סכסוך עבודה בחברת פרטנר

סכסוך עבודה בחברת פרטנר

3200 עובדי חברת פרטנר פתחו בסכסוך עבודה בשל מבוי סתום במו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה

שיתוף
תחרות לא בריאה

תחרות לא בריאה

הבוקר הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת התקשורת פרטנר, כאשר הרקע לסכסוך הוא מבוי סתום במשא ומתן מול הנהלת החברה להסדרת תנאי העובדים בהסכם קיבוצי ראשון.

סכסוך העבודה יחול על כ-3,200 עובדי החברה. במכתב ששלח היום (ד') יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, לאיציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, נכתב כי העילה לסכסוך העבודה הינה מבוי סתום במו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. משמעות ההכרזה על הסכסוך היא שהחל מתאריך 2 במרץ יוכלו עובדי החברה לנקוט בצעדים ארגוניים.

מהם צעדים ארגוניים?

החוק בישראל מתיר לעובדים להתאגד במסגרת ועדי עובדים. הוועד הוא ארגון נבחר המייצג עובדים, ומנהל בשמם משא ומתן עם ההנהלה על זכויותיהם. לוועדים יש זכות לחתום בשמם של כל העובדים על הסכם קיבוצי, העשוי להבטיח להם זכויות שלעובד הבודד אין סיכוי להשיג במשא ומתן אישי מול ההנהלה. לוועדים שמורה הזכות להשבית את מקום העבודה, אם הם סבורים שההנהלה אינה מכבדת את זכויותיהם, ובכך להוכיח למעסיקים את שליטתם בפועל ולאלץ אותם להגיע עמם לפשרה הוגנת. ועדי עובדים השיגו את מרבית זכויותיהם של העובדים, והם, במידה רבה, מקור כוחן של מרבית מפלגות השמאל בעולם. חתימה על הסכם קיבוצי והכרזה על שביתה אינם בסמכותו של ועד העובדים אלא בסמכותו של ארגון עובדים כגון ההסתדרות. החוק מאפשר לעובדים במפעל לפתוח ב"צעדים ארגוניים" – שביתה או עיצומים – רק לאחר שארגון העובדים מכריז בשבילם על סכסוך עבודה.

התהליך להסכם הקיבוצי בחברת פרטנר

כבר בחודש ספטמבר 2014 הודיעה הנהלת החברה שהיא מכירה בהסתדרות כארגון העובדים היציג בפרטנר. מאז, התנהל בין ועד העובדים, ההסתדרות והנהלת פרטנר מו"מ ממושך להסדרת תנאי עובדי החברה בהסכם קיבוצי. 
כחלק מגל ההתאגדויות החדש, כל שלושת חברות הסלולר הגדולות בישראל – פרטנר, פלאפון וסלקום – מאוגדות בהסתדרות. בפלאפון נחתם הסכם קיבוצי ראשון בדצמבר 2013 ואילו בסלקום נחתם הסכם בחודש פברואר אשתקד.

לדברי יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק,ההסתדרות מחויבת לביטחונם התעסוקתי ותנאי העבודה של עובדי פרטנר ותעשה כל שבכוחה לגבות את מאבקם הצודק להסכם קיבוצי. לצערי עד לרגע זה הנהלת החברה לא הציעה תנאים מספקים לסגירת הסכם ולכן פנינו להכרזה על סכסוך עבודה. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה