בלוז אחרי החגים: איך להחזיר לעובדים את המורל

בלוז אחרי החגים: איך להחזיר לעובדים את המורל

עובדים שיצאו לחופש ארוך כמו בחג הסוכות, לעתים חוזרים לעבודה ו"שוכחים" את המורל בבית

שיתוף
ירידה במורל

ירידה במורל

לא פשוט לחזור לעבודה לאחר חופשה ארוכה, במיוחד אם נסעתם לנופש בחו"ל, התפנקתם בבית מלון והתנסיתם בחוויות מרגשות, החזרה לשגרה ולעבודה יכולה להרגיש בהתחלה כמו התנפצות של חלום מתוק.
לכן, חשוב מאוד להשיב לעובדים את האנרגיה לעבודה ולהעלות את המורל בחזרה.

למורל נמוך יש השפעה שלילית על תרבות החברה. הוא מביא לירידה בשיתוף פעולה בין חברי הצוות, ומשפיע על הדרך שבה מטופלים הלקוחות ומבוצעים הפרויקטים.

מנהיגים לעתים קרובות יחפשו תיקון מהיר לכך, אבל זה לא כל כך פשוט.

מורל ירוד של עובדים יכול להיות קשור לחזרה מחופשה ארוכה אך לא רק. בדר"כ מורל נמוך קשור לניהול ולהשפעת המנהיגים על העובדים.

לדרך בה מנהיגים יוצרים ומיישמים את העמדות שלהן יש השפעה עצומה על מורל העובדים, כאשר סביבה מורלית גבוהה בנויה על אמון, כבוד, הכרה, ואוטונומיה.

לכל עובד יש את הפוטנציאל לעשות דברים מדהימים, אבל לעתים קרובות הם "נבלמים" מכמה סיבות:

חוסר אמון וכבוד. כאשר המנהל לא סומך על העובדים שלו, אינו מאציל סמכויות ומבצע דברים רבים בעצמו במקומם. הם מרגישים שקוצצים את כנפיהם ולא מאפשרים להם לצמוח.

חוסר צמיחה. זה נכון הן ברמה האישית והן ברמה העסקית. אם העסק לא גדל ואין תנועה או פעולה, העובדים יכולים להיות משועממים וחסרי מורל.

חוסר בהירות. כאשר העובדים לא יודעים בדיוק מה צפוי מהם, או שציפיות אלו אינן ברורות, זה מוביל ללחץ מיותר ועובדים יאבדו מורל.

לכן חשוב להגדיר מטרות ברורות עם כל חבר בצוות שלך ולקיים שיחות חודשיות אחד על אחד כדרך לבדוק אם יש בעיות בהירות.

שינוי מנהיגות. עם כל סוג של שינוי קשה להתמודד. אם היה לאחרונה מיזוג או טלטול בחברה ברמת המנהיגות הבכירה, הדבר יכול בקלות לזעזע את הביטחון ולהוריד את המורל. התרבות צפויה להשתנות, והמורל יכול לספוג מכה.

ניהול השינוי הוא אחד הדברים הקשים ביותר שארגון יצטרך לעבור, לכן חשוב לשמור על המורל בכל שינוי משמעותי.
סוגיות מנהיגות. לעתים קרובות יותר, בעיות מנהיגות הן אחת הסיבות הגדולות למורל נמוך.

מנהיגים צריכים להבין כיצד התנהגותם משפיעה על הקבוצה. זה קשה למנהלי הקו הקדמי, כי הם תקועים בין הצוות שלהם לבין המנהיגים הבכירים, אבל המורל הנמוך יכול להיות בעל השפעה דרמטית על הצוות שלך, ולכן זה חשוב להביא את הנושא עד לרמת ההנהגה הבכירה.

איך להתמודד עם מורל נמוך של עובדים?

למרבה המזל, ניתן להעלות מורל נמוך, זה פשוט לוקח זמן ומאמץ, מודעות ומחויבות.

להלן מספר דרכים להעלאת מורל העובדים:

תרגול שקיפות

אחד הדברים הגרועים ביותר שאתה יכול לעשות כאשר המורל נמוך הוא להעמיד פנים שהוא לא. לעתים, הרבה יותר פשוט לטאטא בעיות מתחת לשטיח, או לנסות "להגן" על העובדים שלך מפני חדשות רעות שאתה עשוי לקבל מלמעלה, אבל אתה תהיה הרבה יותר טוב עבורם אם תהיה 'שקוף'. העובדים יכבד את הכנות, הם יביעו בך אמון ותוכלו לעבוד יחד כדי לטפל בבעיית המורל.

הכרה

כאשר המורל הוא נמוך, חשוב להתמקד בחיובי ולהכיר בעבודה הטובה. חוסר הכרה הוא הסיבה המרכזית למורל נמוך, לכן זה האינטרס שלך להתמקד קצת יותר בעובדים ולהכיר במאמציהם, במיוחד בזמנים קשים. העובדים צריכים להרגיש מוכרים ומוערכים.

אינטליגנציה רגשית. אינטליגנציה רגשית היא כלי ההתמודדות מספר אחד עם מורל נמוך וחוסר אנרגיה של העובדים. עם חזרתם מהחופשה, נסו ליצור שיח חברי יותר ולחזור לעבודה בהדרגה. שווה לערוך ארוחת בוקר משותפת בחברה או אירוע נחמד שיגבש את העובדים וייתן להם מקום לספר על חוויות החופשה, כך שלא יהיה ניתוק חד מידי מהחופש ומעבר ישיר מידי לשגרה.

הגדרת מטרות

הגדרת מטרות לתקופה הקרובה תדחוף את הצוות שלך קדימה ותניע אותם לפעולה. ספקו להם מטרות מעוררות השראה ואנרגיה, למשל מוצר חדש שאתם מתכננים לפתח שעשוי לפרוץ את השוק, או שירות חדש שיספק להם דרייב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה