שיתוף

נושא מחוברות עובדים התייצב בשנים האחרונות במוקד תשומת הלב והעדיפות העסקית של ארגונים. מנהלים מודעים היטב לכך שביצועי העובדים הם משמעותית גבוהים וטובים יותר כאשר מידת המחוברות שלהם לארגון גבוהה. לכף יש חשיבות רבה בכל הקשור לצמיחתו ולהישרדותו של הארגון.

יתר על כן, הנהלות של ארגונים מכירות בכך שכוח עבודה בעל רמת מחוברות גבוהה יכול להגביר את החדשנות, את הפרודוקטיביות ואת הביצועים בשורה התחתונה תוך צמצום העלויות הכרוכות בגיוס עובדים ושימור הכישרונות היותר נחשקים.

אבל בעוד שרוב המנהלים מבינים היטב את הצורך בשיפור מידת מחוברות העובדים, רבים מהם לא יודעים לפתח דרכים מוחשיות למדוד את מידת המחוברות ולהתמודד עם מטרה זו.

מחקר שנערך על ידי Harvard Business Review Analytic Services מצא כי בעוד שרוב המנהלים מבינים את חשיבות המחוברות של הארגון, כ-75% מהם טוענים כי רוב העובדים בארגונים שלהם לא מאוד מחוברים.

המחקר מצא פער משמעותי בין דעתם של המנהלים הבכירים לבין מה שחושבים מנהלי דרגות הביניים. בעוד שהמנהלים הבכירים הפגינו הרבה יותר אופטימיות לגבי רמות המחוברות של העובדים בחברה שלהם, בעוד שמנהלי דרגות הביניים דיווחו על מידת מחוברות פחותה בהרבה של עובדיהם.

המחקר מצא עוד, כי חברות רבות רואות כאתגר את אמידת מידת המחוברות וקושרות את השפעת מידת המחוברות על התוצאות הכספיות.

פחות מ-50% מהחברות אמרו כי הן מודדות באופן יעיל את מחוברות העובדים מול מדדי ביצועים עסקיים, כגון שביעות רצון הלקוחות או הגדלת נתח השוק.

בעידן בו הנאמנות לארגון היא ערך שנחשב לכזה שעבר זמנו, עובדים, בעיקר צעירים, עוברים בקלות ובמהירות מארגון אחד לאחר.

התוצאה היא שמנהלי משאבי אנוש פועלים ללא לאות כדי לשמר את העובדים. ואחת הדרכים הנחשבות יעילות לשימור עובדים הוא הגברת מחוברותם לארגון.

מנהלי משאבי האנוש יודעים היטב כי עובדים שחשים מנותקים יעזבו את הארגון בשלב זה או אחר, ויחד איתו ילכו לאיבוד הידע וההכשרות שהעובד רכש, ועלויות רבות שהושקעו בו ובגיוס עובד חדש במקומו.

כדי להגביר את מידת המחוברות של העובדים צריך קודם כל לרתום את הנהלת החברה לכך, ואת המנהלים מכל הדרגים.

כל מנהל צריך לקחת על עצמו אחריות אישית לביצוע מעקב קבוע אחר סקרי מחוברות העובדים והסקת מסקנות מסקרים אלה. מעקב זה והמסקנות הבאות בעקבותיו צריכים להיות כחלק מתהליך המשולב במהלך העסקים השגרתי של החברה, ולא כמבצע חד פעמי.

יש לוודא שהמנהלים הישירים מעבירים מסר לכל עובד על חשיבותו הרבה לארגון. יש להסביר להם למה הם נדרשים לבצע את העבודה שהתבקשו לבצע, וכמו כן, איך העבודה שהם מבצעים תורמת לעסקי הארגון ולשיפור התוצאות העסקיות שלו.

עובד יחוש מחובר לארגון אם הוא יידע לשם מה נדרשת העבודה שהוא מבצע, מה חשיבותה עבור עסקי הארגון, ובאילו כיוונים היא אמורה לקדם ולפתח אותו.

ב-4 בפברואר יערך יריד משאבי אנוש HRexpo2019 במרכז הירידים ביתן 10

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה