חדש: סמינר מקוון להתמודדות עם התנגדויות לשינויים בארגון

חדש: סמינר מקוון להתמודדות עם התנגדויות לשינויים בארגון

דון הריסון, נשיא AIM ויועץ בעל 30 שנות ותק בחברות המובילות במשק וביניהן חברות fortune 500, בסמינר מקוון ייחודי למנהלי משאבי אנוש

שיתוף
סמינר משאבי אנוש

בעידן שבו אנו חיים, לארגונים חייבת שתהיה האפשרות להשתנות, לצמוח, להתפשט, להתייעל… כמו כריש, הארגון חייב להיות כל הזמן בתנועה כדי לשרוד, כדי להתקיים. אולם בעוד שצמרת ההנהלה ויועצים חיצוניים מבינים את הצורך בשינוים ואף מזמנים שינויים ארגוניים, התנגדויות מתוך הארגון (בקרב עובדים, מנהלים מקצועיים ואפילו מנהלים בכירים) מובילות לעיכובים, תקלות ולפעמים אף לטרפוד המהלך כולו.

דון הריסון, נשיא Accelerating Implementation Methodology AIM ויועץ בכיר בעל 30 שנות ותק בחברות המובילות במשק (ביניהן חברות fortune 500), מייחד סמינר מקוון לנושא של זיהוי התנגדויות וניהול נכון של התנגדויות בקרב עובדים ומנהלים בארגון.

הריסון: "כאשר ארגון עומד בפני שינוי, גם אם הסיבות הן לוגיות ומובנות מאליהן וגם אם ברור לכל היתרון שטמון בשינוי, הארגון תמיד יתמודד עם התנגדויות. התנגדויות הן חלק אינטגרלי מתהליך השינוי. מנהלים רבים דוגלים בגישה שניתן להתגבר על התנגדויות או אפילו למנוע התנגדויות מבעוד מועד באמצעות תקשורת. לא רק שזו גישה מוטעית, תקשורת מרובה יכולה אף להגביר את ההתנגדות. עד כמה שזה נשמע אירוני ומצער, זו האמת, שכן באמצעות תקשורת, ההנהלה בסך הכול ממשיכה 'להנחית' הוראות / הנחיות לשינוי וזה רק מגביר את האנטגוניזם בקרב חברים בארגון."

מטרת הסמינר הינה לסייע בידי ההנהלה לזהות מבעוד מועד את הגורמים בעלי האינטרס הגדול ביותר להתנגד לשינוי. הריסון: "המתנגדים העיקריים, אלו שיש להם אינטרס למנוע שינויים, הם לא העובדים בשכבות הנמוכות אלא דווקא מנהלים מדרג הביניים ומנהלים שנמצאים בתהליך טיפוס וצמיחה. יש להם אינטרס להתנגד לשינויים מבניים כי הם צפויים להפסיד כוח אדם או עוצמה, הם עלולים להתנגד לשינויים טכנולוגיים לדוגמה רק כי הם לא היו מעורבים בתהליך קבלת ההחלטות. מדובר על קבוצות אינטרס בתוך הארגון שיש להן השפעה על העובדים בדרגים הנמוכים ולכן – יש להם השפעה הרסנית".

מטרת הסמינר הינה להקנות למשתתפיו כלים אפקטיביים לחיזוי ולזיהוי התנגדויות בשלב הראשון וכלים מתקדמים לטיפול בהתנגדויות מול הגורמים המטרפדים את השינוי מבית.

הריסון: "טיפול בהתנגדויות הוא כלי ניהולי חשוב ביותר בארגון בעת שינויים ותמורות, שכן המוכנות והמסוגלות של הארגון ללכת לקראת שינוי תלויות ביכולת שלו לנטרל התנגדויות. התנגדויות קיימות שם, זו עובדה. בפני ארגון עומדות שתי ברירות: להתעלם מהעובדה הזו ולשלם את המחיר (היקר) של התנגדויות לשינוי תוך כדי תהליך הטמעתו או לתכנן מראש את האסטרטגיה לטיפול בהתנגדויות תוך חיזוי, זיהוי וטיפול בגורמים הרלוונטיים מבעוד מועד."

הסמינר המקוון, אשר נקרא Tips for Managing Resistance to Change, יתקיים ביום חמישי ה-21 ביוני, כשהוא מכוון לציבור המנהלים הבכירים וכן למנהלי משאבי אנוש, יועצים ארגוניים ומנהלי פרויקטים, הנדרשים ליזום מהלכים חדשים ו/או להוביל מהלכים חדשים חוצי ארגון להטמעתם  ניתן להירשם לסמינר דרך משרדי IMA או בעמוד ההרשמה לסמינר באתר IMA Resistance to Change Webinar Registration.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה