שיתוף

אם עד מרץ 2020, ההכרה בחשיבותו ומרכזיותו של מנהל משאבי האנוש לתפקוד הארגון היתה מעטה מההכרה בחשיבותם של מנהלים בתפקידים אחרים, הרי שבמרץ 2020 הגיע משבר הקורונה וטרף את כל הקלפים.

במשך יותר משנה מילאו מנהלי משאבי האנוש את התפקיד הראשי בפעילות הארגון, תוך שהם מתייצבים בחזית קבלת ההחלטות.

מנהלי משאבי האנוש היו אלה שהתמודדו עם כל האתגרים הניהוליים שהציב משבר הקורונה בפני הארגונים, והם אלה שאיפשרו את פעילותו העסקית הארגון.

כעת, לאחר שההדים האחרונים של משבר הקורונה נמצאים הרחק מאחור, כבר ברור להנהלות הבכירות בארגונים עד מה רבה תרומתו של מנהל משאבי האנוש לניהולו התקין של הארגון.

זאת ועוד, ממחקרים שנערכו בתחום ניהול משאבי אנוש עולה, כי ככל שמנהלי משאבי האנוש מגלים יותר הבנה עסקית וידע בתחום העיסוק של הארגון, בצד הסתגלות מהירה לשינויים, כך גדולה יותר תרומתם לארגון.

הגברת הפרודוקטיביות של העובדים, שמירה על רמת המוטיבציה של העובדים ומחוברותם לארגון, עיצוב התרבות הארגונית והטמעתה, הקפדה על דיני העבודה ועל מניעת התעמרות ואפליה, בניית מערך למידה והכשרות והקפדה על כך שעובדים שזקוקים להכשרה יקבלו אותה, ועובדים שיש לקדם אותם אכן יקודמו, ותפקידים רבים נוספים, כל אלה הם חלק בלתי נפרד משגרת עבודתו של מנהל משאבי האנוש.

המשמעות היא שאף על פי שמנהלי משאבי האנוש לא נמצאים בחזית המכירות והפעילות הפיננסית של החברה, הם עושים רבות מאחורי הקלעים ותורמים תרומה אדירה להצלחת החברה.

אחרי הכול, בלי מנהל משאבי אנוש שמתפקד כראוי, לא יהיו בחברה עובדים ומנהלים מוכשרים שמבצעים היטב את תפקידם.

אחד התפקידים העיקריים של מנהל משאבי האנוש הוא גיוס עובדים. זהו אחד התהליכים המורכבים ביותר בחברה. פרט לכך יש חשיבות רבה לביצוע הגיוס בצורה מדוייקת ונכונה.  

מסקר שערכה חברת CareerBuilder בקרב מנהלים בכירים לפני כשבע שנים עולה, כי כ-48% מהמנכ"לים שהשתתפו בסקר אמרו שהחברות שהם מנהלים איבדו כסף רב בגלל גיוס שגוי, וכי תהליך הגיוס לא צפוי להיות קל יותר על פני זמן.

מנהלי משאבי אנוש הם אלה שאחראים על כך שהגיוס יהיה יעיל ומועיל ושלא יהיו שגיאות שיובילו לגיוס שגוי.

לאחר גיוס העובדים, אחראי מנהל משאבי האנוש על קליטת העובדים, שימורם, והכשרתם.

נושא נוסף שנמצא תחת אחריתם של מנהלי משאבי האנוש הוא מידת המחוברות של העובדים לארגון. ארגון שאחוז גבוה מדי של העובדים בו אינו מחובר לארגון, סופג הפסדים ניכרים כתוצאה מכך.

אחת המשימות של מנהלי משאבי האנוש היא להטמיע שיטות להגברת מידת המחוברות של העובדים, בהן הטמעת חזון החברה וערכיה, חווית עובדים חיובית, הכרה בתרומת העובדים, משוב שיתבצע בתדירות הנכונה, פיתוח העובדים והכשרתם, תוכניות תמריצים ותגמולים, תוכניות בריאות לעובדים, איזון בין העבודה לחיים האישיים של העובדים ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה