שיתוף

מודל העבודה שעל פיו פועל הארגון – בין אם הוא המודל שבו כל העובדים עובדים מביתם בכל ימות השבוע, או מודל העבודה ההיברידי, או המודל שבו כל העובדים עובדים רק באתר החברה או במשרדיה – משפיע במידה רבה על רווחת העובדים.

בנוסף, למודל העבודה שעל פיו פועל הארגון יש קשר ישיר למידת הפרודוקטיביות של עובדיו, למידת העייפות הפיזית שלהם ולהיקף עלויות התקורה והייצור.

אחת השיטות היעילות, שמאפשרות לחזות מראש מה תהיה התפוקה של הארגון ומה יהיו הפסדי התפוקה בכל אחד ממודלי העבודה, היא שימוש בכלים של מציאות וירטואלית.

המערכת מאפשרת לעקוב אחר כמה משתמשים (עובדים) שמבצעים באופן וירטואלי משימות בתוך אותה מערכת, כמו לדוגמה, כמה זמן הולך לאיבוד בעת הנסיעה לעבודה וכד.

זהו רק שימוש אחד בכלים של מציאות וירטואלית במקומות העבודה, בהקשר של מודל העבודה בו משתמש הארגון.

שימוש נוסף שצפוי להפוך נפוץ בעתיד הקרוב הוא יצירת פגישות וירטואליות בחדרי ישיבות וירטואליים, כדי לאפשר לרוב העובדים לעבוד מביתם באופן מלא, ועדיין לקבל את כל היתרונות הטמונים בעבודה במשרד, לרבות סיעור מוחות, השתתפות בפגישות צוות, מחלקה ופגישות חברה, התייעצות עם עמיתים, משוב מול מנהלים ועוד.

תשתית התקשורת היעילה ביותר, שמאפשרת לקיים תקשורת בעלת אותם מאפיינים של התקשורת שמתבצעת בתוך משרדי הארגון, היא התשתית המבוססת על טכנולוגית המציאות המדומה.

ארגון מהנדסי האלקטרוניקה והחשמל הבינלאומי, הקובע את התקנים בענף האלקטרוניקה, ביצע מחקר שבחן את מגוון השימושים שמאפשרת טכנולוגית המציאות המדומה והשפעתם על המשתמשים.

מהמחקר עולה, כי בשוק כבר נמצאים כלים – הניתנים לרכישה בעלויות נמוכות – שמאפשרים להציג למשתמש שלושה סרטוני וידאו שונים ב-360 מעלות.

עוד עולה מהמחקר, כי השימוש בטכנולוגיית המציאות המדומה יכול לספק תוכן מרגיע שמאפשר למשתמשים (לעובדים) להפחית סטרס ועל ידי כך לשפר את בריאותם.

נכון לעכשיו, הדיונים, פגישות העבודה, התייעצויות ומפגשי עמיתים בין העובדים שעובדים מביתם, מתבצעים עדיין על גבי תשתיות תקשורת שאינן מעניקות תחושה דומה לזו של מפגש בין אנשים במשרד.

כלומר, התקשורת באמצעים הקיימים בין העובדים, שחלקם עובדים מהבית וחלקם מהמשרד, אינה דומה לתקשורת פנים מול פנים, ויש עדיין תחושה של ריחוק.

הריחוק הפיזי יוצר לפעמים לעובדים תחושה של בדידות. פרט לכך, הריחוק גורם למנהלי החברות לחשוש מפני מצב של ירידה במידת המחוברות לארגון וירידה בחדשנות בשל הקושי לבצע סיעור מוחות באותה דרך ובאותה קלות בה הוא התבצע במשרד.

כל החששות הללו יהפכו לנחלת העבר ברגע שארגונים יתחילו להשתמש בכלים של מציאות וירטואלית כדי לקיים מפגשים סדירים בחדרים וירטואליים.

במילים אחרות, הצורך במפגשים שמדמים מפגשים בהם כל הנוכחים במפגש נמצאים באותו חלל, הוא אחד המנועים המרכזיים שצפויים להביא את טכנולוגיית המציאות הווירטואלית אל תחום ניהול המשאב האנושי ושילובה בעבודה השוטפת לטובת שדרוג יכולות העבודה מהבית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה