כנס דיני עבודה 2019

680 ש"ח + מע"מ לנרשמים ביולי
780 ש"ח + מע"מ לנרשמים באוגוסט

880 ש"ח + מע"מ לנרשמים בספטמבר

נושא דיני העבודה הינו נושא רחב ומורכב, המהווה חלק אינטגרלי משגרת יומו של כל מנהל משאבי אנוש, הן בסקטור הפרטי, והן בסקטור הציבורי. נושא זה בא לידי ביטוי לא רק במקרים המגיעים לכדי התדיינות משפטית, אלא בצורך להקפיד על שגרת עבודה מתמדת הלוקחת בחשבון את ההשלכות המשפטיות, הן ברמת החקיקה, והן ברמת הפסיקה.

נושא דיני העבודה, לא רק שהינו מורכב ורחב, אלא שהינו גם נושא דינמי, עקב עדכוני החקיקה הרבים, ומעבר לכך הפסיקה, שמתעדכנת כמעט על בסיס יומי.

על מנת להציג לקהל מנהלי משאבי האנוש בישראל, את הנושאים החשובים ביותר בתחום זה, וכן את העדכונים האחרונים, אנו שמחים להזמין אתכם לכנס דיני עבודה השנתי 2019.

קהל היעד של הכנס: מנהלי וסמנכ"לי משאבי אנוש, מנהלי גיוס, מנהלי הדרכה, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות, עצמאים המעסיקים עובדים.

הכנס ייערך בכפר המכבייה, ב-15 בספטמבר 2019, בשעות 8:00 עד 16:00, ויכלול כיבוד בוקר עשיר וארוחת צהרים מלאה, בחדר האוכל של מלון כפר המכביה.

בכנס ירצו עורכי דין מהשורה הראשונה בארץ, וכן מרצים מהאקדמיה.

בין הנושאים החשובים שיועברו בכנס:

  • חובת ההשתדלות.
  • מניעת הטרדה מינית במקום העבודה – מה חדש?
  • היבטים משפטיים של עבודה מהבית.
  • סוגי העסקה, יחסי עובד מעסיק, והסכמי עבודה אישיים וקיבוציים.
  • דיני עבודה בעולם הדיגיטלי.
  • חידושים בשעות עבודה ומנוחה.
  • פיטורי עובדים.
  • הסדרים פנסיוניים, התפתחויות בנושא אחריות המעסיק.
  • שוויון בגיוס ובהעסקה.

לו"ז כנס דיני עבודה 2019

09:10 – 09:00

יורם שולטהייס

דברי פתיחה וסדר יום

יורם שולטהייס

09:45 – 09:10

עו"ד הדס פריזמנט

על חובת ההשתדלות

עו"ד הדס פריזמנט

לאחרונה, החלו בתי הדין לעבודה להרחיב את חובת המעסיק בעת פיטורי עובד, כך שמעבר לקיום שימוע, נדרש המעסיק גם להוכיח שקיים את "חובת ההשתדלות"- החובה לנסות לשלב את העובד בתפקיד חלופי במקום לפטרו. בהרצאה נדון במשמעותה של חובת ההשתדלות וההשלכות של אי קיומה, בתחולת החובה גם במקרים של פיטורים משמעתיים ועוד.   

עו"ד הדס פריזמנט הינה עורכת דין מומחית לדיני עבודה ובעלת התמחות מיוחדת בייצוג מעסיקים. לעו"ד פריזמנט נסיון רב בייצוג מעסיקים גדולים, חברות הייטק, תאגידים עירוניים ורשויות מקומיות. עו"ד פריזמנט מתמחה בליווי צמוד של מחלקות משאבי אנוש כמו גם בייצוג מעסיקים בבתי הדין לעבודה. 

10:25 – 09:45

אורלי גרבי

20 שנה לחוק למניעת הטרדה מינית – מה חדש?

עו"ד אורלי ג'רבי

המציאות מלמדת כי רבים מהמעסיקים התמודדו ו/או יתמודדו עם תלונות בנושא הטרדה מינית, התנכלות והתעמרות במקום העבודה, הן מצד עמיתים לעבודה, מנהלים ואף קבלנים ויועצים. בהרצאה חשובה זו נסקור את הפסיקה פורצת הדרך מהשנה החולפות בנושא פרסום החלטות, הרחבת המונח "נודע למעסיק" וכן הרחבת "התייחסות למיניותו של אדם" ועוד. כמו כן, ניתן בידיכם כלים פרקטיים חשובים בכל הנוגע למילוי חובות המעסיק ככלל, ובבדיקת תלונה, בפרט. כך נדון, מתי צריך לבדוק תלונה, איך מתמודדים עם תלונה שמערבת טריטוריות שונות ודגשים מיוחדים לטיפול בתלונה כנגד בכיר בחברה.

עו"ד אורלי ג'רבי –שותפה במשרד הרצוג פוקס נאמן עם ניסיון עשיר מעל ל-20 שנים, עומדת בראש מחלקת דיני עבודה ויחסי עבודה. עו"ד ג'רבי מתמחה בייצוג גופים וחברות בינלאומיים וישראלים, במגזר הציבורי והפרטי בדיני עבודה וביטחון סוציאלי.

11:00 – 10:20

עו"ד ליאור טומשין

זכויות עובדים בביטוח לאומי ובמס הכנסה

עו"ד ליאור טומשין

הרצאה מעשירה ופרקטית על כל מה שמגיע לעובדים בשל בעיות רפואיות, מה יוכר כפגיעה בעבודה, מה באמת אפשר לקבל מביטוח לאומי, איך אפשר לקבל פטור ממס הכנסה ואילו יתרונות יש בחסרונות.

עו"ד ליאור טומשין – בעליו של משרד עורכי הדין מרקמן את טומשין, ממחברי הספר "תאונות עבודה ומחלות מקצוע", כותב טור שבועי במוסף השבת של גלובס, מגיש תכנית רדיו שבועית "כבוד העו"ד", ברדיוס 100 FM, הופיע באופן קבוע בתכנית הטלויזיה "עושים שינוי" כמומחה רפואי בתחום נזקי גוף וביטוח לאומי, ומרצה בקורסי פרישה לגמלאות.

11:45 – 11:00

הפסקת קפה, כיבוד עשיר, וביקור בתערוכת ספקים

12:15 – 11:45

עו"ד רונן לפיד

"מיטיבים" – עוזרים למעסיק להרים כסף מהרצפה

עו"ד רונן לפיד

שירות מיטיבים ניתן ע״י חברת עורכי הדין רונן לפיד לחברות וארגונים גדולים המונים מאות של עובדים.

השירות מתרכז בהחזרת כספים למעסיק ששילם עבור עובדיו שנפגעו בתאונה ונעדרו מעבודתם.

תהליך זה אינו דורש מהמעסיק מאמץ או השקעה כספית מצד המעסיק, אך בהחלט פותח אפיק הכנסה נוסף לארגון.

עו״ד רונן לפיד – סא״ל במיל׳, מתמחה במשאבי אנוש. עוסק בדיני הנזיקין, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון.

12:45 – 12:15

עו"ד רם לנדא

קבלה לעבודה – לא מה שהיה

עו"ד רמי לנדא

הליכי קבלה לעבודה כוללים כיום שורה של כללים ומגבלות, שסטיה מהן עשויה להטיל על המעסיק חבויות משפטיות וכלכליות. ההרצאה תדון בין היתר בנושאים של אפליה אסורה מול אבחנה מותרת, דרכי פירסום המשרה, המותר והאסור בראיונות עבודה, ביצוע נכון של תהליך המיון וחובות המעסיק בכל הקשור לחתימת חוזה, קבלה לעבודה והשתלמות.

עו"ד רמי לנדא – שותף האחראי על מחלקת דיני העבודה במשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל. רמי, יחד עם חברי מחלקת דיני העבודה, מייצג מעסיקים – בינ"ל ומקומיים – במגוון רחב של נושאים הקשורים בתחום בהעסקה של עובדים ויועצים.

13:15 – 12:45

צבי גוטוטר

לא משולש ברמודה – על הדינמיקה שבין ההנהלה לעובדיו והועד

עו"ד צבי גוטוטר

מה הדרך הנכונה שעל מנהל משאבי אנוש לפעול מול ועד עובדים קיים, או ועד עובדים בהתארגנות. כיצד יש לפעול בסכסוך עבודה? כיצד להימנע מסכסוכי עבודה? כיצד נרתום את הועד לשיפור היחסים עם העובדים ולשיפור ביצועי הארגון?

עו"ד צבי גוטוטר, הינו ערוך דין לדיני עבודה, בעברו מנהל מפעל בתעשייה האווירית, ממלא מקום יו"ר ההסתדרות. כמרצה צבי מביא עימו ניסיון וידע, הן בפן של ההנהלה והמעסיקים, הן בפן העובדים והוועדים, והן בפן המשפטי.

14:15 – 13:15

ארוחת צהריים בחדר האוכל של מלון כפר המכביה

14:45 – 14:15

קובי חתן

דיני עבודה בגיוס

עו"ד קובי חתן

ההרצאה תדון בין היתר בנושאים של אפליה אסורה מול אבחנה מותרת, דרכי פרסום המשרה, המותר והאסור בראיונות עבודה, ביצוע נכון של תהליך המיון וחובות המעסיק בכל הקשור לחתימת חוזה, הסכם ההעסקה מול העובד, יחסי עובד מעביד קבלה לעבודה והשתלמות.

קובי חתן – עו"ד מומחה בדיני עבודה ומגשר, ומייצג לקוחות ישראליים וזרים כאחד. קובי מייעץ ללקוחותיו, מעסיקים ועובדים, באופן שוטף במגוון רחב של נושאים בתחום דיני העבודה, לרבות ייצוגם בבתי הדין לעבודה, מתן ייעוץ משפטי שוטף, ניהול משאים ומתנים, הכנת הסכמי עבודה ועוד. 

15:15 – 14:45

מוריה תם הרשושנים

נפרדנו כך: סוגיות חדשות ישנות בדיני פיטורים

עו"ד מוריה תם-הרשושנים

בתי הדין לעבודה ממשיכים לעצב את דיני הפיטורים בישראל. בהרצאה זו נסקור את הכללים העדכניים, תוך שימת דגש על סוגיות פרקטיות עמן מתמודדים מעסיקים באופן יומיומי, ובכלל זה: חידושים בעריכת שימוע "לפי הספר", סיום העסקה של אוכלוסיות מיוחדות (עובדים עם מוגבלות, עובדים בגיל "מבוגר" ועוד), האם קיימת חובה לאתר תפקיד חלופי טרם סיום העסקה, הכללים בקביעת פיצוי במקרה של פיטורים שלא כדין, האם ומתי ניתן לוותר על "הליך שימוע", הסכמי פרישה והסוגיה הכואבת של פיטורי צמצום.

עו"ד מוריה תם- הרשושנים – שותפה במחלקת דיני עבודה במשרד הרצוג, פוקס נאמן, מתמחה בייעוץ לחברות בינלאומיות וישראליות, מן המגזר הפרטי והציבורי, בתחום דיני העבודה ויחסי עבודה.

15:45 – 15:15

עודד ערמוני

היבטים משפטיים של עבודה מהבית

עו"ד עודד ערמוני

טכנולוגיות של עבודה מרחוק, בזבוז זמן בפקקים, רצון לאזן בין פנאי לעבודה, ההרגלים של "דור המסכים" – אלו ועוד הביאו בשנים האחרונות אל זירת יחסי העבודה הסדרים מגוונים של עבודה מהבית. איך מפקחים על שעות עבודה ומנוחה?; האם ניטור של מחשב העבודה כאשר הילדים משחקים בו, חוקי?; האם צריך לשלם על זמן הכנת מצגת בטיסה?; האם החלקה במטבח תחשב תאונת עבודה? עורך דין עודד ערמוני, אשר עוסק בתחום של דיני עבודה ומלווה מזה למעלה מעשרים שנה מעסיקים במגזרים שונים, יסקור היבטים משפטיים רלבנטיים.

עו"ד עודד ערמוני – עוסק מזה למעלה מ- 20 שנה בתחום של משפט העבודה. מלווה ומייצג מעסיקים ומועסקים. מופיע בבתי הדין לעבודה, מרצה וכותב בתחום.

16:45 – 15:45

דיון בשולחנות עגולים עם מרצי הכנס

680 ש"ח + מע"מ לנרשמים ביולי
780 ש"ח + מע"מ לנרשמים באוגוסט

880 ש"ח + מע"מ לנרשמים בספטמבר

הכנס ייערך בכפר המכביה – חנייה חינם במתחם.