6 כללים ליצירת תרבות חברה מתקדמת

6 כללים ליצירת תרבות חברה מתקדמת

חברות גדולות ומתקדמות כגון גוגל, לינקדאין ודומותיהן, מיישמות תרבות חברה מתקדמת ודינמית אשר מושכת כישרונות רבים לעבודה בחברה. כיצד גם אתם תוכלו לייצר תרבות כזו?!

שיתוף

להלן 6 כללים ליצירת סביבת עבודה מתקדמת ובריאה:

עיצוב המשרדים

הכלל הראשון הוא לא לקמץ על העיצוב המשרד. בכל החברות הגדולות עיצוב המשרדים נמצא במקומות הראשונים בחשיבותו ואין הכוונה רק לעיצוב הקירות והאביזרים, אלא גם לפינוקים הנלווים כגון שולחנות פינג פונג, פינות קפה מיוחדות, מגוון כיבוד ושתיה ועוד. על מנת לדמות סביבה זו בחברה שלך מבלי לבזבז הון תועפות, כדאי לבחור סביבת עבודה פתוחה עם קירות צבועים בצבעים בהירים. חדרי ישיבות עם חללים גדולים שיעודדו יצירתיות ופתח למחשבה, ספות נוחות ומרגיעות, ותאורה נעימה ובהירה שתשרה נינוחות.

זהות ייחודית

קבע את הזהות הייחודית של החברה שלך. בגוגל למשל הזהות היא של תרבות שיתופית ותוססת בה אנשים עובדים קשה מאוד, אך למרות זאת אוהבים להשתעשע גם כן. גוגל היא חברה רצינית, אך העובדים לא לקוחים את עצמם יותר מדי ברצינות ויודעים ליהנות יחד. שב עם צוות העובדים והמנהלים שלך ונסו לזהות ולעצב יחד את הזהות הייחודית של החברה שלכם. לאחר שתקבעו ותנסחו את אותה הזהות הייחודית, תוכלו להתחיל למתג ולפרסם אותה כדי למשוך את המועמדים המתאימים. חשוב מאוד שהזהות תהיה אותנטית. אל תנסו לאמץ זהות שאינה מתאימה לכם.

מסיבות ואירועי חברה

כלל נוסף בבניית תרבות מתקדמת, הוא יצירת אירועים ומסיבות וציון נקודות חשובות. חשוב לכנס את כל עובדי החברה והמנהלים למסיבות וטקסים המביעים הערכה לעובדים ולהנהלה ומציינים נקודות מפתח כגון הצלחה של פרויקטים, לקוח גדול שנכנס לחברה, רכישות, וכד'. תרבות חברה המציינת אירועים ומביעה הערכה לעובדים על הצלחותיהם, בהחלט מושכת אנשים לעבוד בסביבת עבודה כזו.

פיתוח העובדים

צרו תרבות חברה מפתחת. עובדים רוצים לקבל את הכלים הטובים ביותר על מנת לגדול ולהתפתח בחברה ועל מנת שיצליחו, יש לספק להם את הכלים הנכונים והחדשניים ביותר. קורסים והכשרות לעובדים, בהתאם לצרכי השוק וליעדי הארגון, יבטיחו כי העובדים יקבלו את כל הכלים שהם צריכים על מנת ללמוד ולהשתפר. יש לאפשר לעובדים ללמוד טכנולוגיות ואסטרטגיות חדשות שיעזרו להם להצליח. ארגון המציע לעובדים תכניות הכשרה, קורסים והשתלמויות, ירוויחו עובדים נאמנים ומרוצים וימשכו עובדים נוספים.

תחרויות בין העובדים

כלל חשוב נוסף בבניית תרבות מתקדמת הוא ליצור תחרויות ואתגרים בחברה בין העובדים. באמצעות תחרות בריאה בין קבוצות של עמיתים עולה האתגר לעבוד קשה ולצלוח משימות ופרויקטים. עובדים המתוגמלים על הניצחונות והעמידה באתגרים, ישמחו להתמיד ולעבוד קשה על מנת לזכות בנוסף לסיפוק העצמי, גם בתגמול מספק ובהערכת ההנהלה.

גמישות בעבודה

כלל נוסף ליצירת תרבות מפותחת עוסק בגמישות במקום העבודה. מעסיקים המאפשרים לעובדים שלהם גמישות באמצעות עבודה מהבית בחלק מהימים וכן שעות עבודה גמישות ומשתנות, יוצרים סביבת עבודה נעימה ואידיאלית לעובדים.
עובדים שואפים להיבחן על פי פרויקט והשגת יעדים, ולא על מספר שעות העבודה ששהו במשרד.
באמצעות גמישות במקום העבודה, המעסיקים מייצרים לעובדים תחושה כי הם בוטחים בהם ואף מאמינים כי העבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר לא משנה מהיכן היא מבוצעת- זה חיוני ליצירת תרבות מתקדמת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה