שיתוף

היחס של מנהלים ישירים לעובדים הכפיפים להם, הוא המפתח למידת הפרודוקטיביות של העובדים לשימורם ולחווית העובד החיבוית שלהם.

מכיוון שכך, על המנהלים מוטלת המשימה לתכנן ולבצע באופן אקטיבי פעילויות המקדמות חיבורים חיוביים בין העובדים וליצור סביבת עבודה חיובית. המטרה היא לא רק ליצור מערכת יחסים בריאה בין מנהלים לעובדים אלא גם, כאמור, להגביר את מידת הפרודוקטיביות.

מחקרים מראים שעובדים חווים יותר דיכאון, עייפות ושחיקה כשהם עובדים בסביבה רעילה שגורמת לחוסר שקט, לתחרות לא בריאה בין עובדים, למורל נמוך, לגורמי לחץ, לאווירה שלילית ואף למחלות.

המציאות בשטח היא שמנהלים רבים אינם מזהים את המצב בו עובדים שלהם הם חסרי מוטיבציה, חסרי השראה, לא מרוצים או אפילו חווים תשישות ושחיקה.

ההתמקדות של הנהלות רבות של חברות היא בעיקר בתפוקה, כאשר בה בעת נוטים להזניח היבטים חשובים אחרים.

במקרים רבים מאוד, יחס רשלני זה יוצר תרבות ארגונית רעילה. מנהל ישיר חייב להפעיל טקטיקות כדי ליצור קשר חיובי חזק בינו לבין העובדים שלו.

כאשר יחסי המנהלים הישירים עם העובדים שלהם הינם חיוביים הדבר מעודד את הפרודוקטיביות ושיתוף הפעולה בין העובדים.

רמה הדדית של כבוד בין מנהל לעובד יוצרת נכונות רבה יותר משני הצדדים להציע תמיכה וביצועים טובים יותר.

יש לציין, כי יחסי מנהלים ועובדים לא בהרח צריכים להיות יחסי ידידות. זוהי רק דרך לבניית קשרים חזקים של המנהל הישיר עם הצוות שאיתו המנהל עובד וליצור אמון שמחזק את הקשר החיובי.

היכולת של מנהל ישיר לזהות את הרגשות של כל אחד מהעובדים נובעת מתקשורת מתמדת איתם. זה מאפשר לראות דברים מנקודת מבט אחרת, ולהגדיר מדיניות ופעולות שיועילו לחברה.

במילים אחרות, יחסי מנהלים ישירים ועובדים הם משמעותיים לצמיחתו של כל ארגון.

יחסי מנהלים ועובדים יכולים לטפח את מידת המחוברות של העובדים לארגון או להרוס אותה. עובדים שיש להם יחסים טובים עם המנהלים הישירים שלהם הם בעלי מוטיבציה גבוהה יותר ובעלי רצון רב יותר לתרום לארגון.

עובדים כאלה מזדהים עם הארגון ומרגישים שהארגון הוא חלק מהם, ויש להם מוטיבציה להגביר את הצמיחה שלו. המשמעות היא שעובדים כאלה יתרמו רבות לצמיחה של הארגון ולא יבצעו את עבודתם רק משום שהם חייבים.

מנהלים רבים אינם מבינים את החשיבות של שביעות רצון העובדים. חשוב מאוד להעביר למנהלים הישרים את המסר שחשוב לוודא שביעות רצון גבוהה של העובדים כדי שיתנו את המיטב. עובדים שהם שבעי רצון בעבודה, הם עובדים שלא נותרים אדישים כאשר נוצר צורך לפתור בעיות.

זאת ועוד, יחסי מנהל – עובד מצוינים מבטיחים פרודוקטיביות גבוהה יותר לארגון. כאשר יש חיבור טוב בין המנהל הישיר לעובדים ובין העובדים לבין עצמם, זו עדות לכך שמנהל משאבי האנוש מטפל בצורה נכונה בתפקידיו.

קשר טוב בין מנהל ישיר לעובדיו הינו חיוני גם לצורך העצמת העובדים. קשר טוב מאפשר לעובדים ללמוד מהמנהל הישיר שלהם בתוך מערכת יחסים בריאה.

ולבסוף, יחסים בריאים בין מנהל ישיר לעובדים מגביר את היכולת של הארגון לשמר את עובדיו. עובדים לא נוטים לעזוב במהירות ארגונים שעוזרים להם לצמוח.

בניית מערכת יחסים איתנה בין המנהל הישיר לעובדים עשויה לשמר את העובדים הטובים ביותר בארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה