הפן החיובי של שיחות אישיות במקום העבודה

הפן החיובי של שיחות אישיות במקום העבודה

מה אתם עושים כשאתם זקוקים לזריקת אנרגיה באמצע יום עבודה עמוס? מחקר חדש מגלה ששיחת טלפון עם אדם אהוב מתחרה בהצלחה בקפה

שיתוף
טלפון משאבי אנוש

רוב המנהלים לא ממש צוהלים אל מול עובדים שמקיימים שיחות טלפון פרטיות בעבודה והסיבות מובנות – בזבוז זמן ובזבוז כסף של החברה אף פעם אינם מתקבלים בברכה. אבל מחקר חדש מראה שאולי יש סיבות לעודד את התופעה, או לפחות לא להזדעף כשהיא מתרחשת.

ג'נט ניקולופסקי וג'ק גרופל, מחברת Wellness & Prevention פרסמו לאחרונה דוח בנושא microbursts – פעילויות קטנות שיש להן משמעות רבה. ניקולופסקי וגרופל גילו במחקרם ששילובן של פעולות זעירות ביום העבודה משפיע באופן חיובי על רמות האנרגיה של העובדים. בממצאיהם של החוקרים יש גם בשורה לעובדים עצמם, בעיקר לאלה שכבר נמאס להם לשמוע שעלייה במדרגות במקום במעלית טובה לבריאות: שיחה עם אדם אהוב מספקת זריקת אנרגיה.

תקשורת עם בני אדם מגבירה את האנרגיה שלנו, אבל זאת בתנאי שהתקשורת מבוצעת עם האנשים הנכונים. ניקולופסקי אמרה ששיחה עם חבר לעבודה אינה אפילו מתקרבת באפקט שהיא גורמת לאפקט האנרגטי החיובי שנוצר בשיחה עם אדם אהוב.

אהבה במקום קפאין

ניקולופסקי וגרופל הגדירו כמה "ממריצים אנרגטיים" שדורגו על סולם של 1 עד 10 וכל אחד מהם הושווה לברירת המחדל של זריקות המרץ הפופולרית – קפה, כמובן. "כאשר אתם מנסים להשיג אנרגיה, אתם משיגים קפאין" אמרה ניקולופסקי. אנשים ששתו קפה 30 דקות לפני שדיווחו על רמות האנרגיה שלהם דירגו אותן כ-6.8 בממוצע. אנשים שדיברו עם אדם אהוב דירגו את רמות האנרגיה שלהם כ-7 בממוצע.

אז בפעם הבאה שמגיעה השעה שלוש אחר הצהריים ולפניכם ניצבת ערמה של משימות שמצריכות את טיפולכם המיידי, עצרו לפני שאתם קמים בפעם המי-יודע-כמה לפינת הקפה ובמקום זאת התקשרו לאמא. זה מומלץ במיוחד לאלה שכבר לגמו במהלך יום העבודה שלוש כוסות קפה לפחות.

עם זאת, לא נוכל להתעלם מיתרון בולט של הקפה שאי אפשר לזקוף לזכותה של שיחת טלפון לאמא (או לילדים, או לחברה, או לסבתא): כששותים קפה אפשר במקביל להמשיך לעבוד. כשאתם מתקשרים לאדם אהוב ורוצים שהוא או היא באמת ירגישו שתשומת הלב שלכם נתונה להם, הרחיקו את הידיים מהמקלדת ואת העיניים מהמסך, אחרת במהלכה של השיחה לא תגידו הרבה חוץ ממלמולי "כן… אהה… נכון. אז מה אמרת?"

זריקת אנרגיה לעובדים

ישנם עוד דרכים רבות נוספות לתת זריקת אנרגיה לעובדים שתלויים במקום העבודה, שאינן תלויות בצריכת קפאין, שטובות ותורמות גם לבריאותו של העובד (ראה – 12 דרכים נטולות קפאין להתעורר בעבודה).

ישנם דרכים נוספות שבעזרתם ניתן להטיב את בריאות העובדים. ניתן יהיה ללמוד ולהעמיק בנושא זה בכנס בריאות במקום העבודה שעורך משרד הבריאות ב- 19.11, וכן להרחיב אף יותר את הידע המקצועי, כולל פיתוח יכולות אישיות לבניית תוכנית בריאות ארגונית סדורה בסדנת קידום בריאות העובד שתערך כהמשך של הכנס ב-20.11.

לרישום לכנס בריאות במקום העבודה ולסדנת קידום בריאות העובד – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה