שיתוף

המהפך הסוער שעובר על הארגונים בנושא משאבי אנוש מתחילת משבר הקורונה נראה אמנם רחב היקף, אבל מסתבר שמה שנראה כרגע בשטח זו רק ההתחלה.

המגיפה עוררה את הצורך בחשיבה עסקית חדשה, בד בבד עם ניצול של טכנולוגיות חדשות, החל מטכנולוגיות לקיום שיחות בוועידות וידאו, דרך עליית הפופולריות של טכנולוגיות לשיתוף מסמכים ועד רובוטים במקום העבודה.

ובדומה לשיטות ההעסקה של עובדים מהבית שלא עומדות להעלם אלא רק להתעצם, כך צפוי שיקרה גם בכל מה שקשור לאימוץ ושימוש ברובוטים במקום העבודה. במילים אחרות, שניהם לא יהיו זמניים.

רובוטים במקום העבודה לא רק פותרים אתגרים מורכבים קצרי טווח, הם יכולים גם לעזור להניע פרודוקטיביות תפעולית בשנים הבאות.

רובוטים במקום העבודה לא רק שאינם גוזלים את מקומות העבודה של בני האדם אלא הם אף מעצימים את העובדים האנושיים, מאפשרים לקצר תהליכים עסקיים ומשפרים את הפרודוקטיביות ואת מקום העבודה בכללו.

האפשרות לעבוד מרחוק והגבלות הטיסות הציגו מגוון אתגרים בפני ארגונים רבים, בעיקר כאלה שיש להם לקוחות מעבר לים.

בין אם מדובר בפגישות עם לקוחות או בפגישות בין עובדים במשרד, הריחוק יצר אתגר לא פשוט לרבים מהעובדים ולארגון באופן כללי.

עלה החשש שמחוברותם של העובדים לארגון תפגע בגל הריחוק הפיזי. חשש מסוג אחר היה מכך שיפגע שיתוף הפעולה וסיעור המוחות בין העובדים בגלל הריחוק הפיזי.

מנהלים חששו שבגלל המרחק הפיזי והתקשורת באמצעות ועידות וידאו, העובדים יפספסו ניואנסים חשובים באינטראקציה ביניהם, בין השאר ניואנסים שמקדמים את המורל ותחושת הגיבוש והכימיה של הצוות.

החיפוש אחר פתרונות טובים יותר משיחות וידאו, שיתמכו בהמשך תחושת הקרבה בין עובדים, הביא נכון לעכשיו לשני סוגים של פתרונות, ששניהם נשענים על הרעיון של "מייצג" של העובד שנשלח במקומו.

סוג אחד הוא רובוטי טלפרזנס או בעברית – רובוטים של טלנוכחות. זהו רובוט שנשלט מרחוק על ידי העובד (כלומר העובד שולט בו מביתו). לרובוט יש גלגלים, הוא מקושר לאינטרנט אלחוטי, ויש לו אפשרות להעביר אל העובד שמפעיל אותו את כל מה שהוא "רואה" ו"שומע", בדרך כלל באמצעות טאבלט שמספק יכולות וידאו ואודיו.

פתרון זה יכול לשמש, בין השאר, גם עובדים שתפקידם לא אפשר להם עד עתה לעבוד מרחוק ושנוכחותם הפיזית נדרשה במקום העבודה, כמו למשל מלקטים ומלקטות בשופרסל, עובדי בקרת איכות במפעלים, ותפקידים נוספים שלשם ביצועם באופן יעיל ומועיל יש צורך בפעילות פיזית של העובד ובה בעת גם להפעיל שיקול דעת.

הרעיון הוא שהעובד שנמצא בביתו, מנווט את הרובוט דרך מסך המחשב והמקלדת. העובד רואה על מסך המחשב על כל מה שהרובוט מעביר לו בווידאו ואודיאו, ומקליד לו הוראות איך לפעול – לאן ללכת ומה לעשות.

גם עובדי משרדים יכולים לעבוד מהבית באמצעות רובוט-נוכחות שכזה, שהינו נוכח במקומם, למשל, בפגישות צוות.

אבל האפשרות שמסתמנת כיעילה ואף ריאלית יותר עבור עובדי המשרדים היא פתרון של מציאות וירטואלית. כלי המציאות הווירטואלית מספק זה מאפשר לעובדים מביתם לחוש כאילו הם נמצאים בחדר אחד עם עמיתיהם.


אם בכוונתכם לשלב במקום העבודה רובוטים שיהיו נוכחים במקום העבודה והעובדים יפעילו אותם מביתם, יתכן שתרצו גם לשלב רובוטים בהליך הגיוס כולל ביצוע הראיונות: הצורך לגייס מרחוק מגביר את הצורך במערכות בינה מלאכותית יעודיות לגיוס

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה