איך משמרים עובדים מבלי להירדם בשמירה?

איך משמרים עובדים מבלי להירדם בשמירה?

שני מנהלי חברות מציגים מודלים שונים לשימור עובדים, האחד מתמקד בהסכמים בעלי צביון משפטי והשני במתמקד ביצירת חברויות במסדרונות הארגון

שיתוף
שימור עובדים
שימור עובדים

קווין וויליאמס, מייסד שותף בסטודיו Studio 2000, רשת ספא הכוללת מכון יופי ומספרה: החברה משקיע הון עצום בקליטת עובדים חדשים. אנחנו מכשירים אותם ונותנים להם כלים וגישה לידע מקצועי. אנחנו משקיעים הון בשיווק ויחסי ציבור  למקום, מה שמושך לקוחות ומאפשר לעובדים להשתכר יפה. אבל אז קיים הפחד שהם יעזבו והפחד הגדול יותר – שהם יעזבו וייקחו איתם לקוחות ואז כל ההשקעה שלנו תרד למעשה לטמיון.

לכן יש לנו התחייבות לשנתיים. אנחנו נותנים לעובדים הזדמנות להצטרף אלינו ולהיות חלק מההצלחה בתנאי שהם לא מתחרים בנו, במשך שנתיים, בטווח של 6.5 ק"מ מהעסק. זה אומר שהעובדים שלנו לא יוכלו לעזוב אותנו תוך כמה חודשים ולעבור למקום עבודה מולנו ו/או שהם לא יכולים לפתוח עסק בקרבת מקום ובעיקר – שהם לא יכולים לקחת מאתנו לקוחות קבועים.

נכון שזה קודם כל טוב לעסק שכן כך אנחנו נמנעים מתחלופה תמידית אבל זה גם לטובת הלקוחות. הלקוחות אוהבים יציבות, הם אוהבים לראות עובדים קבועים ולכן הם ממשיכים להגיע אלינו וזה מאפשר לנו לשלם לעובדים שכר מכובד ועמלות יפות, כך שזה מטיב עם העובדים. זה משולש של מחויבות בינינו לבין העובד לבין הלקוח….

הסכם אי התחרות אשר מעוגן בחוזה העבודה הוא תנאי לתחילת העבודה. אנחנו לא מסתפקים בהבנות שבעל פה ולא בלחיצת ידיים. החוזה נועד להבהיר לשני הצדדים שיש לנו מחויבות הדדית ארוכת טווח כבסיס לתחילת ההתקשרות. בסופו של דבר העובדים שלנו מרוצים מהתנאים ולאחר שהם מתרגלים, הם כבר לא רוצים לעזוב ולכן אנחנו נהנים מיציבות במצבת כוח האדם (שהיא נדירה לתחום) והעובדים מצדם נהנים מיציבות תעסוקתית וביטחון כלכלי לאורך שנים.

טוני השי, מנכ"ל Zaposs

שימור עובדים
שימור עובדים

טוני השי, מנכ"ל Zaposs, אתר הסחר האלקטרוני הגדול ביותר לנעליים, המעסיק 1,500 עובדים: כל סקר חדש שנערך בתחום משאבי אנוש מראה שנושא השכר נמצא רק במקום 4 או 5 בסדר העדיפויות של העובדים ועדיין, ארגונים שרוצים לגייס ולשמר עובדים שמים דגש מרבי על עניין השכר.

במקום הראשון תמיד נמצא את נושא השייכות והחיבור של העובד למקום. כשחוקרים מה באמת חשוב לעובדים, רואים שזה באמת לא רק השכר אלא איך הם מרגישים בעבודה? אלו מערכות יחסים יש להם עם העמיתים והמנהלים? האם יש להם חברים ו/או חבר טוב בעבודה? העובדים המרוצים, שהם גם העובדים המחויבים, שהם גם העובדים הפרודוקטיביים הם אלו שיש להם חברים בעבודה. אז מדוע ארגונים לא שמים מספיק דגש על הנושא הזה?

אנחנו בחברה שמים את מערכות היחסים בראש סדר העדיפויות מתוך הבנה שזה מה שמשמר עובדים לטווח הארוך. כחלק מהמאמצים שלנו לשימור עובדים אנחנו מעודדים אינטראקציה בין העובדים, החל מנעילת כל הדלתות הצדדיות בבניין כדי שכולם יכנסו מהדלת הראשית ויגידו שלום לכמה שיותר עובדים, דרך אירועי כיף ועד להרצאות מקצועיות בקבוצות. יש לנו בחברה ספרייה אליה כל עובד יכול לגשת לקרוא ספרים וכתבי עת ולנהל שיחות מקצועיות עם עמיתיו. בספרייה יש לנו מפגשים והרצאות מקצועיות בכל מיני תחומים כמו מימון, רטוריקה ועוד. עובדים יכולים להצטרף לקורסים והרצאות כדי להרחיב את הידע שלהם בתחומים שמעניינים אותם ובו בעת לפגוש עובדי חברה בעלי תחומי עניין משותפים. אנחנו מבינים שככל שלעובד יהיו יותר חברים בארגון כך הוא ירגיש מחובר ומחויב לארגון ותהיה לו מוטיבציה גבוהה יותר להישאר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה