כיצד תסייע לכם הטכנולוגיה לבחון את שביעות רצון העובדים?

כיצד תסייע לכם הטכנולוגיה לבחון את שביעות רצון העובדים?

ועידת טכנולוגיית ה-HR השנתית שהתקיימה בלאס וגאס הציגה שיטות חדשות המסייעות למעסיקים לבחון את תחושות העובדים בכל הנוגע למתרחש בארגון

שיתוף
מערכות לגיוס עובדים

מערכות לגיוס עובדים

כ-8,500 אנשים התכנסו בלאס וגאס בשבוע שעבר לוועידת טכנולוגיית ה-HR, המקום בו ניתן לקבל הצצה לחידושים הטכנולוגיים שצפויים לחדור בעתיד לחטיבות משאבי אנוש ולשמש ככלי עבודה בסיסיים. ב-Wsj סיקרו את האירוע והציגו כמה מהציטוטים שנאמרו מעל במת הוועידה.

עובדת מרוצה Photo by stockimagesמסתמן שבעתיד העובדים יהיו בעלי המידע הרב ביותר אודות הארגון בכל הנוגע לתהליכי גיוס העובדים וכן לניהול היום-יומי שלו. כך החלו חברות סטארט-אפ רבות לשווק למעסיקים כלים מקצועיים באמצעותם יוכלו להעצים עובדים ולתת להם אפשרות לחוות דעה, לרוב בצורה אנונימית, על מדיניות החברה, על המנהלים שלהם ועל שיטות העבודה של הארגון שמוציאות אותם מדעתם.

"בעידן בו ארגונים עושים כל שביכולתם על מנת לגייס עובדים מוכשרים ומנוסים, שביעות הרצון של העובדים מהארגון היא כיום דרך המלך לשם, ולכן מעסיקים תרים אחר תוכנות שיסייעו להם לאבחן ולמפות בעיות בצורה יעילה יותר וחכמה יותר את התחושות של העובדים בנוגע לארגון", אמר ג'ורג' לה-רוק (LaRocque), יועץ טכנולוגיית משאבי אנוש. "ארגונים מנסים להבין היכן ומדוע עובדים אינם מחויבים לחברה, ואז הם עסוקים בלתקן זאת".

בניגוד לעבר, כיום לתהליך גיוס העובדים שני צדדים למטבע, והמועמד בוחן את התאמת הארגון אליו ממש כפי שנבחנת התאמתו לארגון. כך הוצגו במהלך הוועידה ארגונים המציגים באמצעות האינטרנט למועמדים אינפורמציה הנוגעת לאנשים שצפויים לראיין אותם עם הקישורים הרלוונטיים, בלוגים ועדכונים חברתיים ותקשורתיים. כמה מהמעסיקים הגדולים אף מספקים מידע על החברה, כדוגמת דוחות כספיים ועדויות של עובדים, ואף מבקשים מהמועמדים למלא משוב על תהליך המיון.

"עובדים רוצים שקולם יישמע", אמר ארנוד גרינוולד (Grunwald), מייסד שותף של Hyphen, חברת סטארט-אפ שמשווקת את עצמה כגרסה פנימית של Glassdoor, אתר המרכז ביקורות עובדים של חברות. "האפליקציה הסלולרית שלנו מעניקה למעסיקים הזדמנות להאזין לשיחות אנונימיות של עובדים כדי לדעת כיצד הם מרגישים. המערכת שולחת התראה למנהל כאשר יש טקסט לא הולם או כאשר מספר מסוים של עובדים הגיב לפניות המנהל".

עם זאת, עדיין לא ברור אם מעסיקים אכן רוצים להיחשף לאמירות הלא מצונזרות של העובדים. "חברות רבות אינן בשלות לרמה כזו של שקיפות", סבור גו'ש ברסין (Bersin), ראש ייעוץ HR מטעם דלויט. "מעסיקים חוששים שמשובים אנונימיים עלולים להרעיל את המורל בארגון, נושא שהועלה לאחרונה בניו יורק טיימס בנוגע לתרבות הארגונית באמזון".

לפיכך ישנם ארגונים המנסים לאתר דרכים פאסיביות יותר לאסוף מידע אודות תחושות העובדים. אינטל, למשל, אימצה גישה של ניתוח רגשות (Sentiment Analysis) על מנת ללקט טקסטים ממקורות שונים – בהם בלוגים ופוסטים – על מנת לדעת מה עובר על העובדים מבלי שיישאלו על כך בצורה ישירה.

כך או כך, מעסיקים מפנימים לאט לאט את העובדה שכיום אין די בגובה שכר ובקידום מקצועי על מנת לשמר עובדים איכותיים, אלא יש צורך לספק להם גם אווירה נכונה ושביעות רצון כללית מהארגון על כל היבטיה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה