הדרך היעילה ביותר לעבוד בהיי-טק: "חבר מביא חבר" או חברות השמה

הדרך היעילה ביותר לעבוד בהיי-טק: "חבר מביא חבר" או חברות השמה

61% מקורות החיים הנשלחים לארגונים אינם רלוונטיים או שנשלחו פעמיים. על הנתונים חתומה חברת "היי קפיטל"

שיתוף

עובדי ההיי-טק "יושבים טוב" כלכלית, כך לפחות מקובל להניח. אבל כמה מהם עברו "ויה דולורוזה" מתמשכת אל המשרה הנכספת והתאכזבו? לא מעט, מסתבר. סיכוייו של היי-טקיסט להתקבל לעבודה דרך אחד מאתרי הדרושים הייעודיים לענף, הוא 13% בלבד.

בחברת היי קפיטל, המספקת מערכות תוכנה לניהול תהליך הגיוס בחברות שונות, ניפקו לאחרונה כמה תובנות על שיעורי ההצלחה בקבלת עבודה בענף ההיי-טק באמצעות אותן מערכות.

בחברה ניתחו 52,805 מועמדים, שניסו את מזלם בקבלה לעבודות היי-טק ב-2011. אלא שרק 435 מתוכם גויסו בפועל לאותן חברות שבניתוח. 13% בלבד מהגיוסים בוצעו על בסיס מועמדים שבאו מן "השוק הפתוח", כלומר מפנייה ישירה שלהם לחברות או מאתרי דרושים ורשתות חברתיות.

מרביתם, תתפלאו או שלא, הגיעו מחברות השמה (48%), וכל השאר – 37% – גויסו בשיטת "חבר מביא חבר". שיעור זעום של 1% מקורו מיריד תעסוקה שנערכו באוניברסיטאות.

 

בזבוז אנרגיה ארגונית

נשאלת השאלה, האם שיעור המועמדים הנמוך מאתרי דרושים באינטרנט נובע ממסמך קורות חיים שאינו כתוב כהלכה? בהיי-קפיטל בדקו גם את זה, או ליתר דיוק את מידת הרלוונטיות של קורות החיים למשרות בהיי-טק.

התוצאות: 39% מהמועמדים שלחו קורות חיים שהיו רלוונטיים לארגונים שפרסמו משרות, בעוד ש-31% שלחו קורות חיים לא רלוונטיים (30% היו כבר ברשותן של החברות או נשלחו אליהן פעמיים). בממוצע, על כל משרה פתוחה בהיי-טק הגיעו 122 קורות חיים.

מתוך כל אלו, 26% מקורות החיים שהגיעו מאפיק "השוק הפתוח" נמצאו רלוונטיים, בעוד שבשיטת "חבר מביא חבר" הנתון נוסק ל-40% ומחברות השמה מדובר כבר ב-43%.

יחד עם זאת, "השוק הפתוח" הוא הערוץ הזול ביותר לגיוס עובדים. זוהר מימון, מנכ"ל החברה, מאמין שהיקף הגיוסים מאתרי הדרושים ברשת צפוי לגדול. ""שלב מיון קורות חיים בארגונים רבים מהווה צוואר בקבוק בתהליך הגיוס", אמר מימון לאתר דה מרקר. 61% מקורות החיים הנשלחים לארגונים אינם רלוונטיים או שנשלחו פעמיים – מה שמצביע על בזבוז רב של אנרגיה ארגונית בסינון קורות חיים שאינם רלוונטיים".

בנוסף, נבדקו הסיכויים של מועמד שהגיע לשלב המשמעותי הראשון בתהליך הגיוס – כמו למשל, ראיון טלפוני או ראיון פנים אל פנים ראשוני – להגיע להצעת עבודה. לפי הנתונים, הסיכוי הממוצע של מועמד בהיי-טק שהתחיל תהליך גיוס משמעותי לקבל הצעת עבודה הגיע ב-2011 ל-14%. מקור הגיוס "חבר מביא חבר" הציג את הסיכוי הגבוה ביותר – 25%.

בניתוח המקיף נבחן גם הסיכוי לעבור כל אחד מאירועי האבחון בתהליכי הגיוס. בממוצע, הסיכוי של מועמד לעבוד בהצלחה ראיון טלפוני הוא 82%, הסיכוי לעבור ראיון מקצועי הוא 45%, והסיכוי לעבור ראיון התנהגותי – 67%.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה