שיתוף

שנת הקורונה נותרה הרחוק מאחור, ארגונים מתחילים לנער את האבק מעל שיטות הגברת מחוברות העובדים, ולאט לאט מתחילים לחזור לשגרה.

אחת הפעילויות שחשוב מאוד להחזיר למסלול בארגונים היא ימי גיבוש. דווקא כעת, כאשר כל כך הרבה עובדים ממשיכים לעבוד מהבית, ולא מעט עובדים שיצאו לחופשות ללא תשלום (חל"ת) צריכים להתחיל להתרגל מחדש לסדר יום עבודה שגרתי – דווקא כעת חשוב לגבש את עובדי החברה בכללותה ואת חברי הצוותים בפרט, באמצעות יום כייף שממלא מצברים ומפגיש את העובדים שהיו מרוחקים זה מזה במשך יותר משנה.

לדוגמה, ניתן לשכור מסעדה שלמה לכל עובדי החברה ובני משפחותיהם, או אולם בבית מלון, לצורך ארוחה משותפת. כמו כן ניתן לשכור אולם קולנוע ולהזמין את העובדים ובני משפחותיהם.

זה יאפשר לעובדים שלא ראו זה את זה כבר יותר משנה להפגש מחדש ולהתחיל את התקופה החדשה של סיום משבר הקורונה באווירה של חיזוק האווירה החברתית.

יום כייף שבו הארגון שוכר אולם קולנוע, מסעדה או מקום בבית מלון, הוא יום כייף שעלויותיו אינן גבוהות, הוא תורם רבות להעלאת המורל של העובדים ובה בעת תורם רבות גם לעידוד בתי עסקים שנפגעו קשות בתקופת הקורונה.

ימי כייף נוספים יכולים להיות סדנאות מוזיקה, סדנאות שוקולד וכל פעילות נוספת שתגרום לעובדים, שרבים מהם ממשיכים לעבוד מהבית, להפגש פנים אל פנים, לחדש את היחסים הטובים ולהגביר את המחוברות של העובדים לארגון וזה לזה.

יתרון בולט נוסף שנובע לחברה מיום כייף שכזה הוא הפוסטים שהעובדים יעלו לאחר מכן ברשתות החברתיות. ארגונים רבים מנסים לגייס בימים אלה עובדים.

פוסטים ברשתות החברתיות שמדגישים את הצד החיובי והכייפי בחברה יכולים למשוך אל החברה עובדים חדשים רבים.

ימי גיבוש ככל הנראה לא יהיו הסיבה הראשונה או העיקרית להצטרפותם של עובדים לחברה. אבל האלעת המורל בקרב עובדי החברה, חידוש הקשרים החברתיים בין העובדים שהיו מרוחקים זה מזה במשך שנה, והפרסום החיובי למותג המעסיק של החברה, יכולים בפירוש להקל על החברה לגייס עובדים חדשים, ובה בעת לחזק את הקשר והמחוברות של העובדים לארגון.

כדאי לשתף את העובדים גם בבחירת סוג הבילוי המועדף עליהם ביום הכייף. אפשר להעלות הצעות ולערוך הצבעה, או להציב תיבת הצעות.

סוג אחר של ימי כייף יכול להיות סיורי משפחות לאתרים ארכאולוגיים היבטוריים ואחרים, המלווים על ידי מדריך טיולים שיסביר את חשיבות המקום.

ניתן גם לשלב. למשל להתחיל את היום עם סיור מרתק מלווה בהסברים ולסיים את היום בארוחה חגיגית או בסרט בקולנוע.

בסיכומו של דבר, לימי גיבוש יש חשיבות לא מעטה גם בעיתות שגרה. על אחת כמה וכמה שיש להם חשיבות עליונה בימים אלה, של תום שנת קורונה.

ימי הגיבוש מהווים מרכיב מהותי ביצירת מחוברות עובדים והגברתה בארגונים, ובחיזוק הקשרים החברתיים של העובדים בתוך הארגון.

ימי הגיבוש הללו יוצרים בקרב העובדים תחושה של קהילה מאוחדת בעלת מטרה, ולכן מגבירים את המוטיבציה של העובדים לייצר הצלחה לארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה