שיתוף

פתרון קונפליקטים במקום העבודה הוא בעל חשיבות עליונה לשמירה על סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית.

קונפליקטים במקום העבודה, בין אם הם בינאישיים או כאלה שקשורים לצוות, יכולים להשפיע משמעותית על מורל העובדים, על מידת המחוברות שלהם ועל הביצועים הארגוניים הכוללים.

סכסוכים בתוך מקום העבודה שאינם פתורים, עלולים להוביל לרמות מתח גבוהות בקרב העובדים, לירידה בשביעות הרצון מהעבודה ולעלייה בשיעורי התחלופה.

טיפול בקונפליקטים בזמן הינו חיוני לטיפוח מערכות יחסים חיוביות במקום העבודה, לשיפור התקשורת ולמניעת הסלמה של בעיות.

יתרה מכך, פתרון קונפליקטים יעיל מקדם תרבות ארגונית של שיתוף פעולה, של אמון ושל חדשנות, ומאפשר לעובדים להתמקד במשימות שלהם ולתרום להצלחת החברה.

בשורה התחתונה, מתן עדיפות לפתרון סכסוכים משפר את רווחתם של העובדים בארגון ובה בעת תורם גם לכוח עבודה מגובש וגמיש יותר.

מסקר שנערך השנה (2023) בקרב עובדים בארה"ב שעובדים במשרה מלאה עולה, כי כ-64 אחוזים מהעובדים אמרו כי במקום העבודה שלהם כעת או במקום עבודה שעבדו בו בעבר, היו קונפליקטים בין עמיתים.

כ-15 אחוז מהעובדים שאמרו כי במקום העבודה שעבדו בו היו סכסוכים בין עובדים, העובדים רצו לאחר מכן לשנות תפקיד.

עוד עולה מהסקר, כי כ-47 אחוזים מהגורמים הסבירים ביותר לקונפליקט במקום העבודה הם סוגי אישיות מנוגדים, כ-43 אחוזים נובעים מהיעדר תקשורת וכ-38 אחוזים מהגורמים לקונפליקטים הם סגנונות ניהול.

מהסקר עולה עוד, כי כ-51 אחוזים מהעובדים דיווחו כי יש טיפוסי אישיות שונים הגורמים לקונפליקט במקום העבודה.

כ-40 אחוז נוספים אמרו שהם סובלים מסטרס (כתוצאה מאותם קונפליקטים במקום העבודה), וכאמור, כ-15 אחוז כבר התפטרו מעבודתם כתוצאה ישירה מקונפליקט במקום העבודה.

הבנת הגורמים הבסיסיים לקונפליקט וקידום תקשורת פתוחה הם חיוניים לניהול קונפליקטים יעיל.

למרות זאת, מסקר אחר שבוצע גם הוא בקרב עובדים בארה"ב עולה, כי לאחרונה, כ-24 אחוזים מהעובדים מרגישים שהארגון שהם עובדים בו מתעלם מבעיות מאתגרות כמו בריונות והטרדה בארגון. מצב זה מצביע על בעיה ניהולית.

עוד עולה מאותו סקר, כי כ-32 אחוזים מהעובדים שחוו עימות במקום העבודה דיווחו כי מנהל משאבי האנוש בארגון שלהם גרם להחמרת המצב (במקום לסייע בפתרון הבעיה), בעוד שכ-40 אחוזים בלבד מבין מנהלי משאבי האנוש קיבלו הכשרה במיומנויות ניהול אנשים.

החוקרים מסיקים כי ממצאים אלו מרמזים במידה רבה מאוד על כך שקיים נתק חמור בין צוותי ההנהלה הבכיר לבין העובדים שלהם.

לדברי החוקרים, לעיתים קרובות קיים חוסר התאמה בין מידת החשיבות שהארגון מייחס לתקשורת טובה, ברמה הרעיונית, לבין איכות התקשורת בארגון בפועל.

החוקרים מציינים, כי זהו אתגר מתמשך וחשוב במיוחד שכן ארגונים חייבים כיום להתמודד עם האתגר הכפול של ניהול שינויים מהירים ותקשורת טובה עם העובדים בעת שכוח העבודה הינו מגוון יותר מבעבר.

תקשורת יעילה ופתרון קונפליקטים הינם חיוניים לצורך תמיכה ברווחת העובדים, במחוברותם ובפרודוקטיביות שלהם.

לעומת זאת, היעדר תקשורת, או לפחות הכרה בקונפליקט שעומד לפרוץ, מובילים לתחושות של ניתוק העובדים מהארגון וירידה ברווחה ובפרודוקטיביות.

זה גם משפיע על שימור הכישרונות. סביבת עבודה תומכת יכולה לשפר מאוד את חווית העבודה שלנו, בעוד שסכסוך יכול לערער אותו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה