הפחתת היעדרויות מהעבודה ב- 4 צעדים

הפחתת היעדרויות מהעבודה ב- 4 צעדים

להיעדרות במקום העבודה יש השלכה על רווחי הארגון מה שעשוי ליצור בעיות עסקיות חמורות

שיתוף
היעדרויות מהעבודה

היעדרויות מהעבודה

למרות שחופשת מחלה היא חלק בלתי נפרד של ארגון, ניתן לצמצם מקרים שבהם עובדים התרגלו לקחת 'פסק זמן' תחת מסווה של ימי מחלה. זה גם חיוני שארגונים יזהו סימנים של מחלה אמיתית ויעשו כל מה שהם יכולים כדי למגר זאת ככל האפשר.

כיצד להפחית היעדרויות מהעבודה ב- 4 צעדים?

דגש על הגדלת מעורבות

מרבית העובדים שנעדרים מהעבודה לא בשל מחלה אמיתית, עושים זאת בין היתר כיוון שאינם מרגישים מעורבים בחברה.

התחושה היא שלא מתחשק לקום בבוקר וללכת לעבודה ויש המון דברים אחרים יותר מהנים לעשות. זו בעיה שיכולה לנבוע מיחסים גרועים עם עובדים אחרים, בעיות עם המנהל, ובפעמים רבות פשוט כיוון שלעובד אין מספיק קשר רגשי עם החברה.

אם החברה תתמקד בהעלאת רמות המעורבות בקרב העובדים, יש לה סיכוי טוב יותר לשמור על הגעה לעבודה לאורך זמן ומניעת היעדרויות ככל האפשר. אין צורך בנקיטת צעדים משמעותיים כדי לתקן את זה – רק רצון ליצור תרבות מעודדות מעורבות, תמריצים ותגמולים.

קידום סביבת עבודה בטוחה

להיעדרויות מהעבודה יכולות להיות סיבות רבות. אחת מהן היא תחושת חוסר ביטחון ובטיחות במקום העבודה. ייתכן וישנה בריונות במקום העבודה שמייצרת סבל אצל העובדים ויש לבדוק אם זה הדבר וטפל בכך בהקדם. יתכן ומתרחשות תאונות שמייצרות תחושה של חוסר בטיחות במקום העבודה, וגם כאן יש לבחון ולטפל מיד.

על ידי קידום סביבת עבודה בטוחה וטיפוח תרבות המעמידה את בטיחות הצוות לפני כל דבר אחר, תוכל לצמצם במידה ניכרת את הסיכויים לתאונות המתרחשות.

פציעות המתרחשות בעבודה קלות לזיהוי, ואין סיבה להתעכב מלטפל בכך.

טיפול במתח נפשי

לחץ במקום העבודה הוא סיבה מרכזית להיעדרויות עובדים. לצורך זיהוי הלחץ יש לבחון האם העובדים עובדים קשה מידי, נראים מותשים ועגומים. חשוב לבדוק האם העובדים מקבלים מספיק תמיכה לנושאי הלחץ.

סביבת עבודה בטוחה מתרחבת הרבה מעבר לסיכונים פיזיים. יש לוודא שמחלקת משאבי אנוש מטפלת בגורמי הלחץ במקום העבודה ומפחיתה אותם.

רובנו בשלב כלשהו במהלך חיי העבודה שלנו, חווים את הלחץ הנובע מעבודה קשה מדי. ימים ארוכים, הגעה לעבודה בשעות הבוקר המוקדמות ויציאה בשעות מאוחרות, עבודה אינטנסיבית על משימות קשות, כל אלו יכולים לעשות אותנו אומללים. אנחנו גם הרבה פחות פרודוקטיביים כאשר אנו עובדים הרבה יותר ממה שצריך.

יצירת מקום עבודה גמיש

גמישות במקום העבודה היא ערך עליון. היכולת לעבוד ביתר גמישות היא דבר שהעובד המודרני משתוקק אליו, והודות להתקדמות העצומה בטכנולוגיית תקשורת ויישומי תוכנה מבוססי אינטרנט, הצורך להגיע למשרד מדי יום יורד משמעותית. עובדים יכולים להיות פרודוקטיביים מאוד גם כאשר הם יושבים בבית מול המחשב הנייד שלהם ועובדים מול הארגון ואפילו מול לקוחות בחו"ל. היכולת לשנות דפוסי עבודה כדי להתגמש עם העובדים, היא חיונית.

אם אתם מבחינים במגמות שכיחות של היעדרות, ייתכן שיש משהו רחב יותר שמפריע לעובדים. עובדים שיכולים לעבוד מהבית לפחות מספר ימים בשבוע, יפחיתו היעדרויות מהעבודה במידה משמעותית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה