מאבדים עובדים למתחרים שלכם? זה הסוד לשמור אותם אצלכם

מאבדים עובדים למתחרים שלכם? זה הסוד לשמור אותם אצלכם

איבדתם עובדים לטובת לקוחות או מתחרים שלכם? הסוד לשמור אותם בחברה טמון בתרבות

שיתוף
שימור עובדים

שימור עובדים

חברות וארגונים מאבדים עובדים כל הזמן. בכל רגע, אתם עשויים לאבד את איש המכירות המוכשר או עובד מפתח אחר למתחרה הגדול ביותר שלך, לחברה אחרת בתעשייה או לאחד הלקוחות. כמה מהעובדים הטובים ביותר שלך עשויים להחליט להקים חברה משלהם. אפילו חברות גדולות כמו מיקרוסופט, המהוות יעד חם עבור כישרון עליון, מאבדות באופן קבוע עובדים בכירים לאמזון, לגוגל ולמתחרים אחרים.

מה הבעיה? במילה אחת, תרבות. אתה יכול לזרוק המון כסף על הכישרון העליון שלך אולם אם לא תהווה השראה לצוותים שלך, אתה תמיד תהיה במאבק למשוך ולשמר עובדים בשוק התחרותי של היום, ולשמור על העובדים הטובים ביותר שלך מול הצעות מפתות.

תרבות ארגונית חזקה ובריאה מובילה לאנשים מאושרים, ואנשים שמחים מובילים ללקוחות מאושרים. כדי ליצור את התרבות מאושרת, אתה לא צריך להתחיל דווקא במפגשי בירה חינם שימי שישי או לאפשר לכולם לסיים את יום העבודה בשעות הצהריים. אתה פשוט צריך לשפר את המודעות הרגשית שלך ולספק לעובדים שלך את הסביבה, המוטיבציה וההטבות החשובות להם.

יש להקשיב מקרוב

כמנהיג, אתה כנראה מחשיב את עצמך כאדם קשוב ומועיל. כאשר עובדים מתחילים "לצאת למרעה ירוק יותר" יש לבחון מה הם ראו במקומות אחרים שלא נתתם להם.
הדרך היא כמובן להקשיב. העובדים אוהבים מנהלים שמקשיבים למה שיש להם לומר, זוכרים את דעותיהם ומתייחסים אליהם בכבוד. בעוד שיחסים טובים יותר לא בהכרח יגמרו לכל עובד להישאר בחברה, מגע אישי יכול ללכת דרך ארוכה בשימור עובדים.

אם לדוגמה, יש לך עובדת שכועסת במיוחד כשהיא מרגישה שלא מכבדים את דעותיה, כאשר יש לך דיון סוער עם אותה עובדת, יש לנסות להיות רגישים יותר למצב, להיות קשובים לה ולאפשר לה להשמיע דעותיה, גם אם הן לא יתקבלו בסופו של דבר.
האפשרות הזו אולי פחות נעימה בטווח הקצר אך חכמה יותר בטווח הארוך.

תהליך שימור עובדים מסתמך על הקשבה פעילה. אם אתה לא שם לב למה העובדים אומרים, אתה לעולם לא תדע למה הם זקוקים, וכאשר הם ימצאו מישהו טוב יותר שיקשיב להם, הם יקפצו מהספינה מיד. האזנה אקטיבית היא תהליך שאורך זמן, אבל אם אתה רוצה לשמור על העובדים הטובים ביותר שלך, זה המחיר שעליך לשלם.

גלה את מפעילי העובדים שלך

למד מה גורם לעובדים שלך להנאה ומוטיבציה ולחילופין – מה שעושה אותם זועמים, כך שתוכל לדבר עם כל עובד עם חמלה והבנה.

הנקודה היא לא להטיף או ללמד את העובדים. במקום זאת, הנקודה היא ללמוד את העובדים ולהקשיב בתשומת לב מבלי לחשוב על מה הדבר הבא שהם יאמרו. תרגילים אלו שימושיים במיוחד כדי ליצור קשרים חזקים עם צוותים.

תן לעובדים כוח אמיתי, וראה כיצד הם משתמשים בו

פעולות עושות הרבה יותר מאשר מילים. תן לעובדים לקבל החלטות עם אפקטים אמיתיים, ולראות כיצד הם מפעילים את הכוח הזה. התשובה תסביר לך מהם ערכי התרבות בחברה וכיצד הצוות שלך מגיב לאחריות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה