"החוכמה היא לגייס נכון גם לעצמך ולא רק לאחרים"

"החוכמה היא לגייס נכון גם לעצמך ולא רק לאחרים"

כך אומר עודד אברהם, מנהל הגיוס של אלקטרה, שירצה בכנס הגיוס השנתי על ייעול תהליכי הגיוס, שימור רכזי הגיוס ואיך מצליחים לעמוד ביעדים בתחום

שיתוף
עודד אברהם

עודד אברהם

 עודד אברהם, מנהל מחלקת הגיוס באלקטרה, ירצה בכנס הגיוס השנתי שיערך ב-4 בפברואר על ייעול מקצועי וכלכלי של עבודת מרכז הגיוס בארגון. זאת בהתאם לתקופה שבה מצד אחד חוסכים בעלויות בכל החברות ובגיוס בפרט, ומצד שני כמות הגיוסים בארגונים עולה וצוות הגיוס מצומצם יחסית. בהרצאתו ישיב כיצד במצב זה ניתן להמשיך לגייס בצורה מקצועית, ובנוסף לדאוג לכך שאלה יהיו תהליכים שיתרמו משמעותית לארגון. לעודד אברהם ניסיון בתחום הגיוס בחברות גדולות נוספות כמו תנובה, הוט ומי עדן.

לפרטים והרשמה אודות כנס הגיוס השנתי לחצו כאן

האם בחברות גדולות וממותגות הרגשת שקל יותר לגייס עובדים?

"חד משמעית כן. מיתוג החברה בהחלט מגדיל את כמות הפונים, ובמיוחד כאשר העקבות מצב המשק כיום נתקלים במועמדים רבים שרוצים לעבוד בארגון יציב במיוחד. עובדים ירצו להשתייך לארגון שהוא מותג טוב באיכות המוצר שלו וברמה העסקית שלו. כמובן שצרכן קצה שאינו מרוצה ממוצר החברה, קרוב לוודאי שלא ירצה להשתייך אליה".

יחד עם זאת, אנו בשוק של מועמדים וזה כבר שנים כך, ולכן לדבריו של עודד גם לגייס עובדים לאלקטרה זוהי בפירוש משימה לא קלה. חיבור לעולם הגיוס והנאה מהעבודה הם תנאי ראשון להצלחה. גם מתוך כל הפונים חייבים לערוך סינון קפדני, ויש עבודת איתור לא פשוטה. נוסיף על כך שיש מקצועות שקשה מאוד לאתר עבורם עובדים כמו חשמלאים וטכנאי מיזוג אוויר. יש קבלני משנה ופרילנסרים, אך אלקטרה מבקשת לגייס עובדים ולקלוט אותם כעובדי החברה. לדבריו, חלק מעבודת הגיוס היא לשכנע פרילנסרים להיקלט כעובדי חברה, ובהחלט כיום אנשים מבינים שכדאי לעבוד במשכורת קבועה עם כל התנאים הפנסיונים.

איזה טיפ תוכל לתת למנהל גיוס שעובדים תחתיו רכזים שעבודתם שוחקת מאוד?

"חשוב תמיד להוסיף עניין, לא לשכוח להיות מנהל, לחוש את הצוות, להרגיש אותם כפונקציות ארגון. כן לבקר אותם, כן לבדוק ולמדוד, אבל לתת להם משוב ורציונל ולחבר אותם לארגון. ליידע אותם שהם שעושים עבודה ברמה שהיא חשובה מאוד לארגון, שהתרומה מורגשת באזימוט רחב יותר מעבר לטלפון ולמחשב. מעבר לכך, ישנן תוכניות תגמול. לפעמים זה פוגע אך בהחלט יכול לעזור. חשוב גם לדעת בדיוק איזה סוג של צוות יעבוד נכון ומתאים וישרוד לאורך זמן בארגון. כי מנהלי גיוס מכירים מצוין את הארגון, אז אחת החוכמות היא לגייס נכון לעצמך ולא רק לאחרים. עניין לרכזי גיוס מתבטא ב'סוכריות גיוס': השתלמויות, ללמוד כל הזמן, גיוון המשרות במידת האפשר. לגרום להם להיות חלק מהתהליך מההתחלה ועד הסוף".

ניסיונו של עודד במגוון של ארגונים וגם כעצמאי כמלווה ארגוני בתהליכי גיוס, מביא הסתכלות לא רק על שוק המועמדים אלא גם פנימה אל תוך הארגון. בהרצאתו יעלה נקודות חשובות המתייחסות גם לתקופה הראשונית לאחר קבלתו של המועמד לעבודה, למיתוג המעסיק, מיצוב הגיוס, הבנת הפרופיל והקשר עם המנהל המגייס. בנושא ניהול צוות הגיוס ידבר על כך שבעולם שבו לא קל למצוא עובדים מתאימים, כיצד נדרבן את הצוות לעמוד ביעדי הגיוס הלא פשוטים?

בהרצאתו יתייחס גם לרמה הניהולית של התחום: כיצד מתמודדים עם שחיקה ורוטיניות של העבודה, כיצד רצוי לחלק את תקציב הגיוס נכון וכיצד נייעל את זמנו של מנהל הגיוס ושל אנשי הצוות, תוך הדגמה של כלים פרקטיים לצורך כך. הפתרונות שיציג יתנו מענה בכל התהליך מתחילתו ועד סופו, הן ברמת הניהול, והן ברמת מקורות הגיוס והן ברמה של תהליכי הגיוס עצמם.

 כנס הגיוס השנתי יוצא לדרך! לפרטים והרשמה לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה