כתיבה נכונה של מודעת דרושים

כתיבה נכונה של מודעת דרושים

עם הקדמה בכל נושא משאבי האנוש והאינטגרציה של התחום עם הובלת הארגון, גם מודעת הדרושים של חברה מגייסת צריכה להיות מנוסחת בהתאם לתמונת המתאר שלה

שיתוף
פרסום מודעת דרושים

על מנת למצוא מועמדים טובים צריך לפרסם מודעת דרושים מתאימה. מודעת דרושים אופטימלית תצליח לעניין את מחפשי העבודה המתאימים למשרה המוצעת ואף ליצור ענין גם אצל מועמדים פוטנציאלים שכעת אינם מחפשים עבודה אך עונים על דרישות המשרה ויתכן וירצו בה אף הם.

טיפים לכתיבת מודעת דרושים מוצלחת:

 להבליט את המותג

על מודעות דרושים שנכתבות בשם החברה המגייסת ואינן בעילום שמה, להבליט את המותג. המותג הוא כמובן שם החברה, הלוגו ועל קמה המזלג – במה היא עוסקת. הבלטת המותג נעשית עם הוספת הלוגו של החברה למודעת הדרושים ושורת נושא מנוסחת היטב, לגביי תחום העיסוק של החברה.

 יתרונות החברה

במודעת הדרושים חשוב להבליט את יתרונות החברה המגייסת. לכתוב כמה מילים על ההצלחות של החברה, להדגיש האם החברה מתרחבת, או מרחיבה את סל מוצריה לטובת הלקוחות, במיוחד אם אלו הסיבות לגיוס. ככל שתבליטו את יתרונות החברה, כך העובדים ירצו לעבוד בה יותר.

 תיאור התפקיד המבוקש

על התפקיד המבוקש להיות מנוסח באופן תמציתי וברור, בכמה שורות ובהתמקדות על תחומי האחריות בתפקיד, שעות העבודה, מיקום החברה, תנאים נלווים וכד'. תיאור התפקיד בצורה מדויקת ככל האפשר, תחסוך ככל האפשר קבלת קורות חיים שאינם רלוונטיים לתפקיד המוצע, ותאפשר למראיינים להתמקד באלו המתאימים ביותר.

 הפניה לקהל המתאים

הפניית התפקיד לקהל יעד מסוים בצורה ספציפית כגון, מהנדסי תוכנה, אנשי שיווק, מנהלת משאבי אנוש, איש מכירות וכד' תצמצם את כלל מבקשי המשרות, ותמקד אף היא את קורות החיים לאלו שרלוונטיים למשרה.

 דרישות החובה

חשוב מאוד להציג במודעת הדרושים, את דרישות חובה של המועמדים לתפקיד. הגדרת דרישה כ"חובה" תמנע פניות מיותרות של מועמדים וכמובן תחסוך למגייסים זמן עבודה יקר. אפשר גם להדגיש את הדרישות בכתב מובלט כדי להפנות את תשומת הלב אליהן. לדוגמה: תואר שני במנהל עסקים – חובה!.

הפניית מודעת הדרושים לשני המינים

על מנת להימנע מאפליה מגדרית, חשוב להפנות את המודעה לשני המינים: זכר ונקבה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא לכתוב את המודעה בלשון רבים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה