שיתוף

אם שקלת אי פעם להגיש בקשה לתפקיד מנהל צוות, ראש מחלקה או כל תפקיד מנהיגות אחר, ככל הנראה כבר נתקלת בשאלה: מהו סגנון המנהיגות שלך?
שאלה לא פחות חשובה שחשוב לשאול: מהו סגנון התקשורת שלך?

אחרי הכל, כאשר אתה אחראי על הובלה – בין אם זה אומר להוביל פרויקט, אדם אחד, צוות שלם או חטיבה – אתה צריך להיות מסוגל לתאר ביעילות את המשימות של חברי הצוות שלך, להיות מחויב להם ולתמוך בהם בהשגת תוצאות .

במחקר שפרסמה חברת SHRM נמצא, כי עלויות של טעויות של 100 עובדים בממוצע בחברה נמדדת בכ- 420,000$ בשנה. בארגונים גדולים מאוד של כ- 100,000 עובדים, תקשורת לא מספקת הביאה להפסדים של 62.4 מיליון דולר בשנה.

לא משנה מה גודל הארגון שלך, חשוב לך לתקשר בצורה יעילה על מנת שהצוות שלך יהיה פרודוקטיבי ומוצלח.

שקול את השאלה הזאת – איך היית מגדיר את סגנון התקשורת שלך?

זה יכול להפתיע אותך, אבל הרבה מסגנון התקשורת הטבעית שלך יכול להיות מוסבר על ידי ההעדפות שלך התנהגותיות והחשיבה.

לדוגמה, ישנם מנהיגים עם ההעדפות חשיבה אנליטית ותפישתית. הפרופיל שלהם יראה כי הם אוהבים את התמונה הגדולה. הם פותרים בעיות לוגיות, ומעוניינים לייצר החזר עבור ההשקעה בפרויקט ולהבין כיצד הוא תורם למטרות שלהם ולחזון. בהתאם לפרופיל, ייתכן ויהיה להם דיבור שקט וממוקד, הם יעדיפו לשמור על שקט ועל שלום במשרד, והשיח איתם לרוב יהיה ממוקד.

בשל התעניינותם בתמונה הגדולה, הנטייה הטבעית שלהם לא תהיה בהכרח לכסות פרטים. עם זאת, הצוות שלהם עשוי להזדקק למידע נוסף כדי להבין את התפקידים שלהם ולקבל מוטיבציה.

כאשר מנהיגים כאלו מתקשרים, הם יכולים לקבל גיבוי מהצוות שלהם ללכת קדימה, בעוד שעם כמה חברי צוות אחרים שזקוקים יותר לשיחה פתוח, דינמי וזורם – יהיה עליהם לשקול אסטרטגיות אחרות.

כמנהיג, חשוב לזכור כיצד אתה מעדיף לתקשר ומה עליך לשנות כדי לתקשר עם יתר האנשים.

השגת מודעות עצמית

הצעד הראשון הוא לזהות את סגנונות התקשורת שאותם אתה מעדיף. שימוש בכלי כמו פרופיל Emergenetics יכול להיות מאיר עיניים במיוחד, כך שתוכל באמצעותו להבין את את החשיבה האישית שלך ואת העדפותיך ההתנהגותיות. בעזרת מידע זה, תוכל לזהות דפוסים בתוך התקשורת שלך. לדוגמה, אם אתה מוגדר ע"פ הכלי כשליש ראשון אקספרסיבי (first-third Expressive) תוכל לשלוח הודעות דוא"ל כדי לספק חדשות לחברי הצוות. אלו שיוגדרו כשליש שליש (third-third), יוכלו ללכת ישירות למשרדו של אדם כדי לדון בנושא פנים אל פנים.

כאשר אתה חושף דפוסים אלו, אתה יכול להתחיל להבין את הסגנון הטבעי שלך, לזהות מאילו דברים תוכל להתעלם ולשקול את ההשפעה שיש לך על אנשים שחושבים ומתנהגים אחרת ממך.

למד את הצרכים של האחרים

התחל על ידי הבנת הצרכים של הצוות שלך. לדוגמה, אם יש לך חבר צוות אחד שיש לו העדפות מבניות וחברתיות – שתי תכונות חשיבה שלך לדוגמה אין העדפה בהן, אתה תדע שהוא עשוי לביות מודאג לגבי הפרטים של הפרויקט, כמו גם מי יהיה מושפע ממנו, ותצטרך לבחור להיות יסודי יותר בתקשורת שלך כדי שהוא יקבל את המידע הנכון הרלוונטי לו. בדרך זו, הוא יוכל לנקוט פעולה ולגלות עניין – בפרויקט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה