תביעת עובד: פוטרתי כי הודעתי שאני יוצא לחופשת לידה

תביעת עובד: פוטרתי כי הודעתי שאני יוצא לחופשת לידה

עובד תבע את מעסיקו בטענה כי פוטר לאחר שהודיע שיוצא לחופשת לידה. במשפט התברר פוטר לאחר שנהג באופן קבוע לפגוע בעובדות האחרות

שיתוף
פיטורין

פיטורין

עובד שהועסק בתפקיד פקידותי בסוכנות הביטוח הילית, תבע את מקום עבודתו לאחר שפוטר, לטענתו מספר ימים לאחר שהודיע למנהלת שלו כי הוא מבקש לנצל את זכותו לצאת לחופשת לידה. לטענתו, מדובר באפליה מחמת מין, וכמו כן עליו לקבל פיצוי בגין פיטורים ללא שימוע, ובגין חוסר השתכרות בחודשים הבאים. סה"כ תבע תשלום פיצוי של 50,000 שקלים.

במשפט טענו נציגי סוכנות הביטוח להגנתם, כי העובד פוטר בעקבות אי שביעות רצון מעבודתו וגם בשל היחס המזלזל והפוגעני שהוא מפגין כלפי העובדות האחרות במקום. כראיה, הוצג בפני השופטת "שיר" שכתב העובד הכולל תכנים פוגעניים כלפי אחת העובדות.

בעקבות התנהגות זו זומן התובע לשיחת בירור ואזהרה עם סמנכ"לית החברה מספר חודשים לפני כן, אולם התנהגותו לא השתנתה. בהמשך זומן שוב לשיחת שימוע, הפעם עם המנכ"ל. לאחר שהעובד המשיך להתנהג כך ואף לא שיפר את עבודתו, הוחלט לפטרו. החברה טענה כי הטענה כי העובד פוטר בעקבות בקשתו לצאת לחופשת לידה הנה מופרכת לחלוטין. למשפט צורפו עדויות רבות מטעם המשרד על התנהגותו של העובד.

השופטת חופית גרשון יזרעאלי קיבלה את טענות המשרד, לאחר שנציגי הנתבעת השיבו באופן עינייני ובכנות. היא פסקה כי העובד השתמש לרעה בחוקי השוויון. יחד עם זאת, פסקה השופטת כי על המעסיק לשם לעובד פיצויים בשל הליך פיטורים שאינו תקין: העובד לא זומן מראש לשיחת השימוע, כך שהוא לא ידע שמדובר בתהליך שימוע ולא היתה בידו אפשרות להתכונן לשיחה ו/או לפנות לקבלת סיוע משפטי. הליך השימוע לא כלל את תגובתו של העובד, ולא ברור אם ניתנה לו הזדמנות להגיב, מה גם שבמכתב הפיטורים לא צוין תאריך קיום השימוע.

מאחר שהיה ברור כי ההנהלה אינה מרוצה מהעובד, וכי קוימו עמו שיחות בירור ואזהרה בעבר שלא שינו דבר, השופטת לא ראתה בדברים אלה כפגמים חמורים.

על כן פסקה השופטת על החברה לשלם לעובד פיצוי נמוך בשיעור של שתי משכורות – סך של 11,600 שקלים. עוד אמרה כי עובדים זכאים לצאת לחופשת לידה במקום בנות זוגן, אולם במקרה זה העובד עשה שימוש לרעה בחוק שיוויון ההזדמנויות.
השופטת ביקשה להזכיר למעסיקים שעם זאת חלה עליהם חובה לערוך הליך פיטורים כדין.

כנס דיני עבודה במסגרת הפנינג משאבי אנוש – ב-15.9.14. לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה