שיתוף

עובדים עוזבים ארגונים מסיבות רבות; לעתים סיבות אלו אינן ידועות למעסיקיהם. הכלל הראשון בשימור עובדים הוא שמעסיקים צריכים להקשיב לצרכים של העובדים שלהם וליישם אסטרטגיות שימור שיגרמו לעובדים להרגיש מוערכים ומעורבים. לשיטות השימור יכולה להיות השפעה משמעותית וחיובית על שיעור התחלופה של העובדים בארגון.

הרבה מהעובדים עוזבים את מקום עבודתם מסיבות שאינן קשורות לשכר, על אף כי סקרים בארה"ב מראים כי, 70% מהמנהלים חושבים שהעובדים עוזבים בעיקר מסיבות הקשורות בכך.

חוקרים מציגים 5 סיבות עיקריות לנטישת עובדים:

העובדים מרגישים שהעבודה או מקום העבודה אינו מה שציפו.

ישנה אי התאמה בין העבודה לבין העובד.

יש מעט מדי אימון ומשוב.

יש מעט הזדמנויות צמיחה וקידום.

העובדים מרגישים כי אינם מוערכים.
תחלופת עובדים הוא דבר יקר – עולה כמעט פי שלושה ממשכורת של העובד כדי להחליף אותו. התשלום עבור: אובדן פרודוקטיביות, גיוס מחדש, ולעתים הורדת מורל של עובדים נוספים.

בארה"ב, כמעט 70% מהארגונים מדווחים כי לתחלופת העובדים יש השפעה כספית שלילית עקב עלות הגיוס, ההעסקה וההדרכה של עובד חלופי ועבודת שעות נוספות של העובדים הקיימים בחברה עד שניתן למלא את התפקיד הפנוי. כמעט 70% מהארגונים מדווחים על קשיים בהחלפת הצוות, וכ -50% מהארגונים חווים בעיות קבועות בשימור עובדים.

מנתונים אלו ברור כי חשוב לפתח תוכנית שימור עובדים יעילות שימנעו תחלופה גוברת.

שיטות שימור עובדים

הדילמה של הארגונים היא האם להשקיע יותר זמן וכסף ה אסטרטגיית הגיוס שלהם או בתכניות שימור עובדים קיימים. גיוס צוות חדש הוא יקר, מלחיץ ואורך זמן רב. ברגע שיש לך צוות טוב, כדאי מאוד לשמר אותו.

צריך לחשוב על שימור כמו על גיוס מחדש של כוח העבודה שלך. יש ללמוד את הצוות, להבין מה מניע ומושך אותם לתפקיד מסוים ולעבודה בחברה ועד כמה לשכר שלהם יש תפקיד מרכזי בהחלטה שלהם להישאר.

מלבד השכר יש להבין עד כמה החברה מספקת לעובדים הזדמנויות קריירה, פיתוח מקצועי, תרבות חברה אטרקטיבית, מגוון תחומי אחריות ואיזון בין העבודה והחיים בבית.

הנה כמה שיטות יעילות לשמור את העובדים בארגון:

הכשרה והדרכה. הכשרת עובדים מחזקת את תחושת הערך שלהם. באמצעות הכשרה, מעסיקים מסייעים לעובדים להשיג מטרות ולוודא שיש להם הבנה מוצקה של דרישות העבודה שלהם, כך שכולם מרוויחים מכך.

חונכות. תוכנית חונכות המשולבת עם מערכת משוב מכוונת מטרה מספקת מנגנון מובנה לפיתוח קשרים חזקים בארגון והיא בסיס איתן לשימור וצמיחה של העובדים. באמצעות תוכנית הדרכה אישית, הארגון מקדם את עובדיו ומאפשר להם לפתח יכולות ספציפיות, לספק משוב על ביצועים ולעצב תכנית אישית לפיתוח קריירה.

להנחיל תרבות חיובית. חברה צריכה לקיים סדרה של ערכים כבסיס לתרבות כגון: יושר, מצוינות, יחס של כבוד, איזון בין העבודה והבית ועבודת צוות. לחברה שיוצרת את התרבות הנכונה יהיה יתרון כאשר מדובר במשיכת ושמירה על עובדים טובים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה