כיצד לגייס את המועמד שאתה לא יכול להרשות לעצמך?

כיצד לגייס את המועמד שאתה לא יכול להרשות לעצמך?

3 עצות מהימנות לגיוס מועמדים שמבקשים שכר גבוה מידי בשבילכם

שיתוף
מועמד יקר

מועמד יקר

יש לך מועמד לעבודה שאתה לא יכול להרשות לעצמך אבל אתה יודע שהוא יהיה התאמה נהדרת לחברה? אל תמהר להניח שהוא מחוץ להישג ידך.

פעמים רבות במיוחד בחברות קטנות, אשר זקוקות לעובדים מוכשרים ומקצועיים אך אינן יכולות לשלם כמו החרות הגדולות, נכנס לתהליך הגיוס אתגר בעייתי של ממש. מה עושים עם מועמד מוכשר שמתאים בול לתפקיד, אך השכר שהוא מבקש בלתי אפשרי עבורכם?

נגיד שבחרתם מועמד מוביל על פני המועמדים האחרים ואתם מנהלים חברה קטנה של 25, 50 או אפילו 75 עובדים, רוב הסיכויים שיהיה לכם קשה להתחרות עם חברות אחרות על השכר שמבקש.

עם זאת, יש חדשות טובות – על אף ששכר הוא לרוב המסמר האחרון בהחלטה של המועמד האם לעבוד בחברה, הוא בהחלט לא המסמר היחיד. להתחרות עם חברות אחרות על מועמד ולנצח, לא תמיד מבוצע ע"י תחרות על השכר.

לפעמים ההבטחה של הכשרה נוספת, הזדמנויות קידום בחברה, שעות עבודה גמישות, נסיעה קצרה יותר למקום העבודה והטבות נוספות, יכולים לשכנע ברמה ששכר לא יכול לעשות כן. אם החברה שלך תצטייר כמקום הטוב והנעים ביותר לעבוד בו – תוכלו לנצח.

כאשר מועמדים בוחנים את העבודה בחברה שלכם, הם מסתכלים על כל המכלול – על נקודות החולשה ועל נקודות החוזק של החברה.

לפני שתתחיל בחיפוש אחר עובד מבוקש מאוד, חשוב קודם להבין את המאפיינים חייבים של המועמד הזה. האם המועמד שלך צריך להיות בעל הסמכה מסוימת, שנים של ניסיון או קשרים בענף? התמקדות במאפיינים הללו תעזור לך לקבל החלטה רציונלית יותר לאחר שמצאת את האדם הנכון.

לאחר מכן, שקול מה הופך את החברה שלך למיוחדת וטובה יותר על פני המתחרות ומה יש לך להציע למועמד מלבד השכר. במהלך תהליך הראיון, שים לב מה המועמד אומר. אם הדיון שלהם נוטה להתמקד בשכר ובונוסים במקום בעבודה ובתרבות החברה שלך, אז אתה חייב להיות פתוח להודות שאולי זה לא המועמד בשבילך.
אחרי הכל, סביר להניח שתוכל רק לשמור את העובד כ- 18-24 חודשים לכל היותר לפני שחברה אחרת תפתה אותו ע"י שכר גבוה יותר.

עם זאת, רק בגלל המועמד רוצה משכורת גבוהה יותר, זה לא אומר שהוא לגמרי מחוץ לתחום. להלן מספר דרכים להתחרות על מועמד ללא הגדלת השכר.

ספק את האגו שלהם עם טייטל גבוה יותר

בהתאם למיקום שבו האדם נמצא בקריירה שלו, ייתכן שתוכל לפתות אותו עם תפקיד מתקדם יותר. זה יכול להיות שווה כמה אלפי שקלים לחודש למועמד, לדעת שהוא עובד כ"סמנכ"ל משאבי אנוש" ולא כ"מנהל משאבי אנוש". לפעמים, זה כל מה שצריך כדי לשכנע.

ישנם מועמדים שנמצאים בשלב בקריירה שלהם שבו הגשמה חשובה יותר מכסף. ייתכן שתוכל למשוך עובדים כאלו עם הבטחה של שליטה ויותר סמכות שמגיעים עם טייטל בכיר יותר.

זכור כי ייתכן שיהיה עליך להוסיף תחומי אחריות הקשורים בעבודה זו כדי להצדיק את הטייטל הגבוה של העובד שלך.

ספר להם על ההטבות

בימים אלו, הטבות בחסות המעסיק כגון ביטוח בריאות ותכניות פרישההם יותר מאשר הטבה – הם ציפייה בסיסית. הם מראים לעובדים שלך שאתה דואג לרווחתם הן בתוך ומחוץ למשרד.

כיסוי רפואי מוצק וההזדמנות לחסוך היטב לגיל הפרישה הם אבני היסוד של כל חבילת הטבות מקיפה – וגם חובה למשיכת כישרון עליון. מגוון רחב של הטבות נוספות יכול לעתים קרובות לעזור לאזן את המאזניים לטובתך עם מועמדים בשכר גבוה שאינך יכול להרשות לעצמך.

לדוגמה, ההזדמנות לעבוד מהבית היא ערך פופולרי שגדל משנה לשנה ומגמה זו לא מראה שום סימני האטה. הצעה למועמד לעבוד מהבית לפחות בחלק מימות השבוע, עשויה להיות שווה יותר עבורו משכר גבוה יותר.

הצג את תרבות החברה שלך

ישנם מועמדים רבים שתרבות חברה חיובית מפתה אותם יותר מאשר שכר תחרותי או הטבות.

כאשר אתה מדבר עם מועמדים על מה הכי חשוב להם בעבודה, חשוב להציג להם את ערכי התרבות שלכם שתואמים לשלהם. זה יכול להיות מסירותכם לאיזון בין העבודה והחיים האישיים, פוטנציאל צמיחה מקצועית מהירה, או רוח הקהילה של החברה שלך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה