שיתוף

גיוס כישרונות הוא תחום חדש יחסית שהתפתח מאוד בשנים האחרונות, טכנולוגיה לגיוס כישרונות חדשה אף יותר.

היכולת של טכנולוגיית משאבי אנוש לגיוס כישרונות, שימורם לטווח הארוך, פיתוח אסטרטגיות, ועוד, הינה פנומנלית.

טכנולוגיה לגיוס וניהול כישרונות התפתחה בעקבות ההבנה של ספק הטכנולוגיה, כי הם לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם מהעובדה שיש אג'נדה מתמשכת של מרדף אחר כישרונות.

"המלחמה על כישרונות" הפך להיות ביטוי שגור שלחלוטין רלוונטי. הקרבות על הכישרונות רק הגדילו את האתגר והצורך למשוך אותם לחברות, כדי לקדם את החברה ולעמוד בתחרות.

הטכנולוגיה לא רק משמשת בתהליך גיוס וניהול הכישרונות, אלא מושכת בעצמה כישרונות לחברה, שיודעים כי היא עושה שימוש במיטב הכלים הטכנולוגיים.

איך הביקוש עובד?

מועמדים מוכשרים הינם מבוקשים – מועמדים מוכשרים דורשים טכנולוגיה – הטכנולוגיה מגיבה בכלים.

כלים אלו למשיכת כישרונות מתאימים כאשר אסטרטגיית הגיוס שלכם תואמת את המעורבות והביצועים של המועמדים.
במעגל הווירטואלי הזה, מנהל משאבי אנוש מזמין חברות טכנולוגיה, שיתמקדו בפיתוח מוצרים שימשכו כישרונות מבחוץ והן ממאגר הכישרונות של החברה. כתוצאה מכך, הטכנולוגיה לגיוס כישרונות מציעה את הפיתוחים הטובות ביותר שיש לטכנולוגיה להציע, תוך התאמה מכובדת לצרכן המוכשר.

חברות מסוימות מגדילות לעשות ומתייעצות עם אנשי ה- IT בחברה, אילו כלים מומלץ להטמיע כדי למשוך מועמדים.
בין הכלים המשמשים לאיתור ולגיוס כישרונות: כלי חיפוש מועמדים פסיביים; פרסום מודעות דרושים על פני מספר רחב של פלטפורמות בלחיצה אחת, ועוד. בנוסף, ישנם כלים נוספים מומלצים כגון כלי מישחוק, אבחונים מקוונים, ראיונות ווידאו, מבחנים אונליין ועוד.

פייסבוק החלה לאפשר למשתמשים עסקיים לפרסם משרות. Google עורכת ניסיונות חוזרים כדי להיכנס לשוק העבודה באופן ישיר יותר, הרשתות החברתיות משחקות תפקיד חזק בכלים הטכנולוגיים הללו.

כיצד עליכם לעבוד עם הכלים הטכנולוגיים הללו לגיוס כישרונות?

שאלו מועמדים

שאלו את המועמדים האם האם מעדיפים כלי מסוים על פני אחר. באילו אמצעים הם הגיעו להתראיין אצלכם? האם דרך הפייסבוק? הלינקדאין? אתרים אחרים?. קבלו מידע רב ככל שתוכלו מאת המועמדים.

מדידת הצלחות

מדדו את הצלחות הכלים השונים בתהליך גיוס הכישרונות. אילו מבין הכלים הטכנולוגיים בהם השתמשתם הוביל לגיוס ולהתאמת המועמדים המוכשרים ביותר לחברה?! ישנם כיום מבחר כלים אנליטיים שיוכלו לעזור לכם בתהליך זה.

חברות אחרות

באילו כלים חברות אחרות עושות שימוש? תוכלו לעשות סקר שוק ולבדוק את העניין. חשוב לנסות לבין במיוחד באילו כלים המתחרים שלכם עושים שימוש, על מנת לגייס מועמדים טובים.

היעזרו ביועצים

תמיד תוכלו להיוועץ עם יועצי טכנולוגיה וגיוס כדי ללמוד טוב יותר את הנושא ולהבין אילו כלים טכנולוגים מומלצים בעיקר לגיוס כיום ואילו היעילים מכולם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה