שיתוף

אחת מחוויות העובד המהותיות והחשובות ביותר, שיש לה משמעות רבה בקידום עובדים ולכן גם בכל הקשור לשימור עובדים, ולהגברת מחוברות העובדים לארגון, היא חווית הלמידה בארגון.  

עולם הלמידה עבר בשנה האחרונה שינויים מהותיים ביותר והציב אתגרים אסטרטגים חדשים בפני מנהלי משאבי האנוש בכלל, ובפני מדריכי הלמידה בפרט.

יתרה מכך, בעבר, היו אלה ספקי התכנים שתפקידם היה להציג בפני מנהל משאבי האנוש מספר גדול מאוד של מדריכים ומטמיעים.

בשנים האחרונות לעומת זאת, מי שמוביל את הנושא ומקבל החלטות לגבי יצרני התכנים הוא מנהל ההדרכה בארגון. הוא שותף מלא בהחלטות והוא למעשה היוזם של סוגי ההכשרה וההדרכה בארגון.

אחד הדברים המרכזיים שיש לקחת בחשבון הוא הקשר שבין הלמידה לבין תרבות ארגונית וחדשנות, ואיך ניתן באמצעות שתי אלה להגביר את מידת המחוברות של העובדים לארגון.

עובדים חשופים כיום לרשתות החברתיות לרבות ווטסאפ, וכן לערוצים רבים אחרים דוגמת יוטיוב. בעבר, כל אלה לא היו קיימים, וגם כשהחלו לצוץ על פני השטח, הם לא היו קיימים במתכונתם הקיימת כיום.

המשמעות היא שעובדים צורכים כיום למידה במגוון רחב של ערוצים, והם רוצים לצרוך את ערוצי הלמידה באופן מיידי.

אם כדי לעשות את העבודה היטב, העובד צריך לקבל גישה לתוכן מאוד מסוים שיאפשר לו לבצע את העבודה שלו בצורה הטובה ביותר, אין לו זמן לחכות שיפתח קורס ושיסתיים.

הוא זקוק למידע באותו רגע. העובד למעשה דורש מהארגון להנגיש לו את מה שהוא צריך, ורק את מה שהוא צריך, בזמן, במקום ובאמצעי שנוח לו.

המשמעות של השינוי המהפכני הזה במידת הנגישות של העובדים היא, שמנהל ההדרכה בארגון חייב להיות פרואקטיבי כל הזמן.

הוא לא יכול להרשות לעצמו לחכות שהעובדים יבקשו ממנו קורס כזה או אחר. הוא חייב להיות מסוגל לזהות את צרכי הלמידה של כל עובד, ולדעת איך לענות על הצרכים הללו באופן מיידי, כשהיוזמה מגיע ממנו.

המשמעות היא שכיום, עבודתו של מנהל ההדרכה היא זו שמאפשרת את השגת המטרות והיעדים של הארגון, משום שהוא אחראי על כישורי העובדים וביצועיהם.

ברגע שיש עובד שיש לו את כל סט הכישורים הנכון והמתאים, הוא גם יעשה את העבודה טוב יותר וישיג את מטרות הארגון בצורה יותר טובה.

הלמידה על בסיס קבוע מאפשרת לעובד לקבל את סט הכלים המתאים לו ביותר כדי שיוכל להצטיין בתחום שלו, ולא להשתרך מאחורי עמיתיו.

במצב כזה הארגון מרוויח עובד שהוא מיומן ומוכשר יותר, והעובד מרוויח כי הוא מרגיש שמשקיעים בו, ומפתחים אותו ומודעים למה שהוא צריך כדי להצטיין, מה שמשפר את חווית העובד שלו ומגביר מאוד מגביר את מידת המחוברות שלו לארגון.

ברקע יש לזכור, כי כל דור של עובדים צורך את הלמידה בצורה אחרת. עוד יש לזכור, כי לרשות הארגונים עומדים כיום האמצעים הטכנולוגים שמאפשרים למידה במגוון רחב של אופנים, דרכים ושיטות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה