שיתוף

בימים אלה מדובר רבות על נושא שימור עקרונות התרבות הארגונית של הארגון בקרב העובדים מהבית, עדכון עקרונות התרבות הארגונית בקרב העובדים מהבית כדי שיותאמו לשיטה חדשה זו שבה רוב העובדים לא עובדים מהמשרד, ועדכון התרבות הארגונית בקרב העובדים שחוזרים לעבודה לאחר שיצאו לתקופות חל"ת.

במקרים רבים, העדכון, או התאמת התרבות הארגונית למצב של עבודה מהבית, דורש הוספת עקרונות חדשים לתרבות הארגונית, שלא היו קיימים בה קודם לכן.

אלא שקביעת מדיניות ועקרונות לגבי התרבות הארגונית והגדרת מרכיביה החדשים הן רק החלק הראשון בהטמעתה של התרבות הארגונית בקרב עובדי הארגון.

החלק המשמעותי והחשוב ביותר בהטמעת התרבות הארגונית ויישומה בשטח, הוא האופן שבו מבצעים את ההטמעה והיישום בפועל.

כדי לבצע את ההטמעה והיישום של התרבות הארגונית ביעילות ובמהירות המרביות, כדאי להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות לרבות תוכנות יעודיות.

וכדי לבצע שימוש מושכל בטכנולוגיות ובתוכנות הייעודיות, יש להבחין בין שלב תכנון הטמעת עקרונות התרבות הארגונית לבין שלב היישום בפועל.  בעוד שהתכנון צריך להתבצע על ידי מנהלי משאבי האנוש, היישום בפועל יכול להיעזר בטכנולוגיה.

בשלב התכנון יש לטעון את התוכניות למערכת ולנהל אותן. בשלב השני, שלב היישום, מתחיל למעשה בקשירה רשמית של האסטרטגיה העסקית עם הסביבה הארגונית (גם כאשר ה"סביבה" הזאת היא למעשה בתיהם של העובדים) – כל זה תוך שילוב עם העקרונות החדשים שהתווספו לתרבות הארגונית.

אחת הטעויות הרווחות בהטמעה ויישום של התרבות הארגונית היא הקדשת זמן רב מדי למשימות אדמיניסטרטיביות הקשורות פחות לפיתוח התרבות הארגונית ויותר לנושאים כמו בניית מערכות יחסים בין הפונקציות השונות בארגון למחלקת משאבי האנוש.

במקרה כזה נאלצים מנהלי משאבי האנוש לבצע אינסוף מדידות ומשימות טכניות אחרות מסוג זה. במקום לבזבז על פעולות אלה זמן יקר, ניתן להעביר אותן את הטכנולוגיה. כלומר אל התוכנות היעודיות להטמעת התרבות הארגונית.

לכן יש חשיבות רבה להפריד בין משימת התכנון של הטמעת התרבות הארגונית ויישומה לבין הביצוע של המשימות הטכניות בפועל.

נושא נוסף שעלול להכשיל או לעכב מאוד את יישום התרבות הארגונית הוא היקפי הנתונים הגדולים שזורמים אל משאבי האנוש בעקבות עריכת סקרים בקרב העובדים.

גם כאן, טכנולוגיה יעודית לאיסוף, רישום, מיון וניתוח הנתונים יכולה לסייע רבות למנהלי משאבי האנוש להסיק תובנות ומסקנות במהירות מתוך נתוני הסקרים.

מכשול מסוג אחר שהטכנולוגיה יכולה לפתור בעת שמיישמים את העקרונות החדשים או המחודשים של התרבות הארגונית הוא מהירות הסקת המסקנות מהסקרים, לגבי הדברים הדורשים תיקון.

יש לכך חשיבות רבה, שכן תיקון מהיר של הכשלים שצוינו על ידי העובדים ישדר שהארגון מיחס חשיבות לשביעות הרצון של העובדים או כל נושא אחר שמועלה בסקר.

כדי שתיקון הכשלים ישדר לעובדים שלא מדובר רק בפעולה טקטית, אלא כחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה, חשוב שההנהלה הבכירה של הארגון תשתתף בתיקון אותם כשלים ותהיה מעורבת בכך באופן פעיל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה