איך להפוך שיחות מנהל-עובד למדהימות?

איך להפוך שיחות מנהל-עובד למדהימות?

3 טיפים לייעול שיחות אחד על אחד בין המנהל והעובד

שיתוף
פגישות עם העובדים

פגישות עם העובדים

שיחות משוב או שיחות של מנהל עם עובדיו באופן פרטי, יכולות להיות מלחיצות.

העובדים נלחצים כיוון שחוששים לשמוע בשורות רעות ובאופן טבעי חוששים על מקומם בחברה, והמנהלים עשויים לחשוב במתח בעוד הם מעוניינים להפוך את השיחה לנעימה וחיובית עבור העובדים.

פגישות 1-1 של מנהל ועובד הן חיוניות. המנהל צריך להכיר את העובד היטב, לדעת מה עובר עליו, כיצד הוא מתמודד עם הפרויקטים והמשימות, איך הוא מרגיש עם עבודתו בחברה, לאן הוא שואף להתקדם ומהן תכניות הקריירה העתידיות שלו. עבור העובד – השיחות הללו חשובות ביותר כדי לדבר, להוציא דברים החוצה, להעלות סוגיות חשובות, חששות ולבטים ולהתייעץ עם המנהל שלו, הן לגבי עבודתו העכשווית והן לגבי עתידו בחברה.

בארגונים רבים אשר עוברים לניהול ביצועים מתמשך, יש מודעות גוברת לכך ששיחות חודשיות קבועות בין מנהלים ועובדים טובות לכולם. למרבה הצער, ארגונים מעטים מציעים הדרכה לשיפור האופן שבו מתנהלת השיחה ולדרך מה המנהלים דנים עם העובדים על אתגרים ומעניקים משוב.

להלן טיפים להפיכת שיחת מנהל-עובד למדהימה:

שאלות חשובות

כמנהל, חשוב שתשאל את העובד שאלות טובות ומניעות כדי לערב את העובדים בדיון עתידי ממוקד על הביצועים שלהם ופיתוח הקריירה. לדוגמה:

מה מרגש אותך ביותר בעבודה שלך?
באילו מיומנויות אתה משתמש בעיקר?
האם יש תחומי ידע או מיומנויות שתרצה לפתח?
מה אוכל לעשות כדי לתמוך בך טוב יותר?

התשובות לשאלות אלו תספקנה משוב אמיתי עבורך כמנהל, היכן אתה תוכל להשתפר ולסייע לעובד להתקדם ולהצליח. חשוב מאוד לרשום את התשובות של העובדים, ולהחליט לאחר מכן על תכניות לשיפורים. אין טעם להתכנס לשיחה זו אם לאחר מכן לא נעשה דבר בנושא.

אג'נדה

שוחח עם העובד על האג'נדה של החברה. האם הוא מתחבר לחזון ולמטרת החברה? כיצד הוא רואה את עבודתו משתלבת כחלק מהמערך הארגוני ותורמת להשגת מטרות הארגון הגדולות?

שוחח עם העובד על מבנה סדר היום בארגון, זה יכול להגביר את האמון, להעלות שאלות חדשות ולעודד יעילות. על העובדים להתייעץ בנושא האג'נדה ולתכנן את תרומתם. מנהלים מנסים לדבוק בסדר היום כדי להישאר על המסלול, ושיחה על האג'נדה תסייע להגדיר שני אלמנטים חשובים: תוכנית פעולה ומעקב.

התמקדות בתמונה הגדולה

הדרך להגדיל את מעורבות העובדים ושימורם בארגון היא לתת להם הזדמנות לראות את התמונה הגדולה ולדון בשאיפות הקריירה שלהם וכיצד הם משתלבות בארגון.
העובדים צריכים לחשוב על:

לאן הם רוצים ללכת?
מהם השאיפות שלהם?
איך הם יתקדמו בארגון?

מנהלים צריכים לחשוב על:

אילו כישורים צריך העובד כדי להתקדם?
מהם הכישורים והמיומנויות החשובים ביותר של העובד?

שאלות אלו יכולות לסייע בהפיכת המפגשים של 1: 1 בין מנהלים ועובדים ליעילים יותר ויכולים להוביל לפיתוח הזדמנויות למידה ופיתוח. מפגש אחד על אחד מאפשר לארגונים להפוך את הלמידה לחלק מהתרבות שלהם, ולא לאירוע שמתרחש רק אחת לתקופה. הבאת מרכיב למידה לפגישות של 1: 1 תורמת לכולם. מנהלים יכולים לדון בביצועים עם העובדים על בסיס קבוע ועובדים להיות יותר מעורבים, בארגון הדואג להצלחתם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה