האם יש עוד צורך במכתב מקדים לקורות חיים?

האם יש עוד צורך במכתב מקדים לקורות חיים?

על פי סקר חדש שנערך בארה"ב, עולה כי מכתבים מקדימים עדיין לא יצאו לגמרי מכלל שימוש ויש לך הסבר

שיתוף

אנשים רבים, וביניהם כמובן מועמדים מצד אחד ומגייסים מהצד השני, חושבים שתם עידן המכתב המקדים וזאת, בין היתר, כי תם העידן של שליחת קורות חיים באופן מסורתי. אלו סבורים כי בעידן הגיוס ברשתות חברתיות, ראיונות וידיאו, ציידי ראשים הפועלים בנישות שונות ועוד, שיטות גיוס 'לא קונבנציונאליות', מכתבי הקדמה לטופס קורות החיים נראה אפוא לא רלוונטי.

אולם מתוך הסקר, שנערך על ידי Office Team עולה כי 91% מהמנהלים במשק חושבים שמכתבי פתיחה הם בעלי ערך לתהליך הגיוס ו-79% מציינים שהם עדיין מקבלים מכתבים מקדימים בצירוף לקורות החיים.

על פי הסקר בו השתתפו למעלה מ-1,000 נשאלים (העובדים בחברות המעסיקות למעלה מ-20 עובדים), נשאלו המרואיינים עד כמה חשובים מכתבי הפתיחה בתהליך גיוס עובדים לחברתם: 21% ציינו שמכתבי הפתיחה הם בעלי ערך רב, 70% ציינו שיש להם ערך ורק 9% ציינו שאין לכך כל ערך.

בנוסף, נשאלו המרואיינים כמה שכיח היום לקבל קורות חיים עם מכתב מקדים ועל כך: 21% השיבו שהתופעה שכיחה מאוד, 58% השיבו שהיא שכיחה ו-16% השיבו שהיא כבר איננה שכיחה.

רוברט הוסקינגס, מנהל בכיר בחברת Office Team, אמר: "על אף השינויים בפורמטים לשליחת קורות חיים והמגמה של הגשת קורות חיים אונליין ולא באמצעות פקס או דואר, מכתבי הקדמה מסורתיים הם עדיין רלוונטיים. מכתבים אלו מהווים עבור המועמד הזדמנות ליצור רושם ראשוני חיובי, זו הזדמנות להסביר דברים שלא ניתן להעביר בפורמט הסטנדרטי של קורות חיים כמו – מה הם מחפשים במשרה הבאה, מדוע עברו מקומות עבודה או החליפו קריירה, באיזו סביבת עבודה הם שואפים להשתלב ועוד. לכל אלו יש ערך עבור המגייסים."

הוסקינגס אף הוסיף וציין כי: "באמצעות אותם מכתבי פתיחה מועמדים יכולים להשיג יתרון משמעותי אם הם מנצלים את הפורמט בחוכמה שכן זה כלי מצוין לשכנה את המגייסים שהם ראויים יותר משאר המועמדים. באמצעות מכתב פתיחה יכול המועמד להראות למגייסים שהוא חכם, רהוט, שאפתן ועוד תכונות אלו ואחרות שקשה יותר להציג בטופס קורות החיים הסטנדרטי."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה