שיתוף

לרוב אנו עוסקים בטכנולוגיה ומטמיעים טכנולוגיה מסיבות טובות. הטרנספורמציה של העבודה לדיגיטלית מאפשרת חסכון עצום בזמן ובמשאבים ומאפשרת לאנשים לעבוד על דברים חשובים יותר. אך למרות הטכנולוגיה המתקדמת, העבודה תלויה באנשים וביכולת שלהם לפתור בעיות ולחדש, ליצור, ולפתח כלים חדשים שטרם פותחו.

על מנת שהעובדים יוכלו לעבוד במלוא המרץ, מדי פעם להתנתק ולחדש אנרגיות, הם צריכים גם להתנתק מהטכנולוגיה. אך בעולם הכל כך מתקדם של היום – כדי להתנתק מטכנולוגיה, צריך להתחבר אליה קודם.

להלן 4 דרכים לשימוש בטכנולוגיה כדי לאפשר לאנשים להשתמש במוחם:

התחברו לטכנולוגיה כדי להתנתק ממנה

הסיסמא "מחוברים פעם אחת מחוברים תמיד" אינה נכונה במקרה זה. לאנשים שמכורים לטכנולוגיה ומונעים ממנה, נדרשת טכנולוגיה נוספת על מנת להתנתק.

בהתאם לכך, פותחו אפליקציות מדליקות שמעודדות אנשים להתנתק, כגון: אפליקציה שסוגרת הודעות פוש בטלפון, סוגרת גישה לאימיילים ולשיחות טלפון והודעות, בשעות וימים מסוימים מוגדרים מראש.

ישנה אפשרות לשים את הטלפון על "מצב טיסה" ולבלום כל סוג תקשורת אפשרי בכל זמן שתבחרו. חשוב מאוד להשתמש באפליקציות ובתכונות אלו בעיקר כשאתם בחופשה או באירוע ולהתנתק מהעבודה למשך מספר ימים או שעות, כדי להתרענן באמת, לנוח ולחדש כוחות.

שימוש בטכנולוגיה כדי להוביל את המוח

עובדים רבים כיום מעדיפים להיות מחוברים לעבודה בצורה רציפה, גם אם הדבר בא על חשבון הבריאות והכושר שלהם. הדבר העצוב הוא שמדובר בפצצת זמן. אנשים שעובדים כל הזמן ומחוברים תמיד ללא הפסקה לבריאות ולכושר, יחלשו בשלב מסוים, יאבדו אנרגיה וככל הנראה בריאותם תיפגע, כך שגם העבודה תיפגע בסופו של דבר.

באמצעות אפליקציות לניטור ועידוד כושר ואכילה בריאה, מעסיקים יכולים להטמיע אפליקציות בריאות במכשירים הניידים של העובדים ולעודד אותם להתנתקות מהעבודה לטובת פעילות ספורטיבית. ניתן לעשות צעד נוסף ולקיים תחרויות כושר ובריאות ע"י אפליקציות ניטור, שיזכו את העובדים שהגיעו למקומות הראשונים בתגמולים ראויים.

השתמש בטכנולוגיה כדי לאפשר לאנשים ללכת הביתה

חשיבות האיזון בין העבודה וחיי הבית כיום, ברורה לכל. האידיאל החדש הוא שילוב בין עבודה וחיים פרטיים והטכנולוגיה אחראית לכך. מחקר שנערך בארה"ב בנושא וסקר מאות עובדים מצא, כי מתוך 600 עובדים, אלו שהיו עם גבולות ברורים בין העבודה והבית שמרו על רמה גבוהה יותר של ביצועים כוללים בעבודה.

הטכנולוגיה מאפשרת לעבוד מהבית באמצעות אחסון ושיתוף קבצים בענן, מכשירים ניידים, תקשורת וידאו וחיבור מכל מקום. אמצו את הטכנולוגיה הזו כדי לאפשר לעובדים את האיזון המיוחל.

השתמשו בבינה מלאכותית כדי להקל על העובדים

עבודות שגרתיות ומונוטוניות יכולות להתבצע בקלות ודיוק ע"י רובוטים וטכנולוגית בינה מלאכותית. אמצו את הטכנולוגיות המתקדמות הללו כדי לשחרר אנשים ממשימותיהם הפשוטות כגון: מילוי טפסים, הפקת דו"חות, החתמת ניירת ועוד, ואפשרו להם להתפתח לכיוונים המצריכים יצירתיות וחשיבה. כך למעשה, תאמצו טכנולוגיה מתקדמת כדי לאפשר לאנשים להתפתח ולגדול בחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה