שיתוף

מנהיגים אפקטיביים הם משאבי המפתח בכל רמות הארגון והם בבחינת הכרח על מנת שחברות יצליחו לשגשג ולהצליח לטווח הארוך. מנהיגים גדולים דוחפים את החברה קדימה, מעלים את הציפיות ומניעים היטב את הסובבים אותם.

מנהיגים הם קריטיים גם על מנת להתאים את העובדים לחזון הכולל של הארגון באמצעות תקשורת מצוינת, אפקטיבית ומעוררת השראה. מנהיגות לא איכותית מובילה לרוב לתוצאות יקרות, לתחלופה גבוהה ולביצועים נמוכים.

לאור זאת, על מנהלי משאבי אנוש להפנות את תשומת לבם ולקיים תהליכים יעילים על מנת לזהות ולקדם מנהיגים פוטנציאליים מתוך הארגון.

להלן 5 דרכים לייצר מנהיגים מובילים מתוך הארגון:

שימוש בכלי הערכה לאיתור פוטנציאל מנהיגות

כדי לרתום את המנהיגים הפוטנציאליים בארגון לתפקידים ניהוליים, מנהלי משאבי אנוש צריכים לעשות מאמצים על מנת להבטיח שאנשים עם תכונות מנהיגות יגויסו לתפקיד. הערכת מנהיגים פוטנציאליים צריכה להיות אובייקטיבית ולא על סמך תחושת בטן, ולכלול מדדים אובייקטיביים כגון: בדיקות פסיכומטריות, מבחני הערכה, מבחני ביצוע, בחינת כישורים, וכד'.

העצמת עובדים

מנהלי משאבי אנוש צריכים להתמקד בהעצמת העובדים הקיימים והחדשים. יש לאפשר לעובדים מידה רבה של אוטונומיה, אחריות וכוח להחליט במהלך המשימות שלהם, מה שיעורר את תכונות העצמאות והביטחון של העובדים – 2 תכונות קריטיות של מנהיגים. חשוב לשלב גמישות בהיבטים שונים ונרחבים בעבודה ולספק לעובדים סמכות לקבלת החלטות. הדבר יכול להיות מיושם בתחום לוחות הזמנים, הגדרת מטרות, ושעות עבודה. כל עוד עובדים משיגים את מטרותיהם ומתקדמים, כדאי לקחת צעד אחורה ולא להתערב במשימות.

לאתגר עובדים עם משימות מורחבות

יש לעודד את העובדים להגדיר מטרות משלהם ולהעמיד אותם לאתגר בהשגתן. מנהיגים בעלי השראה מאתגרים את עצמם כל הזמן להשיג ולהשתפר וכאשר אנו מאתגרים את עצמינו, סביר כי נתאמץ יותר להשיג את המטרות שלנו ולבצען בסטנדרטים הגבוהים היותר. העידוד מתבצע באמצעות הוקרה, תמריצים ותגמולים עבור הצלחה.

הציעו תכניות פיתוח

ישנם ויכוחים רבים האם מנהיגים נולדים מנהיגים או שהם מתפתחים לכך. מנהלי משאבי אנוש יכולים ורצוי שיפתחו את העובדים בעלי פוטנציאל המנהיגות, לכישורים ניהוליים.

תכניות לפיתוח מנהיגות מחדדות ומחזקות את כישורי וסגנונות המנהיגות השונים ומספקות כלים להתמודדות עם מתח ניהולי, תנאי עבודה משתנים ועומס עבודה. מחקרים מוכיחים כי תכניות פיתוח מנהיגות מאפשרות לארגונים להתייעל ב- 86% יותר מול תנאי השוק המשתנים במהירות.

יישמו תכניות אימון וחונכות

אימון אחד על אחד יכולות להיות יעילות מאוד עבור ארגונים המעוניינים לקדם מנהיגים מבית.
מאמנים מיומנים יודעים לזהות פערים ולפתח מודעות עצמית אצל המאומנים שלהם, המבוססים על שיחות אימון אותנטיות. המאמנים משמשים כצד שלישי אובייקטיבי, וכמקפצה להגשמת הפוטנציאל המנהיגותי של העובדים. האימון מבצע ומטמיע שינוי מפרה לטווח הארוך ומספק כלים שילווי את המאומן במשך חייו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה