כיצד להעביר לעובדים הדרכה פיננסית אפקטיבית

כיצד להעביר לעובדים הדרכה פיננסית אפקטיבית

רווחה פיננסית נתפשת כיום כבעלת תפקיד חשוב במקום העבודה, אולם היא אינה חפה מבעיות

שיתוף
חינוך פיננסי לעובדים

חינוך פיננסי לעובדים

ככל שההתמקדות בכוח העבודה, ההון האנושי, גדלה – כך, הנושאים העומדים בפני מחלקת משאבי אנוש הופכים למורכבים יותר.

כאשר מתבוננים בפניה המשתנות של התעסוקה, מגלים נושאים מורכבים ומהותיים כגון: אילו אתגרים והזדמנויות מציגים בני דור המילניום, מהי ההשפעה שיש לנו על ההתפתחות העתידית של שכר והטבות, וכיצד אלו משפיעים עוד יותר על הדרך שבה מעסיקים מעבירים נושאים מורכבים לעובדיהם. ההתמקדות הפעם תהיה ברווחת העובדים.

החשיבות של רווחה נפשית ופיזית לביצועי העובדים מבוססת היטב כנושא שמעסיקים צריכים לטפל בהם. רווחה פיננסית מצטרפת עתה גם כן לאותה אג'נדה, מתוך הבנה כי העובדים מתמודדים עם דאגותיהם הכלכליות הנוכחיות והעתידיות, מה שעשוי להגביל את יכולתם לעבוד ביעילות. פריט אג'נדה זה נראה כעשוי להישאר.

התייחסות לנושא זה אינה פשוטה, והמעסיקים צריכים לשקול (בין היתר) עזרה מתאימה, בהתחשב באיזון שיש להפריד בין עלות ההדרכות ובין התועלת הנתפשת של כל סיוע לעובד ולמעסיק.

מחקר מראה כי עבור 80% מהמעסיקים התשובה היא בבירור העברת סמינרים בתחום הרווחה הפיננסית לעובדים. לא זו בלבד שהסמינרים החיצוניים יעילים, אלא הם גם מקלים על הדילמה הניצבת בפני המעסיקים שאם זה יועבר ע"י הארגון עצמו ויימצא ככישלון, עובדים עשויים לתבוע את הארגון בהמשך על ניהול כלכלי לא נכון.
במחקרים נמצא, כי שני שלישים מהארגונים צפויים להציע סיוע כספי, תקצוב ותכנון כלים בצורה כלשהי במהלך השנתיים הבאות.

בניגוד מוחלט, עבור העובדים הגישה המסורתית של שימוש בסמינרים היא הדרך הפחות פופולארית ללמוד על תכנון עתידם הפיננסי. מה שהם רוצים הם, יישומים וכלים טכנולוגיים שהם מכירים בחיי היומיום. הם רוצים שליטה וכלים טכניים לנהל את הכספים שלהם. זה לא אומר שחלק לא יקבלו בברכה סמינר או הזדמנות לדון במצבם בבית הוגן, אבל אם הם רוצים באמת לענות על הצרכים הפיננסיים של העובדים שלהם, מעסיקים יצטרכו למצוא דרך לפתח באופן חזק יותר כלים שיענו על הצרכים של כוח העבודה שלהם. האתגר הוא, איך לעשות זאת בצורה חסכונית.

כלים אלו יצטרכו להיות מסוגלים להתמודד עם מגוון רחב של נסיבות; כולל השלב בחיים, בגיל, מעמד העובד, ורמות שונות של תחכום פיננסי. הם יצטרכו להיות מסוגלים לשאול את השאלות הנכונות כדי להנחות את העובד בתשובות המתאימות ביותר עבורם, לא משנה מה המצב שלהם.

הכלים צריכים לתת לעובדים דו"חות פלט שימושיים, רלוונטיים וניתנים לפעולה, שהם אף בטוחים. אם העובדים יספקו נתונים מפורטים על משכורות, משכנתאות, השקעות וכן הלאה, הם חייבים להיות מוחזקים בצורה מאובטחת. החיסרון של סיכון פיננסי משמעותי אם הנתונים היו אי פעם להיות פרוצים. כיום, יש כבר רתיעה מצד העובדים לחלוק פרטים אישיים עם כל אחד, ויהיה צורך להתגבר על כך כדי להבטיח שהכלים המקוונים יוכלו להיות יעילים.

אין פלא כי כל התמיכה שמלווה את הנושא כולל ייעוץ ותכנון כלים, ניתנת על ידי צדדים שלישיים. ספקים חיצוניים שכבר יש להם את המומחיות ואלו אשר הפכו את ההשקעה כדי לספק פתרונות טכנולוגיים אלו.

כאשר עולם העבודה ממשיך להשתנות, ורמת המורכבות ממשיכה לגדול, הביקוש לעידוד שיפור רווחת העובדים הולך וגדל. מעסיקים הולכים לרצות וצריכים להתמודד עם הרצון הזה אולם בדרכים חסכוניות ולספק סיוע גמיש ורלוונטי העונה על הדרישות הייחודיות של כל עובד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה