בואו נדבר על כישרונות

בואו נדבר על כישרונות

רמונה טובלר, סמנכ"לית משאבי אנוש בתאגיד הביטוח הבינלאומי Aviva, מציגה את היתרונות של מערכת ה-Talent Management, בריאיון למגזין HR Reporter

שיתוף
תרבות ארגונית

רמונה טובלר, סמנכ"לית משאבי אנוש בתאגיד הביטוח הבינלאומי Aviva, מציגה את היתרונות של מערכת ה-Talent Management, בריאיון למגזין משאבי אנוש הקנדי HR Reporter.


משאבי אנוש
משאבי אנוש

מהי תרומתה של טכנולוגיית משאבי אנוש ובפרט של מערכת ניהול הכישרונות Talent Management לארגון?
עבורנו, המערכת לניהול כישרונות היא בעצם כלי תקשור שאנחנו מכנים Talent Talk. כך למעשה, כל השיח המקצועי בארגון נשען על המערכת. כשאני אומרת השיח המקצועי אני מתייחסת כמובן להערכות עובדים, קידום עובדים, תגמול עובדים, ניוד, שימור, פיתוח מקצועי וכל היבט אחר שנוגע לקריירה של העובדים בארגון.
 

איך זה עובד בפועל?
כאשר מנהל קובע שיחה עם עובד שלו הוא יגיע מוכן עם החומר שעליו הוא רצה לעבור וכך גם העובד. הם ישבו ויבחנו ביחד את הסוגיות שעל הפרק כמו: איך העובד התקדם השנה, לאן פניו מועדות מבחינת מקצועית, מה חסר לו מבחינת ידע והסמכה כדי להתקדם ועוד. העובד והמנהל ישוו בין התשובות / הטיעונים שכל אחד העלה כדי לראות האם קיים פער והיכן הוא קיים. בהמשך, המנהל ינהל שיחה עם אחד המנהלים הבכירים או עם מנהל בדרגה שלו, כדי לקבל חוות דעת מקצועית נוספת, מבוססת על ידע וניסיון שלהם בארגון. כמו כן, הוא יוכל להשוות את הנתונים של אותו עובד לנתונים שקיימים במערכת על כלל העובדים בארגון (המהווה מעין benchmark) ולעת היכן העובד נמצא ביחס לעובדים אחרים בארגון ברמת המקרו.

לאחר מכן, המנהל יחזור לעובד עם הנתונים שבידיו והם ימשיכו לנהל את השיחה לכיוונים יישומיים יותר, במטרה לקבוע את העתיד הקרוב ו/או הרחוק של העובד בארגון.

כיצד עוזרת מערכת ה- Talent Management לבניית מסלולי קריירה בארגון?
המערכת משרתת הן את העובד והן את הארגון. על פיה אפשר ללמוד אילו כישורים קיימים אצל עובדים בארגון בסניפים השונים ואפילו באותו סניף כך שבמקרה שחסר לנו כישרון מסוים, אנחנו יכולים קודם כל לנייד אחד משלנו. דבר שני, הארגון יכול להעריך אלו כישורים חסרים, ברמת הידע והכלים, כך שניתן יהיה לפתח את הידע הזה מבית כלומר לפתח הדרכות והכשרות לעובדים. את העובדים זה משרת כי כל עוד הכישורים והיכולות שלהם מתועדים במערכת, וזו זמינה למנהלים לכל אורך הארגון, יש להם סיכוי 'לבלוט' כאשר יחפשו עובד בעל הכישורים שלהם. זה מעצים את הסיכוי שלהם לצמוח מקצועית בתוך הארגון.
 

מדוע אתם קוראים לתוכנית ניהול כישרונות Talent Talk?
כי זו מערכת שמלווה אותנו לאורך כל השיח עם העובדים ועל העובדים בארגון. מערכת ניהול הכישרונות היא המרכז שסביבו אנחנו מנהלים את ההון האנושי, החל משיחות עם עובדים ועל עובדים ועד לדרך שבה אנחנו מעריכים עובדים, מתגמלים, מקדמים, מניידים, משמרים, מפתחים מקצועית ובכלל מנצלים את הכישורים שלהם לטובת הארגון. אנחנו משתמשים במונחים מתוך המערכת והמערכת היא זו שמנחה אותנו בשיחה כך שזה בעצם Talent Talk.
 

מה צריך לעשות כדי למקסם את היכולות של המערכת?
ראשית כל זה צריך להיות שיח בכל החברה. צריך שכולם ידברו באותה שפה ובאותם מונחים לאורך ולרוחב הארגון. שנית, כדי שמנהלים ישתמשו במערכת ככלי עבודה בסיסי, הוא חייב להיות פשוט ללמידה, הגיוני וקל מאוד לתפעול.

בחברת הביטוח Aviva מועסקים כ-36,000 עובדים בסניפים באירופה ובצפון אמריקה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה