כיצד לפתור בהצלחה סכסוכים במקום העבודה?

כיצד לפתור בהצלחה סכסוכים במקום העבודה?

שיתוף

פתרון סכסוכים במקום העבודה עשוי להיות מורכב ומאתגר אך כאשר מחלקים אותו לתוך צעדים פשוטים ומוגדרים, ניתן בהחלט לפשט את התהליך.

בדרך זו, מנהלי משאבי אנוש ומנהלים ישירים יכולים להבטיח תקשורת איכותית יותר ותהליך יעיל יותר לפתרון סכסוכים.


ניהול קונפליקטים ומשא ומתןאנו עורכים יום עיון בנושא ניהול קונפליקטים וכלי משא ומתן בארגונים בהובלתו של המומחה מספר 1 בישראל בתחום – בועז נחמד, למידע נוסף לגבי המועד הקרוב ראו:

יום עיון בנושא:
ניהול קונפליקטים
וכלי משא ומתן


להלן 5 דרכים לתהליך יעיל של פתרון סכסוכים:

הבנת המחלוקת

ראשית, יש להבהיר לצדדים המסוכסכים והן למנהל, על מה המחלוקת. הבהרה נדרשת כדי להגיע אל לב הסכסוך. מטרתו של צעד זה היא להביא את שני הצדדים להסכים על מהי המחלוקת. כדי לעשות זאת, עליך לדון על הצרכים שאינם נפגשים משני צדי הסכסוך ולהבטיח הבנה הדדית. במהלך התהליך, חשוב שתשיג מידע רב ככל האפשר על כל צד וכל נקודת מבט. המשך לשאול שאלות עד שתהיה בטוח שכל הצדדים המעורבים (אתה ואלו משני צידי הסכסוך) מבינים את הנושא.

מטרה משותפת

יש להקים מטרה משותפת עבור שני הצדדים. בשלב זה של התהליך, שני הצדדים מסכימים על התוצאה הרצויה של הסכסוך. כאשר אנשים יודעים שהם פועלים לקראת אותה מטרה, הם נוטים יותר להשתתף באותנטיות כדי לוודא שהם יגיעו להשגת המטרה יחד. כדי להשיג זאת, צריך לדון על מה כל צד רוצה לראות שיקרה ולמצוא משותף בשני הצדדים כנקודת מוצא לתוצאה משותפת. שותפות זו יכולה להיות פשוטה כמו "שני הצדדים רוצים לסיים את הסכסוך".

דון יחד איתם בדרכים להשיג את המטרה המשותפת. זה כולל הקשבה, תקשורת, וסיעור מוחות משותף. המשך לעבוד יחד עם שני הצדדים ולדון בדרכים שהם יכולים להשיג את המטרה.

מחסומים

קבעו יחד את המחסומים אל המטרה המשותפת. בשלב זה של התהליך, שני הצדדים מכירים במה הוביל אותם לתוך הסכסוך ויכולים לדבר על אילו בעיות עשוי למנוע הפתרון. הבנת הבעיות האפשריות שעלולות להיתקל לאורך הדרך מאפשרת לך למצוא מראש פתרונות במקום לטפל רק בבעיות.

הסכמה

הסכימו יחד על הדרך הטובה ביותר לפתור את הסכסוך. שני הצדדים צריכים להגיע למסקנה על ההחלטה הטובה ביותר. התחל בזיהוי פתרונות ששני הצדדים יכולים לחיות איתם. שאל את שני הצדדים לגביהם וראה היכן ישנה קרקע משותפת. אז, התחילו לדון באחריות שיש לכל צד כדי לשמור על הפתרון. חשוב גם להשתמש בהזדמנות זו כדי להגיע לשורש הסיבה כדי להבטיח שהסכסוך הזה לא יעלה שוב.

הכרה בפתרון המוסכם

לאחר שמצאת יחד פתרון לסכסוך, יש להכיר בפתרון המוסכם ולקבוע את האחריות של כל צד בהחלטה. שני הצדדים צריכים להיות בעלי האחריות שלהם לפתרון הסכסוך ולהביע בקול מה שהסכימו. לאחר ששני הצדדים הכירו במצב של win-win, בקש משני הצדדים להשתמש בביטויים כגון "אני מסכים ל …" ו "אני מאשר שיש לי אחריות ל …"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה