כיצד להשיב על השאלות בראיונות של גוגל

כיצד להשיב על השאלות בראיונות של גוגל

בהמשך לכתבה על השאלות המוזרות והיצירתיות שנשאלים המרואיינים בחברות כגון גוגל, אפל ונוספות -להלן תשובות אפשריות לשאלות, יצירתיות לא פחות

שיתוף
מותג המעסיק ב- Google+

כתבנו בעבר על השאלות המקוריות והמוזרות שחברות כגון גוגל, אפל ואחרות "מנחיתות" על המועמדים שלהם בראיונות העבודה. שאלות שגורמות לרבים מהמרואיינים לנוס על נפשם, להתפלל לכוח עליון שיציל אותם או לנסות להתמודד עם ההלם שהם חשים. כעת מציעים אנשים שונים ברשת תשובות מקוריות לא פחות לשאלות של ענקיות התכנה, שיאפשרו למרואיינים הכנה מוקדמת וכלים להתמודדות עם "ההנחתות" הללו.

שאלות כגון: "בסולם של 1-10, כמה מוזר אתה?" או "תן לי דוגמה לזמן בו פתרת בעיה אנליטית סבוכה?", הן שאלות טריוויאליות בראיונות העבודה בגוגל ולפי הפרסומים האחרונים, חברות כגון אפל, טסלה ונוספות, מאמצות אף הן את גישת השאלות המוזרות, שנועדה למעשה לבחון כיצד המועמד מגיב לשאלה מלחיצה ולא צפויה ואיזו תשובה יצירתית ועניינית הוא ישלוף בזמן קצוב, שתרצה את המראיינים. כמה אנשים שונים בארה"ב פרסמו לאחרונה תשובות אפשריות לשאלות הבלתי הגיוניות הללו. להלן התשובות:

שאלה: אתה עומד על פני השטח של כדור הארץ. הולך מייל אחד דרומה, מייל אחד מערבה ומייל אחד צפונה, ואתה מוצא את עצמך בדיוק במקום ממנו יצאת. היכן אתה נמצא?

תשובה: אתה נמצא בקוטב הצפוני או איפשהו קרוב לקוטב הדרומי. אתה לא מוכרח לענות באופן ספונטני, אתה מוכרח להשיב נכון.

שאלה: תן לי דוגמה לזמן בו פתרת בעיה אנליטית סבוכה?

תשובה: אני זוכה לראות כיצד אתה מבצע אינטראקציה בסיטואציה בעולם אמיתי  וערך מידע "המטא" שאני מקבל ממך הוא תחושה של מה אתה מגדיר כמסובך.

שאלה: כמה פרות ישנן בקנדה?

תשובה: מספיק כדי לוודא שנקבל חלב וגבינה.

שאלה: בסולם של 1-10 עד כמה אתה מוזר?

תשובה: המספר אינו משמעותי אלא כיצד אנשים ישיבו על השאלה. אם הם ישיבו 1 הם וודאי יציבים מידיי וחסרי יצירתיות אם ישיבו 10 הם ככל הנראה מוזרים מידיי בשביל לעבוד בחברה.

שאלה: מדוע לא הבאת איתך את קורות החיים שלך לראיון?

תשובה: ככל הנראה קורות חיים הם חשובים, אבל אם הכוונה שלך לגייס אנשים לפי קורות החיים שלהם על נייר, לא היית צריך לבזבז את הזמן על ראיונות אישיים.

שאלה: אתה מניח כוס מים על פטיפון מסתובב ומעלה את מהירות הסיבוב בהדרגה. מה יקרה קודם, הכוס תחליק מהמשטח, הכוס תתהפך או המים ישפכו מהכוס החוצה?

תשובה: ברור שהתשובה המתבקשת היא "מה זה פטיפון?!" תשובה אחרת יכולה להיות: "איזה אדיוט ישים כוס מים על פטיפון? תפטר אותו ותן לי את העבודה".

שאלה: האם תהיה מוכן לעבוד על רגליך למשך 10 שעות, 4 ימים בשבוע?

תשובה: וודאי. אני רק אצטרך סביבת עבודה ממוחשבת אופקית, ורשות לנעול אילו נעליים שאבחר.

שאלה: אתה מכיר את המנכ"ל שלנו? כיצד מבטאים את שמו?

תשובה: אני מניח שתוכל למצוא כמה סרטוני וידאו ברשת בו שמו מבוטא.

שאלה: אם תוכל לקבל מיליון דולר להשקת הרעיון היזמי הטוב ביותר שלך. מה הוא יהיה?

תשובה: כעת נדרש ממך לחשוב בצורה מעמיקה על רעיון למיזם יצירתי שחשבת עליו בעבר ולהסביר מדוע הוא טוב. תצטרך לגבות את בחירת הרעיון שלך בסיבות לכך שהוא יכול לעבוד, להדגיש את החשיבה העסקית שלך בנוסף ליצירתית, ע"י הצבת יעדים להשקת המיזם וכן מטרות,  תכנון, אחריות ותרומה לקהילה.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה