התמ"ת: מעסיק שישכור שירותי קבלן כ"א ללא רישיון, צפוי לקנסות כבדים

התמ"ת: מעסיק שישכור שירותי קבלן כ"א ללא רישיון, צפוי לקנסות כבדים

תוטל אחריות פלילית על מעסיקים שישכרו קבלן כוח אדם לא מורשה

שיתוף
קבלן כוח אדם - עובדי קבלן

טיפול השורש התקשורתי וה"הסתדרותי" בסוגיית עובדי הקבלן מקבל גיבוי כעת גם ממשרד התמ"ת.

אנשי המשרד יאכפו החל מהחודש, תיקון חדש לחוק קבלני כוח אדם. על-פי המדובר, תוטל אחריות פלילית על מי שישכור שירותים מקבלן כוח אדם או קבלן שירות בתחומי האבטחה והניקיון – לצורך עסקי, כאשר נותן השירות אינו מחזיק ברישיון תקף ממשרד התמ"ת עצמו.

לדברי מקורות במשרד, מעסיק שיעבור על החוק צפוי לקנסות כבדים.

בתמ"ת מבקשים על-ידי כך, להדק את הפיקוח על הגורמים המועדים ומכאן למגר את תופעת החברות הפועלות בשוק ללא רישיון וכפועל יוצא מכך אינן מפוקחות.

התיקון לחוק, שנכנס לתוקף ב- 1 בינואר השנה, לא יחול על אזרחים פרטיים המקבלים את השירות לצרכים פרטיים, ולא לצורך עסק או שירות ציבורי.

יפה סולמני, ראש מינהל אכיפה והסדרה במשרד התמ"ת: "החל מתחילת שנת 2010 ועד היום, הוענקו לקבלני שירות 593 רישיונות לקבלני שירות. אך בישראל, ממשיכים לפעול מאות 'חאפרים' ללא רישיון, הפועלים בניגוד לחוק ומתעלמים מחובתם כלפי העובדים והלקוחות כאחד. התיקון לחוק, חושף לראשונה – גם את שוכרי השירות מקבלן ניקיון ואבטחה לתביעה וסנקציות פליליות, שכן האחריות לוודא כי קבלן כח האדם או קבלן השירות ממנו שוכר בעל העסק שירותים פועל כחוק, מוטלת על שוכרי השירותים עצמם".

שר התמ"ת, שלום שמחון: "התיקון לחוק והחלת האכיפה בנושא, גם על שוכרי השירות או העובדים, מהווה צעד משלים ליוזמות החקיקה והאכיפה המקודמות על ידי משרד התמ"ת בשנים האחרונות ובשנה האחרונה ביתר שאת. סוגיית תנאי ההעסקה של עובדי הקבלן בפרט והעובדים במשק בכלל, עומדת במרכז העשייה והעניין של התמ"ת ואנו נמשיך לפעול באמצעות חקיקה, להגברת האכיפה והסברה מתאימה, על מנת להבטיח את זכותם של עובדים לעבוד בכבוד ולהתפרנס בכבוד, שעה שזכויותיהם על פי חוק נשמרות בהקפדה". 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה