שיתוף

האם המועמד שלכם הוא טיפוס ש'מתפרנס' מתביעות כנגד מעסיקים, האם המועמד שלכם הוא למעשה מתחרה שכל מטרתו היא לגנוב מכם מידע מסחרי, האם המועמד שלכם נהג לקחת שוחד מספקים בחברות קודמות בהן עבד, האם במקומות עבודתו הקודמים הפר המועמד שלכם הסכמים עם ספקים או גנב מהם, האם הוא מנצל את מעמדו לרעה, במקרים בהם מדובר במועמד לתפקיד ניהולי – האם בחברות קודמות הוא היה הוא מנהל טוב או גרוע, האם יש לו עבר פלילי או היה מעורב בתביעות משפטיות אזרחיות שהשלכותיהן עלולות נזק לארגון שלכם.

כל הסוגיות והפרטים הללו, כמו גם סוגיות ופרטים רבים נוספים, הם חלק מהמידע שחשוב מאוד שיהיה בידיכם לגבי המועמד שלכם, עוד לפני שהוא מגיע לריאיון עבודה.  המועמד עצמו ודאי לא יספר לכם את האמת לגבי סוגיות אלה.  

לכן, רובם המכריע של המעסיקים מחפשים מידע ברשת על מועמדים. אלא שאיסוף מידע ברשת גוזל הרבה מאוד זמן. יתרה מכך, איסוף מודיעין עסקי הוא תחום שאינו כלול בדרישות התפקיד של מנהלי הגיוס.

במילים אחרות, מנהלי גיוס ומנהלי משאבי אנוש אינם מומחים לאיסוף מודיעין עסקי על מועמדים.

לכן, חברות רבות פונות לדרך אחרת לאיתור מידע על מועמדים: שכירת שירותיה של חברה שעיסוקה הוא באיסוף מודיעין עסקי על מועמדים והפקת דוחות מקיפים על כל מועמד. כל המידע נאסף ממקורות גלויים לרבות רשתות חברתיות ומאגרי מידע גלויים אחרים.

לצורך איסוף מודיעין יעיל ומועיל על מועמדים, פיתחה חברת Checknet טכנולוגיה שמאפשרת לסנן כמויות עצומות של מידע ממקורות שונים, להצליב אותם, ולהציג למנהלי משאבי אנוש רק את המידע הרלוונטי בד"וח פשוט ונגיש. כאמור, הדו"ח מבוסס על מידע גלוי שקיים על המועמדים ברשת.

המערכת מבוססת על אלגוריתמים שיודעים לאסוף מידע מכל מאגרי המידע הגלויים הקיימים ולהציג למעסיק את כל המידע הרלוונטי לכל מועמד, לגבי התפקיד המוצע.

מטרת המערכת היא למנוע גיוס שגוי ולצמצם את הסיכונים שבגיוס מועמד, שפרט להיותו בלתי מתאים הוא עלול גם לגרום נזקים לחברה.

אם כן, למה בעצם כדאי למנהלי גיוס ולמנהלי משאבי אנוש לשכור את שירותיה של חברה שמספקת שירותי מודיעין עסקי במקום לחפש את המידע על המועמדים בעצמם, ובחינם?

משום שהמידע הקיים ברשתות החברתיות וברחבי האינטרנט כולו הוא כמעט אינסופי, וזה רק ילך ויגבר.

המשמעות היא שחיפוש עצמאי עלול להביא לכך שהמידע שקיבלתם על המועמד הוא חלקי בלבד. ויתכן מאוד שדווקא בחלקי המידע שמנהלי משאבי האנוש ומנהלי הגיוס לא הגיעו אליהם, קיים המידע החשוב והרלוונטי ביותר עבור אותו מעסיק.

הטכנולוגיה של חברת צ'קנט מאפשרת להפיק דו"ח ממקורות גלויים עבור הארגונים ביחס לכל מועמד, לרבות אימות הפרטים בדף קורות החיים של המועמד, מידע משפטי, פעילות בכל הרשתות החברתיות, בלוגים שהמועמד כותב, בין אם מדובר בפוסטים אורחים או בבלוג של המועמד עצמו, ושאר אזכורים ונוכחות ברשת.

מידע נוסף שהמערכת של צ'קנט אוספת היא האם המועמד פועל עבור חברות מתחרות או האם הוא עצמו בעלים של חברה שמתחרה בחברה בה הוא מבקש לעבוד, האם יש לו תיקים פליליים בהם הורשע בעבירות כנגד מעסיקים קודמים, האם מעסיקים קודמים תבעו אותו בגין גניבת מידע חסוי ופרטים רבים אחרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה