הדבר הבא בראיונות: למחשב את ראיונות העבודה

הדבר הבא בראיונות: למחשב את ראיונות העבודה

ככל שהעידן הנוכחי הופך להיות ממוחשב ואנליטי יותר, כך גם ראיונות העבודה, ניהולם וניתוחם הופכים להיות ממוחשבים ומדויקים יותר

שיתוף

ראיונות עבודה ממוחשבים

כיום נעשה שימוש בתכנות לניהול מועמדים, בכלים אנליטיים לחיזוי תפקוד על פי תשובות לשאלות, ובכלים לניתוח והשוואות בין תשובות מועמדים.

להלן כמה אפשרויות מתקדמות שונות שמאפשרים הכלים הטכנולוגיים המתקדמים הללו:

ניהול אופקי של תשובות המועמדים

במטרה ליצור השוואה בין איכות התשובות של המועמדים השונים, יש לבצע השוואה אופקית על פני מאגרי מועמדים.
לדוגמה, אם אתה מתראיין 5 מועמדים למשרת מנהל, אחת משאלות הראיון תהיה למשל: "כמנהל, באילו סוגים של תכניות תמריצים ותגמולים השתמשת על מנת לשפר את ביצועי העובדים?"

אסוף את כל חמשת התשובות של המועמדים שלך לשאלה הזו וערוך ביניהם השוואה בתכנה כגון אקסל שיודעת למיין תשובות. לאחר שתסמן לעצמך בסדר יורד את התשובות מהטובה ביותר לפחות טובה וכן הלאה, עבור לנתח את התשובות לשאלות הזהות הנוספות. כך בסופו של דבר תהיה לך רשימה של תשובות מצטיינות בהתאם למועמדים שראיינת.

מודל ניתוח נתונים לתגובות מועמדים

כלי ניתוח נתונים חדשניים למשאבי אנוש, מאפשרים לקבוע את המתאם בין תשובה מסוימת ובין התחזית לעתיד של הצלחת המועמד בתפקידו. הכלים הללו מאפשרים לכם לחזות את תפקודו העתידי של המועמד בעבודה בפועל, בהתאם לתשובותיו בראיון העבודה. אם לדוגמה המועמד השיב לשאלה "מה היו הצלחותיך המרשימות בפרויקטים אותם ניהלת".. בהתאם לתשובה של המועמד המערכת תדע לזהות ולהעריך מה תהיה הצלחתו בפרויקטים עתידיים בתחום.

ניתוח נתונים משאבי אנוש

מבחנים ממוחשבים למועמדים

מבחנים ממוחשבים בהתאם לתחום התפקיד שהמועמד יצטרך למלא, יכולים לסנן עבורכם את המצטיינים בתחומם על פי ההצלחה במבחן. ככל שהציון יהיה גבוה יותר בהתאם לתחום, כך הסיכוי שהמועמד יצטיין גם בעבודה בפועל, הולך וגדל. המבחנים לרב מורכבים משאלות לוגיקה, שאלות ניסיון וידע ובוחנות את תשובותיהם של המועמדים כשלאחר מכן מתקבלים ציונים בהתאם לכל קטגוריה.

רישום מידע על מועמדים

תכנות רבות כיום מאפשרות לנהל את תהליכי ראיונות העבודה בהתאם למועמדים השונים. התוכנות מאפשרות לרשום את המידע לגביי המועמדים, תוצאות המבחנים שלהם, מידת התאמתם לתפקיד, התרשמות המראיינים מהם, וכד'. שימוש בתוכנות אלו מאפשר ניהול יעיל את תהליכי ראיונות העבודה ושיתוף מידע עם מראיינים נוספים בתוך הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה