למה כדאי וחשוב להקים גן ילדים במקומות עבודה

למה כדאי וחשוב להקים גן ילדים במקומות עבודה

גן ילדים בארגון מעניק לעובדים שקט נפשי, ואת האפשרות לעבוד כשעתיים נוספות, בידיעה שהילדים נמצאים קרוב ובמקום בטוח. התוצאה: יותר הישגים לעובד ויותר תפוקה לארגון

שיתוף
ילדים במקום העבודה

אחרי הירידים לעובדים, הקייטרינג במקומות העבודה, ימי הכייף, סופי השבוע ושאר סוגי פעילויות הרווחה לעובד, הגיע הזמן שיותר ארגונים ירחיבו עוד קצת את יריעת הרווחה ויקצו חלל במתחם הארגון שמוקדש לגן לילדים שהוריהם עובדים בארגון. במדינה עם אחוזי ילודה מהגבוהים בעולם, מאוד מפתיע שיש מעט מדי התיחסות לסידור לילדים במקומות העבודה. ניתן, אמנם, לראות מקומות רבים שמאפשרים לשני ההורים לעבוד יום או יומיים מהבית, אבל זה רחוק מלהיות מספק.

אחד המכשולים שמונעים את התרחבות התופעה של הקמת גני ילדים בארגונים נעוץ בעובדה שבניגוד למדינות מפותחות אחרות, בישראל אין עדיין תמריצים משמעותיים (מצד המחוקק) לארגונים להקים גן כזה במתחם הארגון. הטבות במס ותמריצים אחרים, היו יכולים לקדם מאוד את מגמת פתיחת הגנים במקומות העבודה, דבר שעשוי, בסופו של דבר, לתרום במידה משמעותית לרמת הפיריון הכולל במדינה ולהגדלת התוצר הלאומי הגולמי (התל"ג).

באין דד ליין ליציאה לגן – ההורים העובדים רגועים יותר

גן שממוקם בתוך הארגון מאפשר להורים להיות רגועים. אין להם דד ליין של שעה מסויימת שבה הם חייבים לצאת מהר מהעבודה כדי להספיק להגיע לגן בזמן לקחת את הילד, גם אם הם בדיוק עובדים על משהו דחוף, בעוד שעמיתיהם, שאין להם ילדים או שילדיהם בוגרים, יכולים להמשיך לעבוד ולהגיע להישגים גבוהים יותר. ואין גננת שמסתכלת עליהם במבט זועף משום שאיחרו להגיע לקחת את הילד וכתוצאה מכך עיכבו אותה לשווא. זאת ועוד, בשעות הבוקר, כאשר הכבישים פקוקים וכל דקה יקרה מפז, הורים שבמקום העבודה שלהם יש גן הממוקם במתחם הארגון, לא צריכים להתעכב בדרכם לעבודה כדי להביא את הילדים לגן.

העובדה שגני ילדים במקומות העבודה הם עדיין מצב נדיר יחסית, פוגעת בעיקר (שוב) בנשים. כי למרות כל הקדמה וההישגים, עדיין, ברוב המקרים, האם היא זאת שיוצאת בדרך כלל מוקדם יותר כדי להגיע לגן. אם הארגון היה מקצה חלל מסוים לילדי העובדים, נשים היו יכולות לעבוד יותר שעות ולא להיות בעמדת נחיתות מול עמיתיהן. הפתרון היותר רווח כיום הוא, גן ילדים שהינו קרוב פיזית למקום העבודה. הבעיה בגנים כאלה היא שהם יקרים הרבה יותר, ובכל מקריה זה עדיין לא דומה לגן בתוך מקום העבודה.

תרומה חשובה למותג המעסיק

גני ילדים במקום העבודה הינם רעיון התואם את הדרישות של עולם העבודה המודרני, והולכים יד ביד עם הרעיון של תרבות ארגונית ידידותית למשפחה, מחוברות עובדים, מיתוג מעסיק, איזון בין עבודה לחיים וכד. יתר על כן, ארגון שמציע גן ילדים הממוקם במתחם הארגון יכול למשוך אליו טלנטים בקלות רבה יותר. זהו מרכיב המהווה יתרון ברור על פני ארגונים שאין בהם גן ילדים. מועמדים שיודעים שבארגון אחד שמציע להם עבודה יש גן במתחם המשרדים ובארגון אחר אין, יעדיפו פעמים רבות את הארגון שיש בו גן, גם אם ארגן זה מציע פחות הטבות. כלומר, יש כאן תרומה משמעותית למיתוג המעסיק. המשמעות היא, שארגונים לא יאלצו לוותר על גיוס טלנט המתאים לדרישותיהם רק משום שיש לו מגבלת זמן הנובעת מהצורך לצאת מוקדם מהעבודה כדי לא לאחר לגן.

אין ספק, שגן במקום העבודה יכול להוריד מהפרק דאגות רבות של הורים ולאפשר להם להיות יותר שקטים ומרוכזים בעבודה. זה נכון עוד יותר לגבי הורים שילדיהם הולכים לגן לראשונה. החרדות של ההורים מפני היציאה של הילד מהבית לגן לעיתים גדולות יותר מהחרדות של הילד עצמו. כאשר הגן ממוקם בתוך מקום העבודה, החרדה הזאת לא קיימת. אמנם, לגנים במקומות עבודה יש גם חסרונות. אחד מהם הוא שלא תמיד יש אפשרות לצאת לחצר, חסרון נוסף הוא המיזוג במקומות העבודה, בפרט במקומות שלא ניתן בהם לפתוח את החלונות. אלא שבעזרת טכנולוגיות מתאימות ניתן לפתור לפחות את בעיית המיזוג ותחזוקתו.

בשורה התחתונה, גן ילדים במתחם הארגון מאפשר להורים לשלב חיים מקצועיים ופרטיים בקלות רבה יותר. הוא מוריד מעל הפרק את כל מכלול הבעיות הנובעות מהריחוק הפיזי של ההורים מהילדים; ואמהות ואבות כאחד, יכולים לחוש הרבה יותר נוח ובטוח כאשר ילדיהם קרובים אליהם. יתר על כן, לילדים בגנים אלה תנאים דומים לאלה המצויים במקומות אחרים מסוג זה. ולבסוף, ככל שירבו גני ילדים במקומות העבודה כך יגדל הפיריון למשק כולו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה