שיתוף

טרם פרוץ משבר הקורונה, היוו בני דור המילניום את קבוצת הגיל הגדולה ביותר בכוח העבודה, ובה בעת נחשבו להכי פחות מחוברים לארגון.

בקרב בני דור ה-Y נראתה גם הסבירות הגבוהה ביותר לנטוש את מקום העבודה או כלל לא לעבוד כשכירים אלא כעצמאים.

הטבות כמו שיעורי יוגה במקום העבודה ותוכניות לשיפור הבריאות לא היוו עבורם גורם מספיק חזק כדי לגרום להם להשאר במקום העבודה.

במרץ 2020 פרץ משבר הקורונה ורובם המכריע של העובדים (מקרב אלה שלא יצאו לחל"ת) עברו לעבוד מהבית.

בשלב זה, כך עולה מסקר שנערך על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ,  כ-75% מהעובדים האמריקאים בני דור המילניום הפכו לפתע מאוד מחוברים לארגון – כמעט כפול מהממוצע הארצי שנה קודם לכן.

עוד עולה מהסקר, כי בני דור זה השיבו כי הם "מסכימים מאוד" עם העובדה שהמנהלים במקום העבודה שלהם מעדכנים אותם תדיר והם מרגישים טוב לעבוד עבור החברה שבה הם עובדים.

החוקרים של גאלופ מציינים, כי גל המחוברות הגבוהה לארגון שפרץ לפצע מושפע באופן ברור מכמה חוויות עובד מאוד ספציפיות, שהראשונה שבהן היא העבודה מרחוק (מהבית).

מסתבר שכ-41% מהעובדים בני דור המילניום שעובדים מהבית העידו על מחוברות גבוהה למקום העבודה לעומת כ-30 אחוזים מקרב אלה שעבדו במשרד (או באתר החברה) שהעידו על מחוברותם.

החוקרים הסיקו שהאפשרות לעבוד מהבית מהווה ללא ספק את המרכיב בעל ההשפעה הגדולה ביותר על מידת המחוברות של העובדים לארגון בו הם עובדים.

זאת ועוד, חלק מהעובדה שבני דור זה מרוצים מאוד מהאפשרות לעבוד מהבית, טמון בכך שבמהלך השנה האחרונה היתה להם הזדמנות להיות יותר עם בני משפחתם.

מתברר שעל אף כל הקיטורים על הקושי לעבוד בזמן שכל הילדים נמצאים בבית, על כך שאין מספיק מחשבים בבית, על בעיית הלימודים בזום כאשר ההורים צריכים לשמש גם כ'עוזרי הוראה', על אף כל זאת, רבים מבני דור המילניום היו מאוד מרוצים מהעובדה שניתן להם הרבה יותר זמן משפחה במהלך היום. הדבר מבטא את רצונם העז של בני דור זה לאיזון טוב יותר בין חיים אישיים לעבודה.

עוד עולה מהסקר של גאלופ, כי כ-75% מכלל בני דור המילניום מעוניינים שתהיה להם גמישות בעבודה באופן שיוכלו להמשיך לעבוד מהבית – גם לאחר תום המשבר.

עוד עולה מהמחקר, כי סיבה נוספת לכך שבני דור המילניום הפכו מחוברים לארגון הרבה יותר בעקבות משבר הקורונה היא שכ-56% מבני דור זה שעבדו מרחוק, וכ-51% מבני דור זה שעבדו באתר המעסיק אמרו כי הם "מסכימים מאוד" עם העובדה שהמעסיק הודיע להם על תוכנית פעולה ברורה בתגובה להשלכות המשבר על הארגון ודרכי הפעולה.

לדברי החוקרים, ממצא זה משקף את העובדה שיש 3 גורמים שהעובדים מאד זקוקים להם:

1 התחושה שהם יכולים לסמוך על המנהלים שלהם.

2 שהם רואים ביטוי מעשי לכך שהמנהלים שלהם מבינים לליבם.

3 ושהם יכולים למצוא יציבות ותקווה במקום שמעדכן אותם לגבי דרכי הפעולה המתוכננות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה