איתור נשים לתפקידים בהייטק: מאתגר מאד אך אפשרי

איתור נשים לתפקידים בהייטק: מאתגר מאד אך אפשרי

עדי מורה, אינטל: "בשלב איתור המועמדות הבחנו בהבדלים המשמעותיים ביותר, הנובעים מהשוני העמוק בין הגורמים להנעה לפעולה בקרב נשים לעומת גברים, בנושא חיפוש עבודה"

שיתוף
עדי מורה

עדי מורה, אינטל

"במהלך 2017 ועד היום גייסה אינטל למפעל הייצור שלה יותר מ-1000 עובדים חדשים מהנדסים ומהנדסות, הנדסאים והנדסאיות", אומרת עדי מורה, מנהלת גיוס באינטל ישראל, לקראת הרצאתה בכנס קהילת הגיוס של HRus, שיתקיים ב-12 ביוני בכפר המכביה. בהרצאתה: גיוס נשים טכנולוגיות: לעשות את הבלתי אפשרי, היא תספר על האתגר העצום עימו מתמודד צוות הגיוס של אינטל, בכל הנוגע לעמידה ביעדי גיוס של נשים, כמו גם של אוכלוסיות מגוונות, כפי שהוגדרו על ידי הנהלת הארגון.

מהי הבעיה העיקרית בגיוס נשים בתחומי הטכנולוגיה בהם פועלת אינטל?

"הבעיה העיקרית היא, שאחוז הבוגרות בתחומים הטכנולוגיים בהם אנחנו פועלים הוא נמוך מאד. מנגד, התחרות בשוק מאד גבוהה. לפיכך, אנחנו מתמודדים עם עודף ביקוש מול היצע נמוך מדי".

במה שונה איתור, מיון וגיוס נשים מאיתור, מיון וגיוס גברים?

"קיימים הבדלים בכל שלב. אבל בשלב איתור המועמדות הבחנו בהבדלים המשמעותיים ביותר, הנובעים מהשוני העמוק בין הגורמים להנעה לפעולה בקרב נשים לעומת גברים, בנושא חיפוש עבודה. רק על ידי הבנת הגורמים הללו ניתן לתת מענה מדויק יותר בשלב האיתור.

"בהרצאה בכנס קהילת הגיוס אשתף בממצאים שלנו, ואיך הם השפיעו על קמפייני הגיוס ועל הפרקטיקות של איתור המועמדות שלנו, למרכז הייצור של אינטל".

מהו האתגר  בשלב המיון והגיוס?

"בשלב המיון והגיוס, האתגר הוא יותר מול המנהלים המגייסים: איך ניתן להימנע מהטיות לא מודעות unconscious biases)) בתהליך הראיונות, ואיך ניתן להשפיע על המנהלים והמנהלות בתהליך. בהרצאה אדבר על המחוייבות הניהולית לגיוס נשים וההשפעה שיש למחוייבות זו על התהליך".


תוכלו לקבל כלים נוספים וללמוד מה נעשה בארגונים מובילים בתחום גיוס העובדים בארגונים ופיתוח מקורות גיוס במסגרת כנס הגיוס שאנו עורכים. למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס ראו:

לו"ז ורישום לכנס הגיוס השנתי


מהי הגישה של אינטל בכל הקשור למגוון תעסוקתי, בפרט בכל הקשור לנשים?

"הגישה של אינטל היא שגיוון והכלה (diversity & inclusion) הינם קריטיים להצלחת הארגון. כחברה שמידי יום פותרת אין ספור בעיות מורכבות, מפתחת ומייצרת מוצרים, אנחנו מאמינים שככל שמגוון הדעות יהיה רחב יותר, ככל שהעובדים והעובדות ירגישו בנוח להציג פרספקטיבות שונות, כך הפתרונות יהיו יותר יצירתיים ויקדמו את החברה קדימה.

"כמו כן, ככל שיהיו יותר נשים (וזה נכון גם לגבי מגזרים נוספים) כך הן ירגישו טוב יותר במקום העבודה. האתגר הגדול של נשים בענף ההייטק טמון בכך שיש בדרך כלל אישה יחידה בצוות.

"אנחנו לקחנו על עצמנו את המשימה לדאוג לכך שיהיו יותר נשים בכל צוות. למשל, במפעל אינטל בקרית גת הצלחנו להגדיל את מספר ההנדסאיות העובדות במשמרות, פי ארבעה לעומת מספר ההנדסאיות שהיה קודם. התוצאה היא שינוי מהותי בחיי היום יום של ההנדסאיות, ויצירת קבוצת שייכות משמעותית ותומכת".

עדי מורה מוסיפה, כי "במפגש בכנס קהילת הגיוס שיתקיים ב-12 ביוני בכפר המכביה, אסקור את מהלכי הגיוסים שבוצעו באינטל, על מנת לעמוד ביעדים: החל בבניית צוות diversity, פעילות של recruitment marketing ענפה, סורסינג ממוקד, וניהול תהליך הגיוס בצורה שונה. כתוצאה מהמהלכים הללו גייסנו יותר מ-350 נשים טכנולגיות למפעל".

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

תגובה 1

השאר תגובה