כך תזהו תפקיד מאתגר לגיוס

כך תזהו תפקיד מאתגר לגיוס

אתם רק רואים אותו מופיע (שוב!) ברשימת המשרות הפתוחות ובא לכם לשבור את הכלים? נא להכיר: התפקיד הבעייתי שלא יעזוב אתכם לאורך כל הקריירה שלכם בארגון

שיתוף

תפקיד מאתגר לגיוס

משהו חרב לכם את הבוקר: הונחה על שולחנכם בקשה לגיוס עובדים, למשרה או למחלקה הבעייתית ביותר בארגון. אתם כבר מכירים את המשרה בעל פה, או שאם אתם חדשים בתפקידכם בגיוס, השמועות אודות התפקיד כבר מזמן יצאו למרחוק. ברוכים הבאים לעולם הגיוס, וקבלו אותן: המשרות הקשות לאיוש.

יש ארגונים בהם למגייס יש כוח רב. הוא מעביר דיווח למנהל הגיוס או למנהל המגייס על הקשיים בגיוס העובד, ובעיקר על הבעיות בשימור העובד באותה משרה. אך יש ארגונים שהדרגים והתפקידים בהם הם כה מסועפים, שהמגייס עובד כמו סרט נע, הוא בורג במערכת ועליו להתרכז במלאכה עצמה וזהו זה.

הנה מספר סימנים לזיהוי מוקדם של תפקיד בעייתי לאיוש, שלכם המגייסים הם צריכים להדליק נורה אדומה.

  • אתם כבר מכירים את התפקיד יותר מדי טוב. והסיבה היא לא החברות הקרובה עם בעלי התפקידים הממלאים אותו, אלא בגלל שמאז שאתם עוסקים בגיוס עובדים בארגון הזה יצא לכם יותר משלוש פעמים לגייס עבורו. או לפחות ניסיתם לאייש אותו. משהו שם לא הולך, משהו שם לא מחזיק, והסיבה לא תמיד ידועה.
  • מיקום המשרה בעייתי. משרד שנמצא באזור תעשייה נעדר אוטובוסים, תדירות נמוכה מאוד של אוטובוסים או מיקום גאוגרפי רחוק יחסית, אלה סיבות טובות מספיק לקשיים בגיוס. יש לקחת בחשבון שעל המועמדים להגיע יום יום לעבודה, ועל כן לקחת בחשבון את הסבירות כי יחזיקו מעמד וימשיכו להגיע אליו לאורך זמן.
  • סביבת עבודה בעייתית. ישנם מקומות עבודה שסביבת העבודה המוצעת לעובדים פשוט מבריחה את העובדים. זה יכול להיות סניף או שלוחה שלא כל משרדיה סובלים מהזנחה, אלא רק אותו משרד מסוים. סביבת עבודה בעייתית יכולה להתבטא במקום ללא חלונות, מקום שאינו מואר מספיק, הזנחה של המקום עצמו, גישה בעייתית לכניסה למשרד וכיוצא בזה.
  • מנהל בעייתי. העובדים מדווחים על מנהל בעייתי, קשוח מדי, חסר סבלנות, חסר ביחסי אנוש. נשמע רע, אבל המציאות מראה שיש מנהלים כאלה, שבשלב הנוכחי בעייתי להיפטר מהם. מגייסים יקרים, זה רק אומר שהאתגר שלכם גדל.
  • עובד מתוסכל. מדובר באותו מרדן, שהמשפט הראשון שהוא אומר לעובד החדש שהצטרף אליו מתייחס לתקוות שעל העובד החדש לנפץ באופן מיידי, בקשר למקום העבודה. הוא מספר לו מייד על הבעיות ועל הסודות שהוא עדיין אינו יודע.
  • שעות עבודה בעייתיות או דרישות משרה אחרות המהוות חסם. דרישות ספציפיות ונדירות, גורמות לנו לעתים קרובות להתפשר על עובדים בינוניים שכן עונים על הדרישות. למשל, מועמד בעל מוטיבציה רבה, בעל ידע נרחב ושבעל נכונות לעבוד במסגרת שעות העבודה הנדרשות, אך בעל אישיות בעייתית בנוגע לעבודה מול קהל. סביר מאוד להניח כי בקרוב תתקלו שוב במשרה ברשימת התפקידים הפתוחים לאיוש. וזה קורה אצל המשפחות הכי טובות.

זיהוי הבעיות של משרה הוא הצעד הראשון בדרך לפתרונן. בכתבה הבאה נציג רעיונות הפתרונות לבעיות האלה.  

כנס הגיוס 2013 יוצא לדרך! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה