תל אביב עובדת יותר שעות מניו יורק, מלונדון ומפריז

תל אביב עובדת יותר שעות מניו יורק, מלונדון ומפריז

סקר שנערך על ידי בנק UBS מלמד כי התל אביבים עובדים בממוצע כ-170 שעות בשבוע, בעוד בפריז עובדים רק כ-134 שעות

שיתוף
זמן ועבודה Photo by sheelamohan

בתל אביב עובדים יותר שעות מאשר בניו יורק, בלונדון ובפריז – כך עולה מתוצאות סקר שנערך על ידי בנק ההשקעות UBS. ממוצע שעות העבודה בחודש בתל אביב הנו 169.8 שעות, בעוד בניו יורק הוא עומד על 153.9, בלונדון על 145 שעות ובפריז על 133.7 שעות.

שעון Photo by stockimagesבשנחאי ובאיסטנבול נרשם ממוצע שעות עבודה דומה לזה שבישראל, ואילו הונג קונג מובילה את הרשימה עם שיא של 217.2 שעות עבודה חודשיות.

אחת הסיבות לפערים העצומים היא ככל הנראה ימי החופשה, שכן בהונג קונג ניתנים 17 ימי חופשה בתשלום בכל שנה, בעוד בברלין חוגגים עם 29 ימי חופשה שנתיים, ובניו יורק מעניקים לעובדים 27 ימי חופשה בתשלום.

בישראל, לעומת זאת, ימי החופשה עומדים על 14 יום בעד כל אחת מ-4 השנים הראשונות, עולים ל-16 ימים בעד השנה החמישית, ל-18 יום בעד השנה השישית, ל-21 יום בשנה השביעית לעבודה, ובעד השנה השמינית ואילך זכאי העובד ליום נוסף לכל שנת עבודה עד לחופשה של 28 יום. החוק קובע את הזכאות בימים קלנדריים, ולכן בפועל ימי החופשה בשנים הראשונות עבור עובד במשרה מלאה עומדים על 10. 

לאחרונה פורסם מחקר ממנו עולה כי שעות עבודה ממושכות מעלות את הסיכון למחלות לב ולשבץ מוחי, והחוקרים העלו את ההשערה לפיה עובדים אלה נוטים לצריכת אלכוהול מוגברת, לעישון, להיעדר פעילות גופנית ולתזונה לקויה.

סקר שנערך לאחרונה בקרב 1,000 עובדים מלמד כי 70% מהם רואים בסגנון עבודה גמיש המאפשר איזון טוב יותר בין עבודה לבית כהטבה הכדאית והחשובה ביותר במקום העבודה.

כיום רבים מהמעסיקים רואים את שעות העבודה המרובות כחזות הכל, במיוחד בענף ההייטק, ועובד טוב הוא עובד שמבלה את מרבית שעות היממה במשרד. בעידן של ביטחון תעסוקתי רופף עובדים בוחרים לעתים לוותר אף על ימי החופשה הניתנים להם בתשלום מחשש למעמדם בחברה.

יום עיון למנהלים בנושא בניית תכניות עבודה שיתקיים ב-22 באוקטובר בכפר המכביה ידון בהרחבה בנושא מימוש אסטרטגיה ותכניות עבודה.

 

שבוע בחיי שכיר בטוקיו

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה