יום "למי-דע" של HRT – פתרונות הדרכה

יום "למי-דע" של HRT – פתרונות הדרכה

המפגש עסק בחיבור תכנית ההדרכה לחזון הארגונית, תקשור אפקטיבי של התוכנית בארגון וכלים יישומיים להפקת לקחים ושכפול ההצלחות

שיתוף
יום למידע של HRT

ביום שני השבוע התקיים "יום למידע" אירוע מטעם חברת  HRT – פתרונות הדרכה, שנועד למנהלי הדרכה.

המפגש חולק לשלושה נושאים: חיבור תכנית ההדרכה לחזון/אסטרטגיה הארגונית, תקשור אפקטיבי של התוכנית בארגון וכלים יישומיים להפקת לקחים ושכפול ההצלחות בהדרכה.

את המפגש פתח אבי פרנקל מנכ"ל HRT, בהצגת מרכיבי המצוינות בהדרכה, שהם: גיוס השותפים הפנימיים והחיצוניים לתהליך, איכות התהליך משלב התכנון ועד הפקת הלקחים וכן שילוב מדויק של חדשנות ויצירתיות לאורכו של התהליך, הן בתכנון ,בתכנים ,בהקניה ובעזרי ההדרכה.

 אורית פרץ, מנהלת חברת Essence, הרצתה על מיצובו של מנהל ההדרכה וציינה כי "חשוב שמנהל ההדרכה יהיה שותף אסטרטגי/עסקי, על מנת להביא ערך ויצירת משמעות בעבודתו ולא מתוך מקום של  להצדיק את קיומו". פרץ הדגישה כי על מנת להיות ממוצב כשותף עסקי, חשוב שמנהל ההדרכה יהיה בצד היוזם ולא בצד המגיב וכן חשוב לעשות מאמץ מתמיד להוביל בתהליכי פיתוח וחשיבה, הן  כדי להשפיע והן על מנת להיות ער למתרחש ולא להגיע למצב של "כיבוי שריפות" ותחושת החמצה.

עוד ציינה פרץ את החשיבות הרבה שבהשקעת זמן במיתוג ונראות של ההדרכה. "לכל פעילות הדרכה מתוכננת למשל, יש לבצע זיקה והקשרים ברורים לערך ארגוני ולחזון החברה. כך יוכל מנהל ההדרכה לשקף לעצמו ולארגון, על אילו תוצאות עסקיות וערכיות הפעילות האמורה מתכוונת להשפיע וכיצד הוא מתכוון למדוד את הערך העסקי/ערכי שהיא יצרה".

 פרץ ציינה כי תקשור אפקטיבי של תכנית ההדרכה, מושתת גם הוא על ערכי המצוינות בהדרכה. זאת כאשר החלק המקדמי של השיווק מתחיל עוד בשלב איתור הצרכים, באמצעות שיתוף השטח בהבניה של התוכנית בגישה יוזמת. גישה זו משקפת ללקוח הפנימי את הפתרונות המוצעים לו, התועלות שיפיק והמחיר שיצטרך לשלם, הן בכסף והן בפגיעה בשגרת העבודה.

שיווק ומיתוג הלמידה In House לאחר בניית התוכנית הוא תנאי משמעותי להצלחה, לבניית הערך ולגיוס השותפים עד אחרון העובדים. בשלב זה חשוב להשתמש בפתרונות חדשניים ויצירתיים ובעיקר בעלי ערך במבחן "עלות תועלת".

הפשוט ביותר הוא לנצל פלטפורמות אינטרנטיות כמו פורטל החברה, רשתות חברתיות, ניוזלטר וכן כל תשתית פיזית קיימת החל בלוחות שעם ועד עיתון חברה. אופציה נוספת היא השקעה בעזרים פשוטים כמו "רולאפ", שיוכל לשמש בפעילות שאינה באגף ההדרכה ועד הטלת תפקידים נוספים על עזרים קיימים.  אורית פרץ נתנה כדוגמא את תגי השם שחולקו ביום הלמידע עצמו, כאשר צדו האחורי של תג השם נוצל להצגת לוח הזמנים.

את המפגש חתם אבי רוזנברג, מנכ"ל ובעלים של AROI לוגיסטיקה ופרויקטים, שהרחיב על הפקת לקחים ושכפול הצלחות. לדברי אבי פרנקל, הרעיון לשלב חלק זה ביום הלמידע  צמח מתוך ארגז הכלים בעולם החדשנות, בו מייצרים "קשרים חדשים בין משתנים מעולמות תוכן אחרים".

"למה ארגונים כמעט ולא מתחקרים הצלחות?", שאל אבי רוזנברג בפתח דבריו וציין כי ארגונים  יכולים להרוויח מתחקור הצלחות לפחות שני דברים: האחד – יכולת לשכפל את ההצלחות, השני – איתור "הצלחות מסחררות" שמקורן בעצם בשילוב נסיבות אקראי, מהלכים שבאותה מידה יכולים היו להסתיים בכישלון חרוץ וכן עשויים להיכשל בעתיד.

רוזנברג התייחס באופן ישיר לתחום ההדרכה כשהרחיב על כיצד מבצעים שיפור ביצועים שיטתי וכן על מוטיבים מרכזיים בכלי התחקיר. מנכ"ל AROI סקר את תהליך הפקת לקחים ויישומם היכול להתבצע במספר שיטות, בהן שיטות Root Cause Analysis, המקפידות על בירור מסודר של

ממצא/עובדות (יבשות ללא פרשנות) – מסקנות – לקח. לסיום הציג את נושא "ניהול הידע ,ה-DNA המאפשר שכפול הצלחות", המתאים במיוחד לשוק העבודה התנודתי של ימינו. רוזנברג  ציין כי מודל זה קל יותר ליישום בארגונים בהם יש מערכות ממוכנות, אך גם בארגונים חסרי מערכות כאלה ניתן לבצע מעקב ותיקון של הדברים בזמן אמת, וכן לתעד את האירוע המתאים ובצמידות זמנים לביצוע. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה