יתרונות החופשה לעובדים ולחברה

יתרונות החופשה לעובדים ולחברה

חופשת פסח כבר כמעט כאן ולמרות שפעם ארגונים נטו לחשוב כי חופשה ארוכה מהעבודה מנוונת את העובדים ומקשה על חזרתם לעבודה, המדע דווקא מוכיח אחרת

שיתוף
היעדרויות של עובדים

היעדרויות של עובדים

יותר ויותר מחקרים מראים כי חופשות והפסקות מהעבודה מכל סוג, אינן רק טובות עבור העובד, אלא טובות מאוד לארגון כולו. המחקרים מראים את הקשר הישיר בין מנוחה והחלפת אווירה, להגדלת הפרודוקטיביות של העובדים בשובם מהחופש. על מנת שהעובדים והמנהלים יחדשו את עצמם, יתרעננו וישובו עם רעיונות חדשים, עליהם לקחת הפסקה מהעבודה מידיי פעם.

שחיקה

עובד שנעדר מהעבודה אינו מועיל לארגון, אך עובד שאף פעם לא נעדר מהעבודה, עשוי להיות גרוע יותר. מחקרים רבים מראים, כי עבודה ללא הפסקה לאורך זמן עשויה לגרום למגוון רחב של בעיות – החל מבעיות בריאות, דרך לחצים ועד לשחיקת העובד. חופשות לעומת זאת, מעלות את הבריאות הנפשית והגופנית של העובדים. אנשים מדווחים כי לאחר חופשה הם מרגישים טוב יותר, נמרצים ומוכנים לעבודה.
פסיכולוגים קליניים מסבירים כי לאחר חופשה מהעבודה, רב האנשים מקבלים פרספקטיבה טובה יותר לחיים ומוטיבציה להשגת מטרותיהם לאחר חופשה. בנוסף, על פי ההסברים, עובדים חשים יותר יצירתיים לאחר שהם מתנתקים מהעבודה לתקופה מסוימת.

בריאות

נופש בארץ או בחו"ל במהלך החופשה, המשלב פעילויות ספורט שונות כגון: צלילה, חתירה, הליכות בטיולים, טיפוס הרים וכד', מחדש את האנרגיות ותורם לבריאות הגופנית של העובדים. גם חופשה בבית מלון המשלבת שחיה בבריכה ועיסויים בספא, תורמת רבות לבריאות העובדים, במיוחד לאלו שרב הזמן יושבים מול המחשב בתוך המשרד.

זמן משפחתי

יתרון נוסף בחופשה היא זמן איכות של העובד עם בני משפחתו. כאשר עובדים שעות ארוכות, במיוחד בחברות הייטק וסטארט אפ, בני המשפחה הם אלו שהכי נפגעים מהזמן הקצוב שלהם איתו. לעיתים העובד אף ממשיך לעבוד מהבית, לעיתים הוא נעדר לנסיעות לחו"ל, כך או כך נוצר בדרך כלל מתח, סביב ההיעדרויות שלו. חופשה ארוכה מאפשרת לעובד לבלות עם בני משפחתו באופן רציף ולהשלים זמן איכות שאבד. עובדים רבים יוצאים לנופש בארץ או בחו"ל עם בני משפחותיהם, מתנתקים מהעבודה ומפצים על התקופה הממושכת בה התראו פחות. בכך, משיגים העובדים שקט נפשי וירידה במתח בבית, שמאפשרת להם רוגע ומחשבה צלולה לעבודה, עם תום החופשה.

יצירתיות

כשאווירת המשרד מתחלפת באווירת חוף ים, הרים, שווקים, תרבויות זרות וארצות אחרות, היצירתיות עולה וגוברת באופן משמעותי. מעל הים הפתוח על סיפונה של אנייה, או מעל גבו של פיל בחווה תאילנדית, ממש כמו השורה בשיר: "דברים שרואים מכאן, לא רואים משם", יכולים להמציא את ההתקן הבא של החברה, או את אותה אפליקציה חדשה שהשוק צריך, שלא יכולתם לחשוב עליהם בין הקירות במשרד. עובדים שחזרו לעבודה מחופשות בחו"ל, בדרך כלל שבו עם מחשבות יצירתיות ותכניות פיתוח חדשניות, שתרמו לקידום החברה בה הם עובדים. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה