"ואז זה קרה: לפני 3 שנים נהייתי בת 40"

איילת בארי: "מה צריך לקרות בגיל 40? משבר. אבל הייתי קבורה בערימות כביסה ולא שמעתי שהוא שם"

שיתוף

"עד לפני שלוש שנים, החיים שלי זרמו ממש בסדר. הייתי נשואה. אני עדיין. הוא סובל. הוא קיבוצניק. אין לו סטנדרטים גבוהים. יש לי שני ילדים. בית מקסים עם גינה עם חתולה ואני מתחזקת קריירה משגשגת כיועצת ארגונית", כך פתחה איילת בארי את הרצאתה צוחקים אבל בסבלנות בכנס חשיפת מרצים של HRus.


להשתתפות ב – כנס חשיפת מרצים הבא שלנו – ללא עלות למנהלי/ות משאבי אנוש ורווחה – לחצו על הקישור!


"החיים שלי היו בורגניים ואז זה קרה. לפני שלוש שנים. נהייתי בת 40. מה צריך לקרות בגיל 40? משבר. נכון. היה צריך לבוא משבר.

"אבל הייתי קבורה בערימות כביסה ולא שמעתי שהוא שם. כל מה שידעתי זה שיש לי המון מה להגיד. ולפסיכולוגית שלי נמאס להיות היחידה ששומעת את זה. היא הציעה שאעלה עם מופע סטנד אפ.

"מה שאתם חווים פה כרגע זה תוצאה של משבר מתמשך שקורה על הבמה יחד עם החיבור שלי לגאונות שיווקית. כי כולנו עוברות משברים. ואז אנחנו מתחילות לקנות ולהוציא כספים. אני עושה ממנו (מהמשבר) כסף.

"אני מנסה להבין, מי הגאון שהגה את הרעיון הזה של משבר אמצע החיים, באמצע החיים. הרי אין לנו זמן לזה. איפה יש לנו זמן למשבר. אני שינייד אוקונר? [שיש לי זמן] להתאסלם, לגור בנגב ולגדל איגואנות?

"נגיד שהייתי רוצה לשתי דקות לצאת למשבר ולחזור: סבבה תצאי. אבל תוך דקה וחצי הוא מודיע לך שלא קנית לו חליפה לקרטה, שלא גיהצת לו את העניבה של הצופים, ובדיוק היום אני חייבת לקנות תיקייה חצי שקופה.

"למה זה מעצבן? כי לגברים אין את השאלות האלה. שאלתם פעם גבר אם יש לו זמן למשבר? מה פתאום. מגיע גיל 40, מה קורה? הוא קונה אופניים. יש פה נשים שהגברים שלהן רוכבים על אופניים? יש את אלה שקונים אופנוע, יש את אלה שמתגרשים ויש את אלה שיוצאים מהארון. יש כל מיני סוגים ל משברים. כשבעלי הגיע עם אופניים הביתה חשבתי: יצאתי בזול.

"וזה גם בריא. פעילות גופנית. הלוואי שזה היה נגמר בזה. קודם כל יש את כל הציוד מסביב. הטייץ. עם המגן גישפט מקדימה. והחולצה המנדפת עם הכיס מאחורה. בשביל מה הכיס? חטיפי אנרגיה.

"כי אתה רוכב באלפים… תחזור הביתה לצהריים! איפה בקבוק המים? על התרמיל גב. ויש שלוקר. מעין תרמיל דק שיוצאת ממנו צינורית.

"מה כל כך טוב בשלוקר הזה? שהצינורית שיוצאת ממנו ונכנסת לפה. קודם כל זה עוזר. לא צריך לרדת מהאופניים. שותים כמו קש. דבר שני שטוב בשלוקר זה שהצינורית שנכנסת לפה. הכנה לצינורית חמצן שנכנסת לאף.

"ראיתם פעם גבר רוכב לבד ביער? אין סיכוי. רכבת ולא ידעו על זה, כאילו לא רכבת. [הרכיבה היא] תמיד בחבורות. 5-6 גברים מכריסים. ובשביל מה כל זה? בשביל הפייסבוק. כל שבת אתם רואים את התמונות האלה. הגברים החסונים.

"אנחנו לא מרשות לעצמנו. מה כן אנחנו מרשות לעצמנו? יש לנו שיטה להיות סופרוומן. נכון? רצון להיות גם אשה משוחררת גם אמא משקיענית, גם אשת קריירה מוגשמת וגם אמא נהדרת. ועל הדרך להינות מהחיים. מתי היתה הפעם האחרונה שבאמת נהנית מהחיים? זה סותר לגמרי את הסעיפים הקודמים.

"ואז קורה הדבר הבא: קורס קונדיטוריה. ואני לא מתכוונת לאלה שהופכות את זה למקצוע. אתן מעלות לפייסבוק. יוצרות ציפיות. כי כדי להיות אשה משוחררת אני צריכה להיות מלכת המדבר או מלכת המבטח.

"וממה אנחנו רוצות להשתחרר? אין אשה בעולם שלא רוצתה להשתחרר מהתחת שלה. אבל זה לא הולך לשום מקום. תסעי לטיביליסי ותחזרי, הוא חוזר איתך.

"הכניסו לי לראש מגיל צעיר: אם רק תהיי רזה תהיי יפה. הייתי בקבוצות תמיכה והיפנוזה. ו'מלתעות'. עשיתי ניתוח קיצור קיבה, רק לא רזיתי. וברגע שרזיתי האף יצא החוצה. אז עשיתי ניתוח אף. ואז נפלה לי הבטן. ואז עשיתי ניתוח מתיחת בטן. ועכשיו מתחיל המרדף. והמלחמה באויב הגדול של כל אשה: הגרביטציה".

זו היתה רק טעימה קטנה מהמופע של איילת בארי. לדבריה: "אני מופיעה בארגונים, אשמח לשמח נשים וגברים כאחד".

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים: 054-491-6766   |   ayeletbeery@gmail.com

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה