גידול של 92% במספר העובדים של שרן רפואה עד הבית

גידול של 92% במספר העובדים של שרן רפואה עד הבית

שגית שור כהן, מנהלת משאבי האנוש בשרן רפואה עד הבית: "נכון להיום יש כ-100 משרות פנויות במטה, במוקדים ובשטח, ואנחנו מקווים לאייש אותן בתקופה הקרובה"

שיתוף

מתחילת 2020 חל גידול של כ-92 אחוזים במספר העובדים של שרן רפואה עד הבית, העוסקת במתן שירותי רפואה ואשפוז ביתי.

במהלך התקופה הקרובה מתכוונת החברה לגייס כ-100 עובדים נוספים, למשרות פנויות הקיימות בה כיום. המשמעות היא שמצבת העובדים של שרן רפואה עד הבית צפויה לגדול בכ-135 אחוזים בתוך כשלוש שנים.

בתקופת הקורונה חל גידול בביקוש לקבלת שירותי רפואה עד הבית, בין אם מהחשש להידבקות בקורונה ובין אם כתוצאה מעלייה נוספת בצפיפות בבתי החולים.

בעקבות השינוי שחל אצל אנשים רבים, וכתוצאה מהרחבת השירות על ידי קופות החולים, הנעזרות בשירותי הרפואה עד הבית, חל גידול משמעותי במספר עובדי החברה.

בתחילת שנת 2020 עמדה מצבת כוח האדם בשרן רפואה עד הבית על 231 איש, ואילו בתחילת שנת 2022 העסיקה החברה כבר 443 עובדים.

המשמעות היא שעד תחילת 2022, החברה כמעט הכפילה את מספר עובדיה בכל הארץ במגוון תפקידים: רופאים, אחיות, נציגי שירות, מכירות, שיווק ועוד. 

רוב המשרות הן תוצאה של גידול והתקשרויות חדשות של החברה כספקית שירותי רפואה עד הבית.

כך למשל, מרחיבה שרן את שירותי המעבדה עד הבית באזור ירושלים עבור מכבי שירותי בריאות. כמו כן, החברה מרחיבה את שירות האשפוז הפסיכיאטרי בבית, לכל אזור הדרום, עבור מבוטחי קופת חולים מאוחדת.

"בשרן רפואה עד הבית יש נכון להיום כ-100 משרות פנויות במטה, במוקדים ובשטח, ואנחנו מקווים לאייש אותן במהלך התקופה הקרובה", אומרת שגית שור כהן, מנהלת משאבי האנוש בשרן רפואה עד הבית.

מהן שיטות הגיוס המועדפות על שרן רפואה עד הבית?

"מקור הגיוס המוצלח ביותר שלנו הוא ללא ספק שיטת 'חבר מביא חבר'. העובדים שלנו הם כוח. כאשר מועמד מגיע דרכם, הוא כבר מכיר את החברה ואת הפעילות שלה.

"פעמים רבות, המועמד כבר הספיק לשמוע מחבריו על התפקיד וכתוצאה מכך הוא מגיע מוכן יותר לריאיון העבודה, לתהליך הגיוס ולאחר מכן גם לעבודה עצמה.

"בנוסף למקור זה, צוות הגיוס נעזר הרבה ברשתות החברתיות השונות לצורך איתור מועמדים.

"בלינקדאין אמנם קשה יותר לאתר את אנשי הצוותים הרפואיים והפרא-רפואיים, משום שהם נמצאים רק בחלקם ברשת זו.

"לעומת זאת, בפייסבוק ובאינסטגרם קל יותר לאתר מועמדים רלוונטיים, ליצור אתם קשר ראשוני ולחתור לתחילתו של תהליך הגיוס".

 האם המחסור בעובדים טובים בענף שירותי הרפואה מורגש יותר או פחות – כיום ובמהלך השנה האחרונה?

"כלל הציבור מבין שהיום הכול עובר לבית, כולל הרפואה. הבנה זו מקלה עלינו במידה מסוימת, ועוזרת במשיכת מועמדים טובים ומקצועיים שרוצים להוביל את השינוי.

"לאור העומסים הכבדים שיש על צוותי הרפואה בבתי החולים, הם מבינים יותר ויותר שכדאי להם לעשות את השינוי ולעבור לעולם טיפולי הבית.

"מגמות אלה עוזרות לנו מאוד בגיוס של מועמדים טובים שרוצים להצטרף לשורותינו".

איפה נמצא הקושי העיקרי בנושא גיוס עובדים חדשים?

"עיקר הקושי שלנו כיום הוא בגיוס עובדים למוקדי החברה. במרבית המקרים מדובר על מועמדים בני דור ה-Z, שכיום הדרישות שלהם מהמעסיקים גבוהות יותר, הראייה שלהם את הדברים היא שונה, היציבות במקום עבודה נמוכה יותר וכו'.

"מעבר לכך, כיום יש תחרות רבה בשוק העבודה על עובדי מוקד טובים. זו ממש מלחמה יומיומית. בסופו של דבר אנחנו לא מתפשרים גם פה. כל אחד ואחת מנציגי המוקדים שלנו מביאים אתם כישורים ויכולות גבוהות מאוד".

 מהם האתגרים הגדולים ביותר בגיוס של אחוז גבוה כל כך של מועמדים?

"כארגון רפואי שעובד עם כל קופות החולים, אנחנו מוצאים את עצמנו הרבה פעמים נתונים ללחצי הקופה, לדרישות שלה ולהתאמה לנהליה.

"כמו כן, הנחיות משרד הבריאות משתנות גם הן בהתאם למצב הקורונה בארץ, מה שלפעמים מעכב ומסרבל את תהליכי גיוס.

"קצב הגידול המהיר מוביל הרבה פעמים למצב בו נפתח תקן נוסף באזור מסוים, עוד לפני שהושלם הגיוס הקודם.

"השטח גדל ומתרחב משעה לשעה, וזה דורש מצוות הגיוס התאמה לקצב עבודה מהיר, יצירתיות בלתי נגמרת וניהול תהליכי גיוס זריזים, כל זאת מבלי להתפשר על איכות המועמדים".

חברת שרן רפואה עד הבית נוסדה בשנת 2004 על ידי ד"ר איב ביטון ואיילת ביטון. החברה מעניקה מגוון שירותי רפואה עד הבית בפריסה ארצית: אשפוז בית אקוטי ופסיכיאטרי, הוספיס בית, שירותי מעבדה עד הבית ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה