כיצד לספק למועמדים חוויה חיובית

כיצד לספק למועמדים חוויה חיובית

ראיון עבודה יכולה להיות חוויה מורטת עצבים. המועמדים בלחץ עצום להוכיח את עצמם ולהתקבל לתפקיד והם נמצאים במצב שאינו נעים ונוח

שיתוף
חווית מועמד חיובית

חווית מועמד חיובית

הדרך להקל על המועמדים ולספק להם זיכרון נעים מהחברה גם אם ולא התקבלו בסופו של דבר לתפקיד, היא ליצור להם חווית מועמד חיובית. חוויה חיובית למועמדים מחזקת את מותג המעסיק, ומשווקת אותו החוצה למועמדים נוספים.

ראיונות עבודה הם הדרך הטובה ביותר שלך כמגייס, להכיר מועמד ולקבוע אם הוא מתאים לעבודה ולחברה. חוויית ראיון חיובית יכולה לשכנע אדם מוכשר להצטרף לצוות שלך, וחוויה שלילית יכולה להכתים את המוניטין של החברה.
מנקודת המבט של המועמד, ברירת המחדש היא שראיון הוא חוויה מפחידה, מלחיצה ומעוררת חרדה. לכן, האינטרס של החברה הוא ליצור סביבה חמה ומסבירת פנים, כך שהאנשים שתפגוש ירגישו בנוח להראות מי הם ולמה הם מסוגלים.

מתן חוויות ראיון חיובית גם שומרת על המועמדים הטובים ביותר שלך מעוניינים בתפקיד. רק מחפש עבודה נואש ירצה להמשיך אחרי ראיון רע. אנשים מוכשרים יעברו מיד להזדמנויות אחרות. למועמדים מובילים יש אפשרויות תעסוקה שונות והם לא יסתפקו בחברה שסיפקה להם חוויה גרועה.

לראיונות עבודה יש השפעה מתמשכת על איך המועמד רואה את החברה שלך, גם אם אתה בסופו של דבר לא תעסיק אותו. חשוב לזכור שהמועמד יכול להפוך ללקוח, לקולגה, למתחרה ואפילו לחזור להיות מועמד בשלב מסוים, לכן, יש לשמור על אווירה נעימה וחיובית איתו תמיד.

כיצד מנהלי גיוס יכולים ליצור חווית מועמד חיובית?

ספקו הסבר ברור כיצד להגיע

ראשית יש לספק למועמדים הנחיות ברורות כיצד להגיע למשרד שלך. אחד הדברים המסתכלים ביותר עבור מועמדים הוא, לחפש את הרחוב בו החברה ממוקמת, את הבניין, את הכניסה, הדלת הראשית ואת המשרד שלך. התחלה כזו היא גרועה כיוון שהיא יוצרת תחושת זלזול אצל המרואיין, שחש כאילו הוא לא מספיק חשוב כדי שתסביר לו בדיוק כיצד להגיע. שנית, שביר שהוא לא ירגיש בנוח להתקשר אליך ולבקש הוראות ולכן הוא יסתבך עם הדרך ועשוי לאחר לראיון. אז הוא יילחץ פעם נוספת, בשל האיחור. חשוב לספר למועמדים בנחיות ברורות ומועילות כולל ציוני דרך, קישור לוויז, צילום מפה, הסבר לגבי חניה, וכד'. חשוב להגיד למועמד שירגיש נוח להתקשר אליכם במידה והוא אינו מוצא את המקום ולספק לו את הטלפון הישיר שלכם.

קבלו את המועמד בחיוך

הקפידו לחייך כאשר המועמד נכנס לחדר, לשאול לשלומו, לבצע שיחת חולין כגון: "האם מצא בקלות את הדרך", "איך הוא מבלה בקיץ" וכד'. הציעו לו משקה קר או חם, והזמינו אותו בחיוך להיכנס אל החדר. האווירה צריכה להיות חברית ובגובה העיניים. זכרו – ככל שתייצרו יותר אינטימיות וקרבה עם המועמד, כך הוא יפתח אליכם יותר ותגלו יותר ממה שאפילו ציפיתם. קרבה היא כלי מצוין ליצירת תקשורת המבוססת על אמון ותורמת לחשיפת פרטים נוספים.

עמדו בזמנים

לעולם אל תתנו למועמד לחכות. כבדו את הזמן שלו בדיוק כפי שהוא מכבד את שלכם. המועמד לומד את החברה מהרגע בו הוא נכנס לבניין, ומראיינים שלא מכבדים את הזמן של המועמד, עושים שיחת טלפון, משוחחים עם קולגה ומזמינים אותו לחדר רק לאחר זמן ממושך, מעבירים לו בעצם תמונת מצב שזוהי הדרך בה המנהלים שלו יתייחסו אליו בהמשך. זו תמונת מצב עגומה ולא רצויה. גם אם יש סיבה אמיתית לכך שאתם מתעכבים, צאו החוצה והסבירו לו שיש עיכוב קל בשל אירוע דחוף והתנצלו בפניו. עדכנו אותו כמה זמן יימשך העיכוב, ותתנצלו פעם נוספת כאשר תזמינו אותו לחדר.

הכניסו אותו פנימה

דלת חדר המראיין היא דלת הכניסה לחברה מבחינה מטפורית ומעשית. ככל שתשתפו את המועמד בנעשה בחברה ותשווקו לו את הדברים הטובים בה, כך הוא ירצה יותר להצטרף ולעבוד אצלכם. תוכלו להציג לו מצגת מוכנה מראש הכוללת את הווי החברה, עובדים קיימים שמספרים על הסיבות שכיף לעבוד כאן, תמונות מאירועי עובדים שעשיתם לאחרונה ומפעילויות גיבוש, וכד'. הקפידו להכניס את המועמד פנימה לבית שלכם, ואפשרו לו להרגיש בבית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה