שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

אם הוצאתם עובדים לחופשה ללא תשלום (חל"ת) או פיטרתם אותם בגלל משבר הקורונה, כדאי לסייע להם במבוך הבירוקרטי שהם ניצבים בפניו כיום.

 בתקופת הטרום קורונה, מנהלי משאבי אנוש חזרו והסביר בכל הזדמנות כמה חשוב ללוות את העובד גם בעת שהוא מפוטר מהחברה או פורש לגמלאות.

בימים אלה, כאשר עובדים רבים כל כך מסתובבים כיום בחוסר אונים משום שאינם מכירים את כל ההליכים הבירוקרטים לקבלת דמי אבטלה, ומתקשים להבין מה עליהם לעשות כדי לקבל את דמי האבטלה, זה הזמן שבו מנהלי משאבי האנוש והמעסיקים באופן כללי, נדרשים לפרוע את השטר ולהמחיש שגם בעיתות מצוקה הארגון עומד לצידם של העובדים שהשקיע כה רבות באיתורם, גיוסם, קליטתם, שימורם והגברת המחוברות שלהם לארגון.

ראשית, אם הצלחתם לאתר עובד בארגון אחר ולגייס אותו אליכם, תקופה קצרה לפני תחילת משבר הקורונה, חשוב מאוד שתסביר לו איך הוא יכול לקבל דמי אבטלה.

יתכן מאוד שהוא יצטרך לבקש גם מהמעסיק הקודם לחתום על טופס 100 לביטוח לאומי. רוב הסיכויים שהעובד עצמו ירתע מפנייה למעסיק אותו עזב כדי שזה יחתום עבורו על טפסים כלשהם.

כאן מנהל משאבי האנוש יכול לסייע על ידי כך שיקח על עצמו לוודא שהטפסים הנכונים יועברו עבור כל עובד ועובדת.  

חשוב לציין כי עובד שיוצא לחופשה ללא תשלום (חל"ת) חייב לקבל מהמעסיק הודעה רשמית על יציאתו לחל"ת בשל נגיף הקורונה לתקופה של מינימום 30 ימים.

אם גילו של העובד הוא 20 עד 67, והוא צבר תקופת אכשרה לקבלת דמי אבטלה, כלומר הוא עבד כשכיר או ששולמו עבורו דמי ביטוח לאומי במהלך תקופה של ששה חודשים לפחות, במהלך 18 החודשים האחרונים, הוא זכאי לקבל דמי אבטלה.

חשוב ליידע את העובדים כי גם אם הם עבדו יום אחד בחודש, זה ייחשב להם כחודש עבודה.

בנוסף, חודשי העבודה לא חייבים להיות רצופים ולא חייבים להיות ממעסיק אחד.

חשוב לציין כי גם אם העובד לא עבד בפועל ששה חודשים, יש מצבים שבהם עדיין הוא יכול להחשב כמו שיש לו ששה חודשי עבודה כתקופת אכשרה מלאה, לרבות ימי מילואים, ימי אבל, חופשת לידה ועוד.

עם היציאה לחל"ת, צריך העובד להרשם רישום ראשוני באתר של לשכת התעסוקה. העובדים אינם נדרשים להתייצב בלשכת התעסוקה אלא לבצע רישום אונליין.

יש ליידע את העובדים כי במקביל עליהם להגיש תביעה לדמי אבטלה למוסד לביטוח לאומי, וגם את התביעה ניתן להגיש אונליין.

ידעו את העובדים כי לטופס התביעה לביטוח לאומי עליהם לצרף את אישור המעסיק על תקופת העסקה ושכר. באחריותו של מנהל משאביהאנוש לוודא שטופס 100 שודר עבור כל העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה