שלהן עבדו באופן קבוע יום או יומיים בשבוע מהבית.

ולמרות הכול, גם לחברות המנוסות בהעסקה מרחוק וגם לחברות שאין להן ניסיון בהעסקת עובדים מהבית, המצב הנוכחי של העסקת שיעור גדול כל כך מהעובדים מהבית, הינו מצב חדש שאינו מוכר.

ודווקא עכשיו, יותר מכל תקופה אחרת, העובדים זקוקים לתמיכה מצד המנהלים הישירים ומנהלי משאבי האנוש.

ארגון שישכיל לשמור על קשר רציף עם העובדים, ויוודא שכל עובד מקבל את התנאים האופטימליים לעבודה מהבית בהיבט של גישה למערכות הארגון, קשר רציף עם המנהלים, גישה למאגרי המידע של הארגון וכו, הוא ארגון שיצא טוב יותר מהמשבר לעומת מתחריו.

תקשורת רציפה של אחד על אחד עם העובדים הינה כלי חשוב לשימור קשר פרודוקטיבי עם העובדים.

תקשורת כזאת יכולה לסייע לעובדים להשאר מחוברים לארגון ועל ידי כך לחזק את חוסנו של הארגון, גם בתקופות קשות.

המטרה היא לוודא שהעובד לא נתקל בקשיים למלא את המשימות שהוטלו עליו. ואם הוא אכן נתקל בשקים כאלה, האי ששיחות של אחד על אחד עם המנהל הישירי יכולות לסייע רבות כדי להעביר לעובד מביתו את התחושה שהוא לא לבד במערכה, וכי הוא ממשך לקבל תמיכה מהארגון, כאילו הוא נמצא במשרד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה